امام جمعه یزد در دیدار با قالیباف:

سوابق شما نشان می‌دهد که حرکت‌تان برای حفظ اسلام و انقلاب بوده است

محمد باقر قالیباف دقایقی پیش به دیدار آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد رفت و با وي دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله ناصری در دیدار امام جمعه يزد با قاليباف، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب کبری(س) گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه سنگینی بر دوش همه ماست و ان‌شاءالله خدا در این مسیر به شما توفیق دهد. نکته‌ای که حتما شما هم به آن توجه دارید، این است چنین مسئولیت‌هایی یک امانت الهی است.

امام جمعه يزد افزود: در نظام جمهوری اسلامی هر کس وارد صحنه می‌شود، باید هدف اصلی‌اش اسلام و انقلاب باشد. در کشور ما مهم‌ترین مسئولیت حفظ اسلام و انقلاب است و حاکمان نیز باید بر همین مبنا حرکت کنند.

وی گفت: من شما را از مدت‌ها قبل می‌شناسم؛ چه در دوره دفاع مقدس و حضور درجبهه‌ها و چه فعالیت‌هایی که بعد از آن داشته‌اید، هدف و مبدا حرکت شما نیز برای حفظ اسلام و انقلاب بوده است. انشاءالله اگر خداوند اراده فرمود و مردم توجه کردند، برنامه شما بر این باشد که از حمایت‌کنندگان اسلام باشید و کمال الهی و رسیدن به خدا را به عنوان هدف اصلی خلقت بشر در نظر داشته باشید.


 آیت‌الله ناصری تاکید کرد: در دنیا هم باید بتوانیم اسلام و مسلمین را به این سمت و سو بکشانیم. این هدفی است که امام زمان(عج) نیز برای تحقق آن می‌آید، امروز اقتصاد موضوع مهمی است و برخی آقایان به عنوان موضوع اصلی از آن یاد می‌کنند، اما باید مراقب باشیم که اقتصاد ما را از فرهنگ و اعتقادات مردم غافل نکند.


وی با اشاره به سوابق قالیباف در انجام فعالیت‌های دینی گفت: سوابق کاری شما در شهرداری و همچنین اقدامات شما را در تاسیس خانه‌های قرآنی و مساجد دیده‌ام لذا احساس می‌کنم اگر شرایط محقق شود، حرکت بزرگی خواهید داشت و تحول بزرگ فرهنگی، اقتصادی و همچنین حرکت زیرساختی برای تحول در آموزش و پرورش و فرهنگ صورت می‌گیرد تا فرزندان جامعه ما از ابتدا مومن، متعهد، عالم و فکور بار بیایند.


وی در پایان گفت: انشاءالله موفق باشید و خداوند نیز به شما توفیق دهد تا زمینه فراهم شود و بتوانید این کارها را انجام دهید.


در ادامه این دیدار قالیباف گفت: همه تلاش ما این است تا یک زندگی رحمانی به عنوان زندگی مد نظر اسلام وجود داشته باشد. قصد اصلی نظام اسلامی تعالی انسان‌هاست و مسائل معیشتی و اقتصادی وسیله محسوب می‌شود و اگر نتوانیم نیازهای اولیه جامعه را با یک تدبیر درست حل کنیم دچار مشکل خواهیم شد.


قالیباف افزود:  واقعیت آن است که کشور ما دارای منابع اقتصادی و انسانی مناسبی است و امید می‌رود بتوانیم با تدبیر مناسب و مدیریت صحیح به این منابع جهت‌دهی کنیم. آن وقت می‌توانیم کمک شایانی به مردم کرده و زمینه زیست مومنانه را فراهم کنیم.


شهردار تهران در پایان گفت: اگر فقر و تنگدستی در جامعه وجود داشته باشد، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات بزرگ به وجود می‌‌آید . در چند سال اخیر برنامه ما این بود که شهرداری را از سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی تبدیل کنیم، با این هدف که بستری برای عبادت خدا از سوی مردم فراهم شود. ان‌شاءالله با دعای شما و کمک مردم شرایطی برای خدمت بی‌منت به مردم فراهم شود.

قالیباف قبل از این دیدار با حضور در گلزار شهدای شهر یزد با اهدای گل و قرائت فاتحه به این شهیدان بزرگوار ادای احترام کرد.

وی بر مزار سرداران شهید سید محمد ابراهیمی سریزدی و حسن دشتی از فرماندهان تیپ الغدیر یزد حاضر شد و سپس بر مزار شهید محمد منتظر القائم فرمانده شهید سپاه یزد در صحرای طبس و برادران شهید سید محمد و سید رضا پاک نژاد از شهدای حادثه هفتم تیر رفت. قالیباف همچنین بر سر مزار شهیدان  حمید قصیری، محمد علی دانش مقدم،سید جعفر میر جلیلی و عباس فتحی نژاد حاضر شد و به آنها ادای احترام کرد.

سردار مهدی فرهنگ دوست مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد و جمعی از رزمندگان و خانواده‌های شهدا قالیباف را در گلزار شهدا همراهی می‌کردند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قالیباف ، انتخابات ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار