معاون آموزشی وزیر علوم:

باید نهضت تولید محتوا شکل بگیرد/ مهمترین توانمندی ها در بحث علمی است

باید نهضت تولید محتوا و حرف های جدید شکل بگیرد و تنها به کتاب ختم نشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ حسین نادری منش، معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در گردهمایی رؤسای دانشکده ها و مدیران آموزشی و روانشناسی و مشاوره دانشگاه ها که در سالن همایش های دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برگزار شد طی سخنرانی گفت: در مجموع بیش از 700 عضو هیئت علمی در دانشگاه های کشور وجود دارد که با این وجود این نیاز حس می شود که در گروه های روانشناسی تحول آغاز شود، چنانچه در پزشکی هر 2 سال یکبار بازنگری صورت می گیرد، بنابراین تمام برنامه ها ظرف مدت 5 سال بازنگری جدی صورت می گیرد.

وی افزود: ما طی 3 سال اخیر رشد خوبی داشته ایم چنانچه با 4 معیار اصلی کارآمدی، به روز رسانی، بومی سازی و ارزش مداری بازنگری تحول در علوم انسانی رخ می دهد.

نادری منش تصریح کرد: آموزش عالی کشور یک سامانه با سیستم است و هر سیستم یا سامانه ای یک ورودی و یک خروجی دارد و اگر این ورودی مناسب باشد سامانه سیستم راحت تر به آن می رسد.

وی اظهار داشت: در برخی موارد دانشجویان المپیادی بعد از مدتی متوجه می شود که رشته ای که در آن تحصیل می کند رشته مورد علاقه آنها نیست.

وی با اذعان به این مسئله که در انتخابات سال 88 اولویت اول خانواده ها تحصیل بود اظهار داشت: اولویت اول خانواده ها در سال 88 تحصیل فرزندان بوده در حالی که هم اکنون این به عنوان چهارمین اولویت محسوب می شود.

نادری منش تصریح کرد: توجه به محتوای دروس در نهضت تولید محتوا و حرف های جدید شکل گیرد و تنها به کتاب ختم نشود، چنانچه هم اکنون مهمترین توانمندی ما همان علمی است با وجود ضعف های موجود رشد چشمگیری در آن داشته ایم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار