قاليباف: آقاي هاشمي !خروجي شما با16سال بي تنش باهماهنگي کامل وبدون حق انتقاد چه بود؟ با بيان اينکه بزرگ ترين ظلم به مردم آن است که به ۲۰ سال قبل برگرديم، نبايد اجازه دهيم در اين مقطع حساس،کشور در طراحي و دام سياست پيشگان بيفتد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،با گذشت چند روز از پايان ثبت نام کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري و در حالي که برخي اظهارنظرهاي اوليه فضاي مبهمي را درباره آرايش جريان هاي سياسي و کانديداهاي نهايي در اين انتخابات به وجود آورده بود اعلام مواضع و اظهارنظرهاي روز گذشته کانديداها و ستادهاي انتخاباتي تا حدي به مشخص تر شدن نسبي آرايش جريان هاي سياسي در انتخابات يازدهم کمک کرد.

 جبهه پايداري در بيانيه اي رسمي بر ادامه حضور لنکراني در عرصه انتخابات تأکيد کرد. علي اکبر ولايتي و محسن رضايي نيز تصريح کردندکه در رقابت هاي انتخاباتي باقي مي مانند. در اين ميان سخنراني تند محمدباقر قاليباف و تأکيد وي بر اين که «هاشمي بايد در مناظره ها پاسخ سوالات مرا بدهد» نيز نشان مي دهد که قاليباف عزم خود را براي ادامه حضور در عرصه رقابت هاي انتخاباتي جزم کرده است.



در اين ميان هاشمي رفسنجاني در دومين بيانيه انتخاباتي خود به ترسيم خط مشي فعاليت ستادهاي انتخاباتي خود و همچنين کارناوال هاي انتخاباتي و هزينه کرد مالي تبليغات پرداخته است. محمد شريعتمداري نيز که پيشتر احتمال کناره گيري وي به نفع هاشمي مطرح شده بود تصريح کرده است: «هاشمي گفت فعلاً کسي به نفعم انصراف ندهد». در عين حال پس از استعفاي جوانفکر و رحيمي، صولت مرتضوي رئيس ستاد انتخابات نيز از انصراف خليليان وزير جهاد ديگر کانديداي نزديک به دولت از عرصه رقابت هاي انتخاباتي خبر داد.

قاليباف: آقاي هاشمي !خروجي شما با16سال بي تنش باهماهنگي کامل وبدون حق انتقاد چه بود؟ داوطلب انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه بزرگ ترين ظلم به مردم آن است که به ۲۰ سال قبل برگرديم، گفت: نبايد اجازه دهيم در اين مقطع حساس،کشور در طراحي و دام سياست پيشگان بيفتد.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، محمدباقر قاليباف داوطلب انتخابات رياست جمهوري صبح ديروز درديدار حدود يکصد نفر از مديران رسانه هاي استاني و منطقه اي تصريح کرد: سوال از هاشمي رفسنجاني اين است که شما 16 سال با قدرت و هماهنگي کامل و بدون اينکه سر راه شما تنشي وجود داشته باشد و يا کسي قدرت مقابله و حتي انتقاد از شما را داشته باشد، در قدرت بوديد. 8 سال در راس قوه مجريه و 8 سال هم رئيس مجلس بوديد.

 از ديد من همه دولت در دست وي بود، چرا که جنگ دست وي بود و امام (ره) از وي حمايت مي کرد؛ دولت آن زمان هم پارلماني و نخست وزيري بود و مجلس وزرا و کابينه را تعيين مي کرد و در راس مجلس نيز هاشمي حضور داشت. 8 سال بعد هم وي رئيس جمهور بوده است و مقام معظم رهبري تمام قد از وي حمايت مي کردند، به گونه اي که حمايت هاي معظم له از هاشمي در آن زمان تاريخي است.

برگرديد و نشريات آن زمان را مشاهده کنيد تا مشخص شود سخناني که مقام معظم رهبري براي هاشمي بيان کرده اند، حتماً براي احمدي نژاد نگفته اند. آن جمله اي که آقا فرمودند هيچ کس براي من مثل هاشمي نمي شود را به ياد داريم  اما با همه اين حمايت ها و هماهنگي ها خروجي اجتماعي و فرهنگي که دوران هاشمي داشت چه بوده است؟

با ورودهاشمي رفسنجاني وارد يک دوره 4ساله تنش هاي سخت ومحروم تر شدن مردم مي شويم .قاليباف اضافه کرد: امروز چه چيزي تغيير کرده که هاشمي رفسنجاني وارد عرصه شده است؟ ورود هاشمي رفسنجاني به آن معني است که کشور را حداقل در يک دوره چهار ساله ديگر وارد تنش هاي سخت و دو قطبي کرده و مردم مستضعف و محروم را مستضعف تر و محروم تر کنيم. اين مسئله چه آورده ديگري براي کشور دارد؟

 هاشمي رفسنجاني در مناظرات بايد به من پاسخ دهد که وي بعد از اين مدت چه کرده است؟ اگر کارنامه 20 سال قبل تا به امروز قابل دفاع بود حرفي نداشتيم اما کارنامه براي مردم مشخص است. بدون تعارف بايد بگويم دولت اصلاحات زاييده دولت هاشمي است.

 وي يادآور شد: امروز کشور ما بيش از هر چيز نيازمند به آرامش، توافق، دلدادگي، کار، خدمت و تلاش است. اکنون به تنها چيزي که در کشور توجه نمي شود، کار است، چرا که همه با يکديگر دعوا مي کنند.

 با اين روند مي خواهيم آتش دعوا را بيشتر کنيم؟ دامن اين آتش  ملت، بچه هاي انقلاب، دستاورد هاي انقلاب، خون شهدا و جوانان را مي گيرد. قاليباف در پايان اظهار داشت: به برکت بچه هايي که پشت خاکريز با آن ها بوديم و پشت خاکريز آر پي جي مي زديم، محکم ايستاديم و محکم مي ايستيم به شرطي که با همان روحيه پشت خاکريز باقي بمانيم.

سعيد جليلي: رياست جمهوري عرصه شعار و وعده نيست

به گزارش فارس سعيد جليلي چندي پيش در جمع فعالان فرهنگي و اجتماعي با بيان اين که حوزه رياست جمهوري عرصه شعار و وعده نيست، بحث وظيفه است و اين بايد در گفتمان شکل بگيرد اظهارکرد: «کسي که مدعي رياست جمهوري هست مدعي رهبري يک تيم اجرايي است، بايد برنامه داشته باشد، بايد بگويد بنده با يک مجموعه تيم هستم، اين تيم بنده. در عرصه مسکن اين حرف را دارد.

 من نمي گويم که خود رئيس جمهور بايد هم مسکن بداند هم… اما رئيس جمهور يک فرد نيست نماينده يک تيم اجرايي است، ما مي گوييم رئيس دولت، رئيس کابينه، چه جوري بعد آن کابينه اش مي خواهد برود يک گوشه يک کار را بگيرد الان بايد حل بشود ديگر.»

حداد عادل: اين ضرورت احساس مي شود که اصولگرايان وحدت داشته باشند

حدادعادل ديگر عضو ائتلاف پيشرفت هم در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا با حضور هاشمي و مشايي در انتخابات شما به نفع سعيد جليلي کناره گيري خواهيد کرد يا خير، گفت: ما از چند ماه پيش که با آقايان ولايتي و قاليباف ائتلاف کرديم قرار مان بر اين بود که بين اصولگرايان وحدت ايجاد کنيم.

وي افزود: با ثبت نام مشايي و هاشمي اين ضرورت احساس مي شود که اصولگرايان وحدت داشته باشند. حداد عادل در خصوص سازوکار ائتلاف پيشرفت نيز يادآور شد: ما از اول هم گفتيم که دو نفر کنار مي رويم و يک نفر نامزد خواهد شد اما مي شود که اين ائتلاف سه گانه به چهار نفر يا پنج نفر عضو افزايش يابد اما آقاي جليلي اگر آرايشان بالا رود ما اين را مورد توجه قرار مي دهيم.

همه کساني که ديروز پشت سر موسوي قرار داشتند امروز پشت سر هاشمي هستند
وي در پاسخ به پرسشي بر اين اساس که عده اي هاشمي رفسنجاني را فتنه گر مي دانند نظر شما چيست، خاطرنشان کرد:  اين يک واقعيت است و بايد نگاه کرد چه کساني از هاشمي رفسنجاني حمايت مي کنند.

امروز گروه ها و اشخاصي که اصرار داشتند ايشان ثبت نام کند، چه کساني هستند و همچنين بايد نگاه کرد به موضع گيري هاي فرزندان و نقش آنان در جريانات سال 88. وي افزود: واقعيت صحنه نشان مي دهد همه کساني که ديروز پشت سر ميرحسين موسوي قرار داشتند امروز پشت سر هاشمي رفسنجاني قرار دارند.

بيانيه شماره 2 هاشمي رفسنجاني: کارناوال هاي تبليغاتي احتمالي مطمئنا از ما نيست
در اين ميان به گزارش مهر آيت ا... هاشمي رفسنجاني با انتشار بيانيه انتخاباتي شماره 2 خود تاکيدکرد: براساس اطلاعات موثقي که از نقاط کشور مي رسد، پس از اعلام حضورم در انتخابات، اقشار مختلف مردم و بسياري از شخصيت هاي حقيقي و حقوقي با درک شرايط داخلي و خارجي، درصدد تشکيل ستادهاي خودجوش براي تنظيم برنامه ها هستند که با سپاس و قدرداني از حُسن نيت ها و به منظور اتخاذ شيوه اي واحد و مبتني بر خردجمعي تبليغاتي و براي جلوگيري از افراط و تفريط ها و سوءاستفاده معاندان و مغرضان، لازم است بر مواردي تأکيد نمايم: بايد متوجه باشيم که مبادا با راه انداختن کارناوال هاي انتخاباتي نامناسب با مقررات و شرع و با ايجاد آلودگي هاي صوتي و تصويري مغاير با شئونات اسلامي، مزاحمتي براي آسايش و آرامش مردم ايجاد نماييم و اگر غير از اين باشد، مطمئناً از ما نيست.

 در بخشي از اين بيانيه آمده است: تأکيد بر سلامت کامل هزينه هاي انتخاباتي دارم و لازم است از اسراف در هزينه ها پرهيز شود و همه ستادها بايد منابع و مصارف هزينه ها را با دقت و امانت و مراعات طبقه بندي قانوني جدي بگيرند، به طوري که در مراکز مسئول کشور جوابگو باشند و سوءظن ها و شائبه هاي معمول در اين زمينه پيش نيايد.

مطهري:محصور کردن هاشمي در بين اصلاح طلبان امري مغرضانه است

به گزارش عصر ايران اين در حالي است که علي مطهري ديروز با بيان اين که عده اي قصد محصور کردن آقاي هاشمي در بين اصلاح طلبان را دارند که امري مغرضانه است گفت: بخش قابل توجهي از اصولگرايان و اصلاح طلبان معتدل حامي هاشمي رفسنجاني هستند و از او حمايت مي کنند؛  زيرا يک کانديداي مستقل است. وي درباره برخي از اظهارنظرها مبني بر اينکه انتخابات بين هاشمي و مشايي دو قطبي مي شود،  توضيح داد: ان شاءا... مشايي رد صلاحيت خواهد شد؛ اگر رد صلاحيت نشود، اصل نظام زير سوال مي رود.

شريعتمداري: هاشمي گفت فعلاً کسي به نفعم انصراف ندهد

در همين حال به گزارش تسنيم محمد شريعتمداري داوطلب انتخابات رياست جمهوري با اشاره به ديدار اخير خود با آيت ا... هاشمي رفسنجاني گفت: در اين ديدار آيت ا... هاشمي رفسنجاني اعلام کرد با توجه به اينکه ضرورت وجود افکار مختلف و تضارب آراء و انديشه ها وجود دارد و افراد مختلف داراي برنامه و نظرات مختلف در عرصه هستند، در مجموع بهتر است همه اين افراد در صحنه انتخابات حاضر باشند و حرفشان را بزنند.

 وي افزود: آيت ا... هاشمي رفسنجاني در اين ديدار تاکيد کرد لزومي نمي بينم در حال حاضر کسي انصراف دهد. اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال که آيا تصميمي نداريد که در دقيقه 90 به نفع هاشمي کنار برويد؟

اظهار داشت: بله، حتما اين موضوع مطرح است اما اجازه بدهيد جلوتر برويم تا شرايط مشخص شود. شريعتمداري در خصوص اينکه گفته مي شود آيت ا... هاشمي رفسنجاني در نهايت به نفع حسن روحاني کنار مي کشد؟ گفت: چنين چيزي نشنيدم اما بهتراست از آقاي روحاني موضوع را سوال کنيد.

جهانگيري رئيس ستاد هاشمي شد

به گزارش ايسنا قدرت ا... عليخاني مشاور آيت ا... هاشمي رفسنجاني هم گفت که اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري را به عنوان رييس ستاد انتخابات خود انتخاب کرده است. وي درباره حضور خانواده هاشمي در ستاد او براي انجام فعاليت هاي انتخاباتي گفت: خانواده ايشان بنا ندارند که در اين عرصه سهيم باشند.

عارف: کساني مي توانند گفتمان اصلاح طلبي را نمايندگي کنند که اين گفتمان را نفي نکرده باشند .در اين ميان به گزارش پايگاه خبري تحليلي اميد، محمدرضا عارف با تاکيد بر اينکه راه برون رفت از معضلات فعلي کشور، اصلاحات است، بدون آن که به شخص خاصي اشاره کند گفت: در انتخابات پيش رو کساني مي توانند گفتمان اصلاح طلبي را نمايندگي کنند که در سابقه فعاليت هايشان نفس اين گفتمان را نفي نکرده باشند که البته در بين افرادي که اعلام کانديداتوري کرده اند چنين شخصيت هايي ديده مي شوند.

وي با اظهار گلايه از برخوردهاي حذفي با دانشجويان بر ضرورت تعميق گفتمان اصلاح طلبي تاکيد کرد و ادامه داد: فضايي که در دانشگاه ها و بين دانشجويان ديده مي شد، بيشتر فضاي قهر بود نه فضاي عناد.

از اين رو بايد با يک نگاه بلند مدت و فرآيندي، فعاليت هاي پويش اميد ادامه يابد تا با انگيزه بخشي به جوانان به خصوص دانشجويان، شبکه گسترده اي از جوانان علاقه مند به فعاليت هاي اجتماعي و سياسي را تشکيل داد. همچنين مجيد انصاري به ايلنا گفت : مجمع روحانيون مبارز موافق حضور آيت ا... هاشمي در انتخابات است.

جبهه پايداري: تصميم جبهه در معرفي لنکراني به عنوان نامزد تغييري نکرده است .ديروز همچنين جبهه پايداري با صدور اطلاعيه اي اعلام کرد که تصميم جبهه در معرفي لنکراني به عنوان نامزد تغييري نکرده است.

در اين بيانيه آمده است: «به استحضار ملت شريف ايران اسلامي مي رساند جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت انتخاب نامزد اصلح رياست جمهوري بر اساس وظيفه ديني و انقلابي خود و با ملحوظ داشتن جميع شاخص هاي مورد تاکيد رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و پس از تائيد و تصويب مصوبه شوراي مرکزي توسط شوراي محترم فقها، به معرفي جناب آقاي دکتر باقري لنکراني اقدام نموده است و با اتمام ثبت نام نامزدهاي رياست جمهوري نيز تغييري در تصميم جبهه پايداري حاصل نشده است.»

لنکراني: ماندن و يا رفتن هاشمي در انتخابات محل ترديد است

همچنين به گزارش مهر کامران باقري کانديداي جبهه پايداري لنکراني در ديدار باجمعي از طلاب اصفهان با اشاره به اينکه ماندن و يا رفتن هاشمي در انتخابات محل ترديد است، گفت: اگر آيت الله هاشمي تا آخر بماند، تکرار وقايع روز ثبت نام ايشان و به نوعي حضور ساماندهي شده برخي از طرفداران و تلاش براي اينکه فضاي انتخاباتي را تحت تاثير اينگونه حضورها قرار دهند کاملا محتمل و قابل تصور است.

 وي ادامه داد: به هر حال ما همين الان هم در موتورهاي جستجوگر اينترنتي (عکس)هاشمي 2005 را جستجو کنيم به قول برخي روزه باطل کردن است و نظر کردن به آن مشکل به پا مي کند. لنکراني اضافه کرد: خوب در اين شرايط ممکن است همان کاروان ها و رفتارها تکرار شود. همچنين به گزارش ايسنا، سليماني رييس ستاد لنکراني کانديداي منتخب جبهه پايداري گفت که ممکن است جليلي به نفع لنکراني کنار بکشد و ما هم اين احتمال را مي دهيم.

ولايتي: تا پايان رقابت باقي مي مانم

به گزارش خبرآنلاين علي اکبر ولايتي عضو ائتلاف پيشرفت که ديروز به اهواز رفته بود گفت: هر روز که به زمان انتخابات نزديک تر مي شويم، تشکيل يک دولت معتقد و معتدل اصولگرا، اميدوارکننده مي شود.

همچنين به گزارش فارس وي در پاسخ به اين سوال که در رقابت انتخابات باقي خواهد ماند يا خير، بيان داشت: من تا پايان رقابت باقي خواهم ماند و در صورت انتخاب شدن، دولتي با ويژگي هاي متدين، تجربه دار، متخصص، معتدل و مشورت پذير خواهم داشت. وي شعار دولت خود را «دولت متمم» عنوان کرد و گفت: جزوه اي را تحت عنوان «دولت متمم» با پنج مشخصه تهيه کرده ام که خلاصه اي از برنامه هاي من در آن بيان شده است.

محسن رضايي: برنامه هاي آقاي هاشمي تست شده اند و جديد نيستند

به گزارش ايسنا، محسن رضايي کانديداي مستقل اين دوره از انتخابات نيز در جمع دانشجويان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي گفت: تاثيري که با حضور خود در صحنه مي بينم، بسيار بيشتر از آقاي هاشمي است پس نمي توانم خودم را قانع کنم که به نفع ايشان کنار روم. وي افزود: چرا بايد به نفع آقاي هاشمي کنار روم؟

در حالي که برنامه هاي من متفاوت است و برنامه هاي آقاي هاشمي تست شده اند و جديد نيستند و من در بعد فرهنگي و مديريت با ايشان متفاوت هستم. وي تاکيد کرد: دوران ائتلاف من با ديگران تمام شده، چون نتيجه خوبي نگرفتيم و اوضاع کشور بدتر شد، البته اگر ديگران به کمک من آيند استقبال مي کنم، اما اينکه ائتلاف کنم ببينم چه نتيجه اي خواهم گرفت، خير.

زاکاني: ما حتي نبايد اينجا بايستيم چه رسد به اينکه برويم به دهه 70

به گزارش مهر، عليرضا زاکاني در دانشگاه الزهرا گفت: ما حتي نبايد اينجا بايستيم چه رسد به اينکه برويم به دهه 70، برادري که امروز نامزد شده آن روزي که توانمندتر از امروز بود و کشور را اداره مي کرد اقتصاد کشور را به تورم 49.7 درصدي رساند.

 وي گفت: الگويي که در دوره اصلاحات و سازندگي تحت عنوان اقتصاد آزاد به جامعه تحميل شد برگرفته از نگاه غربي بود. در دولت نهم و دهم نيز مشکل بي الگويي بود يعني باز الگوي درستي به کار گرفته نشد. همچنين به گزارش ايسنا رييس ستاد انتخاباتي زاکاني درباره احتمال کناره گيري اين داوطلب انتخاباتي به نفع يکي ديگر از کانديداهاي اصولگرا گفت: تاکنون چنين صحبتي مطرح نشده است.

فلاحيان: قتل هاي زنجيره اي يک شانتاژ تبليغاتي براي خارج کردن من از صحنه بود

به گزارش فارس حجت الاسلام علي فلاحيان کانديداي مستقل اين دوره از انتخابات هم در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين اظهار داشت: با وجود پيش بيني رأي دادن برخي مردم تحت تأثير شديد مسائل اقتصادي دولت، تورم و گراني به اين نامزد در کنار رأي اصلاح طلبان به وي، احتمال کم بودن آراي هاشمي هم وجود دارد.

وي در پاسخ به سئوالات دانشجويان در خصوص وقوع قتل هاي زنجيره اي در زمان وزارت اطلاعات خود بيان کرد: اين موضوع يک شانتاژ تبليغاتي براي خارج کردن من از صحنه بود و هيچگاه وزير يک دستگاه نمي تواند نسبت به عملکرد کارکنان خود پس از پايان مسئوليت خود پاسخگو باشد.

وزير اقتصاد: برنامه اقتصادي مشايي را من ننوشتم

همچنين سيد شمس الدين حسيني وزير اقتصاد نيز ديروز در جمع خبرنگاران درپاسخ به خبرنگار مهر مبني بر اينکه آيا برنامه اقتصادي انتخاباتي مشايي توسط شما با همراهي محمدرضا فرزين طراحي شده است؟ گفت: در اين خصوص هيچ صحبتي با من صورت نگرفته و چنين کاري انجام نداده ام.

کواکبيان: برنامه هايم را به شوراي نگهبان ارائه دادم

به گزارش تسنيم، مصطفي کواکبيان دبير کل حزب مردم  سالاري و کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست  جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا حضور شما در دانشگاه در ايامي که هنوز تاييد صلاحيت نشده ايد و تبليغات انتخاباتي آغاز نشده تخلف به حساب مي آيد، گفت: تخلف اين نيست که بنده به دعوت شما به دانشگاه آمده ام.

 تخلف اين است که دم انتخابات سهام عدالت را براي کسب راي توزيع کنند و رئيس جمهور در روز ثبت نام کانديداها رسما با حضور در کنار کانديداي خاص و گرفتن دست او نظرش را اعلام کند.

 وي در پاسخ به سئوال ديگري که آيا به نفع آقاي هاشمي کنار خواهيد رفت، گفت: تا پايان هفته ديگر حزب مردمسالاري جلسه دارد و شوراي مرکزي حزب در اين زمينه تصميم گيري مي کند و من تابع تصميم گيري حزب هستم. وي در انتها درباره برنامه هاي خود و تحويل آن به شوراي نگهبان گفت: برنامه هاي خود را به شوراي نگهبان داده ام که شامل حوزه هاي مختلفي در زمينه مسائل کشور است.

روحاني: براي تحقق آزادي، قلم و انديشه بايد آزاد باشد

به گزارش ايسنا حسن روحاني رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: قانون هدفمندي يارانه ها بايد به دقت انجام شود و براي اجراي مراحل بعدي با مجلس شوراي اسلامي همکاريهاي لازم صورت گيرد. وي افزود: در زماني که مسئوليت اداره اين پرونده با ما بود، کشور را از تحريم، جنگ و شوراي امنيت نجات داديم.

 اين در حالي است که آمريکا مي خواست ثابت کند ايران مخفيانه دنبال بمب هسته اي است و اين دعواي اصلي ما با آمريکا بود. پس از چانه زني هاي پي درپي در شوراي حکام ثابت کرديم که فعاليت هسته اي ايران صلح آميز است و نبايد فراموش کرد اين مهم به اتفاق آرا ثابت شد. وي آزادي را رکن اصلي مردم سالاري ديني خواند و اظهار کرد: براي تحقق آزادي، قلم و انديشه بايد آزاد باشد.

ابراهيمي:جريانات هاشمي وحاميان دولت جايي در جامعتين نخواهد داشت

حجت الاسلام حسين ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس، در مورد گزينه نهايي و ساز و کار جامعتين با بيان اين که احتمالاً جامعتين بعد از تبليغات نسبي و مناظرات تلويزيوني کانديداها درخصوص نامزد نهايي تصميم گيري خواهد کرد گفت:  جامعتين هنوز وارد مصداق نشده است اما جريانات هاشمي و حاميان دولت جايي در جامعتين نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار