دعوت از کاندیداهای ریاست جمهوری به شبکه اجتماعی «هم‌میهن»

مدیر یک شبکه اجتماعی ایرانی از ۸ کاندیدای ریاست جمهوری و هوادارانشان دعوت کرد با حضور در شبکه اجتماعی هم‌میهن، با مخاطبان اینترنتی نیز مستقیما سخن بگویند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس ، امیر قاسمی مدیر شبکه اجتماعی هم میهن گفت: شبکه اجتماعی هم میهن(HamMihan.com) در راستای معرفی، شفاف سازی، ثبت و ماندگاری برنامه های انتخاباتی، از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت به حضور در این شبکه مردمی و اجتماعی در جهت "حماسه سیاسی" در "فضای مجازی" می‌کند.

وی افزود: کشور ایران بنابر آمار رسمی 45 میلیون کاربر اینترنت دارد که نزدیک به 40 درصد از این جمعیت آنلاین را جوانان تشکیل می‌دهند، اقدام به دعوت زنده در فضای مجازی در تاریخ ایران برای اولین بار و به امید فرهنگ سازی توسط سایت هم میهن صورت میگیرد.

* فرصت مساوی کاندیداها

قاسمی ادامه داد: کاندیداها می‌توانند در یک شرایط "مساوی" و "منصفانه" در هم میهن حضور پیدا کنند. امکان برپایی گروههواداران و ستاد مجازی آنلاین بخشی از قابلیت ارائه شده در هم میهن برای آن دسته از کاندیداهایی است که می‌خواهند حضور خود را در تمام عرصه ها به نمایش گذاشته و شفاف سازی کنند، امکان حضور زنده در بین هزاران نفر در هر ساعت برای کاندیداها وجود خواهد داشت.

وی مزایای حضور در فضای مجازی را در 5 مورد برشمرد:

1. امکان شناخت بیشتر مردم از شخص کاندیدا و شخص کاندیدا از مردم

2. حضور در بین جوانانی که رای اولی هستند و یا اولین بار قصد رای دارند

3. اینترنت به عنوان یک رسانه قدرتمند و تاثیرگذار مطرح است

4. تنش زدایی با حضور و پاسخگویی پیرامون نظراتی که در موردشان وجود دارد

5. شانس تاثیر بر روی رای دهندگانی که هنوز تصمیم نگرفته اند.

مدیر این شبکه اجتماعی ایرانی با اشاره به نقش کلیدی فضای مجازی تصریح کرد: معتقدیم بهره گیری از اینترنت در دوره کنونی اثرات بهتری از تلویزیون را به همراه خواهد داشت، این به نفع کاندیداها خواهد بود چرا که آنها می‌توانند نظر رای دهندگان بالقوه بیشتری را به خود جلب کنند، اینترنت یک محیط 24 ساعته و بدون خاموشی و غیر تکراری است، ارتباط با مردم در فضای مجازی به مراتب با سرعت و آزادی بالاتری نسبت به تلویزیون صورت میگیرد.

وی ادامه داد: اهمیت تبلیغات چند رسانه ای در دیگر رسانه ها به وضوح مشخص است، اما حضور در شبکه های آنلاین به عنوان یک "شخص زنده" و "واقعی" موضوعی است که میتواند برگ برنده ای برای آنان باشد که درک درستی از شرایط اینترنت به عنوان یک "نقش کلیدی" دارند.

قاسمی گفت: امروزه اینترنت به عنوان یک مسئله "حیاتی" در کمپین ها مطرح است، بطوری که روش های سنتی بهره گیری از جمع آوری امضاء و هواداران پراکنده بیشتر جایی ندارد و با وجود اینترنت بی اعتبار و یا دست کم کم اهمیت شده اند، با وجود و بهره گیری از فضای مجازی امکان سازمان دهی، مدیریت و یکپارچه سازی با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی ممکن وجود خواهد داشت.

وی افزود: "فضای مجازی" همان "فضای واقعی" منهای محدودیت ها ، محرومیت ها و دشواری ها است، در دنیای بیرون از این فضا، کار بسیار دشواری خواهد بود که بتوان با هزاران و میلیون ها نفر همزمان در ارتباط و تعامل بود، اینترنت موثرترین ابزار برای سازمان دهی و ارتباط از راه دور میباشد که نیازمند مدیریت خوب برای استفاده خوب است. ما چنین فضایی را "اجتماع اذهان" می‌خوانیم.

وی تصریح کرد: در شبکه اجتماعی هم میهن ما سعی خواهیم کرد اولین گام را در راستای ارتقاء فرهنگ سیاسی در کنار ارتقاء فضای مجازی برداریم و همانطور که سفرها ، دیدار ها و ارتباط در دنیای حضوری جزئی از برنامه کاندیداها و افراد سیاسی خواهد بود، بایستی حضور در فضای مجازی نیز به عنوان یک راه ارتباطی موثر پذیرفته و نهادینه شود.

مدیر این شبکه اجتماعی ایرانی خاطرنشان کرد: به کاندیداها توصیه میکنیم به جای تکیه بر "لایک های" فاقد معنا، جعلی و بی بازده در شبکه های بیگانه که خارج از دسترس کاربران داخلی است، به حضور زنده در فضای مجازی پرداخته و در صحنه باشند، بی معنایی مرز بندی، ارتباطات چند سویه و محیطی پویا، امنیت در گشت و گذار ، توسعه پذیری آسان، بی معنایی جنسیت و نزدیکی قلب ها از مهمترین اثرات اینترنت و بهره گیری از آن به شمار میرود.

قاسمی با اشاره به نحوه تعامل کاندیداها و هم میهن تاکید کرد: برای احراز هویت و تعامل در هم میهن با مرکز "ستادهای مردمی و امور انتخابات" از طریق رایانامه election@Hammihan.com ارتباط برقرار ساخته تا نسبت به اقدامات آتی بلافاصله هماهنگی های لازم انجام شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار