درآمد 800 میلیارد تومانی از حقوق دولتی "معادن"

معاون امور معدني وزير صنعت، معدن و تجارت از درآمد 800 میلیارد تومانی حاصل از حقوق دولتی معادن خبر داد و گفت: 65 درصد از این درآمد برای توسعه فعالیت های معدنی اختصاص می یابد.

وجيه الله جعفري در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال کارگروه توسعه بخش معدن به منظور حمايت از بهره برداران و فعالان حوزه معدني، تشکيل شده اظهار داشت: در این کارگروه تاکنون 1500 ميليون اعتبار به فعاليت هاي معدني اختصاص يافته است.

وي ادامه داد: اين امر در مابقي استان هاي کشور نيز ادامه خواهد داشت و فعاليت هاي حوزه اکتشاف و بهره برداري مورد حمايت اين کارگروه قرار خواهد گرفت.

جعفري تصريح کرد: همچنين مقرر شده از محل برگشت حقوق دولتي منابعي در قالب کمک هاي فني و اعتباري در بخش زيرساختي به صنايع معدني اختصاص يابد.

معاون معدنی وزیر صنعت در ادامه با اشاره به پیش‌بینی درآمد 800 میلیارد تومانی حاصل از حقوق دولتی در بودجه 92، گفت: 65 درصد این رقم به وزارت صنعت برمی‌گردد تا بابت توسعه بخش معدن هزینه شود.

جعفري تصريح کرد: در بخش صنايع معدني ايجاد ارزش افزوده بيشترو توليد نهايي در الويت کار وزارتخانه قرار گرفته و با حمايت هاي مالي ارزي و ريالي از محل صندوق توسعه ملي همراه خواهد بود.

 وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين با تنظيم عوارض و تعرفه هاي مناسب و تشويق به سرمايه گذاري در حوزه هاي بهره برداري سعي بر کاهش خام فروشي و توسعه صنايع معدني براي ايجاد ارزش افزوده بيشتر داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: معدن ، درآمد ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار