اردبیل/

35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند / توانمند‌سازی جوانان با ابتکار و خلاقیت خودشان

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: 35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که خود آنها باید با ابتکار و خلاقیت در صف مقدم حل مشکلات باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین معتمد‌نیا امروز در نشست مشورتی با گروه‌های مختلف جوانان در اردبیل اظهار داشت: منشور تربیتی نسل جوان در 14 محور و 98 اصل به همراه یک سند ملی توسعه فرابخشی در 13 موضوع و برنامه تدوین شده است که اینها نقشه راه اساسی ما در حوزه جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: با این نقشه راه و منشور تربیتی و سند ملی ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمتی باشد تا در کمترین فرصت بیشترین کار‌آمدی را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از جمع‌آوری اطلاعات حوزه‌های مختلف جوانان در قالب یک پایگاه اطلاع‌رسانی صحیح خبر داد و یادآور شد: با همکاری مرکز آمار ایران در این پایگاه وضعیت جوانان و نیازهای آنها که حدود 35 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد ارزیابی شده و شاخص‌بندی دقیق در این حوزه صورت گرفته است.

معتمد‌نیا گفت: بر اساس این اسناد و آمار وزارت ورزش و جوانان مسئولیت برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه را دارد تا با همکاری سایر دستگاه‌ها اهداف محقق شود که در این ارتباط دیگر نیازی نیست ما به عقب برگردیم.

وی افزود: در شاخص‌های ساماندهی امور جوانان که 220 مورد در قالب 17 محور است موضوعات به صورت دقیق و با هدف جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌ها و همپوشانی‌ها صورت گرفته است تا از ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌ها برای ساماندهی امور جوانان بهتر استفاده شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه یکی از این شاخص‌ها را بحث واگذاری‌ها بر اساس اصل 44 اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه 35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که نیاز و مطالبه آنها متنوع و متکثر است بحث واگذاری امور از سوی دستگاه‌های مختلف به سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های حمایتی دیگر مطرح است چرا که ما معتقدیم در نظام مردم سالاری کار مردم باید به دست مردم انجام شودب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.