اخبار ویژه روزنامه‌های پنجشنبه

تلاش يکي از سران فتنه براي مصادره رأي مردم/احمدي‌نژاد 8 سال پيش در مراسم تحليف رياست‌جمهوري‌اش چه گفت؟

سي‌ان‌ان: سياست دولت عوض نمي‌شود؛روحاني حامي منافع ايران در سوريه است،فارين‌پاليسي: رهبر ايران درست مي‌گويد؛توپ در زمين آمريکاست،مشاور حدادعادل در بیمارستان،توقیف 2 شناور اماراتی در خلیج‌فارس،چرا مراسم تشییع استاد تار برگزارنشد،ضرب و شتم امام جماعت یک مسجد،فروش‌ قبر ازطریق‌ دفاتر خدمات‌ پیشخوان‌!،200 زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های هرمزگان،قاليباف مي‌توانست اعتراض كند اما اين كار را نكرد،تبريك سيدمحمد خاتمي به حسن روحاني،کمبود داروهای بيماران کلیوی و پاسخ وزارت بهداشت،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

تلاش يکي از سران فتنه براي مصادره رأي مردم

تقلاي يکي از سران ورشکسته فتنه سبز براي خروج از موضع اتهام و مصادره حماسه ملت ايران آغاز شد.خاتمي در حالي که 5 روز درباره انتخابات رياست جمهوري سکوت کرده بود، ديروز در ديدار عده‌اي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران گفت: آقاي روحاني شخصيت شناخته شده،‌ توانا، خوب، امتحان داده، مورد احترام و داراي مواضع روشن است که ما هم همين را مي‌خواهيم.

اگر يکي از کساني که اصلاح امور را مي‌خواست اما اصولگرا بود و مي‌دانستيم اهداف ما را پيگيري مي‌کند؛ از او هم حمايت مي‌کرديم. زيرا ما گفتمان‌مان را مي‌خواهيم، ما مي‌خواهيم مملکتمان نجات يابد، ما مي‌خواهيم کشورمان در دنيا جايگاه خود را پيدا کند و جايگاه مردم ما در جهان ارتقاء يابد.

او با جا زدن دعاوي افراطي و ساختارشکنانه مدعيان اصلاح‌طلبي در دل گفتمان اعتدال گفت: در دل اين گفتمان (اصلاح‌طلبي)، اعتدال و بهره‌گيري از همه نيروها در کشور نهفته است. گفتمان اصلاحات گفتماني است که مي‌کوشيد سياست را اخلاقي کند و نه اينکه دين و اخلاق را سياسي کند و سياست را نظرگاه تنگ گروه‌هاي خاصي بداند. اين گفتمان از نظر اصلاحات درست نيست و براساس نظر اصلاحات سياست بايد در خدمت اخلاق و دين باشد.

خاتمي همچنين گفته است: در اين انتخابات معلوم شد که مردم چه مي‌خواهند و راه نجات مملکت کدام راه است. اين کار با آرام‌ترين راه انجام شد؛ ما آرام‌ترين انتخابات را داشتيم؛ در عين نگراني‌ها و دلهره‌ها مردم نشان دادند که رشيد هستند و راه خودشان را مي‌خواهند و نشان دادند نظام را مي‌خواهند، نه تغيير نظام را، ولي از اوضاع راضي نيستند.

او در واکنش به اظهارات صريح حسن روحاني که در کنفرانس مطبوعاتي تصريح کرد رئيس جمهور همه ملت ايران است و نه گروه‌ها و اشخاص خاص، گفت: حرف ايشان درست است... خدا را سپاسگزاريم که اصلاح‌طلبي رشد و اخلاق خود را نشان داد و با تمام وجود در صحنه تأثيرگذار بود، از هيچ کس هم سهم‌خواهي نداريم.

خاتمي در ادامه گفته است: يک رويه‌هايي در کشور ايجاد شده که با کمال تأسف به عنوان گفتمان انقلاب مطرح شده است و گويي بقيه ضدانقلاب هستند. نه! اتفاقاً ما از انقلاب دفاع مي‌کنيم. اينکه رهبر گرامي در روز انتخابات مي‌گويند کساني که مخالف نظام هستند هم بيايند رأي دهند، من اين را سياست کلي مي‌دانم؛ نه آنکه برخي مي‌گويند هر مخالفي بايد نابود شود و تمام افراد با سابقه با تهمت جاسوسي کوبيده شوند. اگر ما يک روز گفتيم زنده باد مخالف من، مي‌بينيم که رويکرد نظام همين است.

 يعني آقاي مخالف! خانم مخالف! تو بيا رأي بده، تو هم شهروند اين کشور هستي و حق داري؛ تو هم بايد مورد احترام باشي؛ تو هم بايد در سرنوشت شرکت کني! اين رويکرد بسيار جالبي است. وقتي گفته مي‌شود رأي مردم حق‌الناس است و اين از حق الله با اهميت‌تر است، آدم ياد جمله امام مي‌افتد که گفت «ميزان، رأي ملت است».

اکنون با عنايت به همين اظهارات جا دارد بپرسيم که آيا ايجاد بلوا و آشوب به خاطر ناکامي در انتخابات سال 88 آن هم با فاصله 11 ميليون رأي، «براي ارتقاي جايگاه ايران در جهان بود يا جفا در حق حماسه ملي 40 ميليون نفري؟ آقاي خاتمي شما نبوديد که به طور متعدد در جلسات محفلي تصريح کرديد قطعاً در انتخابات (88) تقلب نشده اما علناً پاي آشوب‌طلبي محافل ضدانقلاب ايستاديد و حتي در همين انتخابات اخير- يک ماه پيش- از سر نفاق مدعي شديد «حق نداريم بيش از آنچه مي‌خواهند رأي بياوريم»؟!

 آيا آن قانون‌شکني و آشوب‌طلبي که دشمنان يک ملت بزرگ را گستاخ و اميدوار کرد، کمترين بويي از دينداري، اخلاق و اعتدال با خود داشت که امروز از اين کلمات والا هزينه مي‌کنيد؟ آيا نام نيرنگ، خودکامگي و همراهي با هتاکان به جمهوري اسلامي،‌ ولايت فقيه و ساحت امام حسين عليه‌السلام را مي‌توان اصلاح‌طلبي و اعتدال و اخلاق‌گرايي گذاشت؟

مردم فقط امروز نبود که آرامش مي‌خواستند، 4 سال پيش هم حق داشتند فارغ از اينکه به کدام نامزد رأي داده و در سرمايه‌گذاري 40 ميليوني شرکت کرده‌اند، امنيت و آرامش داشته باشند و شما به اعتبار بازي در سناريوي از پيش طراحي شده سرويس‌هاي جاسوسي آمريکا و اسرائيل و انگليس،‌اين حق بزرگ را از مردم دريغ کرديد. چرا صريح توضيح نمي‌دهيد که بر مبناي کدام سنخيت، با معرکه‌گيري گروهک تروريستي منافقين و ريگي و گروهک‌هاي ورشکسته سلطنت‌طلب و بهائيت در فتنه سبز همداستان شديد؟

و از نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اين تاييديه‌ها را گرفتيد که «جنبش سبز سرمايه بزرگ اسرائيل است» و «جنبش سبز به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي‌جنگد». راستي آن روز که روي جمهوري اسلامي خط کشيدند و به نفع آمريکا و اسرائيل شعار دادند کجا بوديد که شعار اعتدال و انقلاب و اخلاق سر دهيد يا دم از «ميزان، راي ملت است» بزنيد؟! هنوز هم حق‌الناس 40 ميليون نفر به گردن شما سنگيني مي‌کند و اين جنايت و جرم بزرگ با تظاهر به حمايت از رئيس جمهور جديد که علنا عليه فتنه‌گران موضع گرفته، از گردن شما ساقط نمي‌شود.

به عنوان مثال آقاي حسن روحاني درباره فتنه‌انگيزي روز 25 بهمن تاکيد مي‌کند: در روز 25 بهمن عده معدودي به بهانه حمايت از مردم مصر و تونس به خيابان‌ها آمدند که اتفاقا در شعارهاي آنها حمايتي از مردم مصر و تونس به چشم نمي‌خورد و متاسفانه با شعارهاي ضد انقلابي، موجبات خوشحالي و بهره‌برداري آمريکا، رژيم صهيونيستي و ضد انقلاب را فراهم آوردند و موجب ناراحتي قاطبه مردم شريف ايران شدند.

 در واقع اين حرکت ضد اسلامي و ضد ملي، از يک سو مي‌خواست فرياد قاطعانه ملت ايران در روز 22 بهمن را تحت‌الشعاع قرار دهد و از سوي ديگر وسيله‌اي براي انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلي يعني آمريکا و رژيم صهيونيستي و شکست اخير آنان گردد. در حالي که مردم در روز 22 بهمن به شکلي کاملا باشکوه حمايت خود را از حرکت‌هاي آزاديخواهانه در منطقه اعلام کرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه‌گرانه صورت گرفته در روز 25 بهمن تنها به نفع استکبار و ضد انقلاب بود.

به دنبال اين موضوع متاسفانه ما شاهد بوديم که رسانه‌هاي خبري در سطح جهاني به جاي توجه دادن به رويدادهاي مهم منطقه که بيش از همه براي آمريکا و اسرائيل نگران کننده بود، توجه مردم جهان را به سمت رويداد کوچکي جلب کردند که بيش از همه موجبات خشنودي آمريکا و اسرائيل را فراهم کرده بود. حرکت 25 بهمن گروهي فريب‌خورده کاملا محکوم است و قوه قضائيه بايد براساس وظايف ذاتي خود نسبت به اين حرکت ضد انقلابي اقدام نمايد.

منطق سست اوباما در برابر حق قانوني ملت ايران

رئيس‌جمهور آمريکا همچنان به تناقض‌گويي درباره ايران ادامه مي‌دهد.
باراک اوباما در مصاحبه با شبکه PBS به تحليل انتخابات ايران پرداخت و درحالي که مقامات دولت وي پيش از اين مدعي بودند انتخابات ايران را به رسميت نمي‌شناسند، مدعي شد: انتخاب يک رئيس‌جمهور ميانه‌رو بيانگر اين نکته است که ايراني‌ها مي‌خواهند به سمت و سوي متفاوتي حرکت کنند اما من هنوز اطمينان ندارم که اين راه جديد لزوما به پيشرفت قابل ملاحظه‌اي در زمينه جاه‌طلبي‌هاي هسته‌اي ايران ختم شود.

او همچنين گفت: نتايج انتخابات ايران به اين معنا نيست که ايالات متحده آماده است بي‌درنگ با دولت ايران گفت‌وگو کند. ملت ايران بايد بفهمد که تحريم‌هاي اقتصادي عليه اين کشور لغو نخواهد شد مگر اينکه ايران گام‌هاي قابل توجهي‌ براي شفاف‌سازي بردارد و نشان دهد که در پي دستيابي به سلاح‌ هسته‌اي نيست و به معاهدات بين‌المللي پايبند است.

متهم کردن ايران به جاه‌طلبي و توليد سلاح هسته‌اي در حالي است که آمريکا داراي 157 راکتور اتمي و هزاران کلاهک هسته‌اي است. درباره اين ادعا هم که ايران بايد نشان دهد دنبال سلاح هسته‌اي نيست، بايد گفت اولا طبق قواعد حقوقي (البينّهًْ المدعي) اين ادعا کننده است که بايد براي ادعاي خود سند و دليل بياورد و نه طرف مورد ادعا. ثانيا بازرسي‌هاي بي‌سابقه آژانس طي 10 سال گذشته سلامت فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران را نشان داده و ثالثا 16 نهاد اطلاعاتي آمريکا طي 6 سال گذشته (از سال 2007) علي‌الدوام در گزارش‌هاي خود تصريح کرده‌اند که ايران به دنبال توليد سلاح هسته‌اي نيست.

نکته چهارم اين است که رژيم جنايتکار آمريکا تنها استفاده‌کننده سلاح اتمي در تاريخ بشري است و به خاطر قتل عام چندصدهزار شهروند بي‌گناه ژاپني، سزاوار دريافت عنوان جنايتکار جنگي است. و نکته پنجم اين است که داشتن برنامه هسته‌اي به عنوان يک حق به رسميت شناخته شده در حقوق بين‌المللي نه تنها جاه‌طلبي نيست بلکه ضرورت امروز کشور است. به عنوان مثال راديوداروهاي توليدي به واسطه سوخت 20درصد، نياز قريب به يک ميليون بيمار را تأمين مي‌کند.

شايان ذکر است جن سيکي از سخنگويان وزارت‌خارجه آمريکا نيز در جمع خبرنگاران و در واکنش به انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني به رياست‌جمهوري ايران گفته است ما قصد ارائه پيشنهاد جديد هسته‌اي به ايران نداريم.همزمان وزير دفاع رژيم صهيونيستي در سفر به پاريس تأکيد کرد تحريم و انزواي ايران بايد ادامه پيدا کند.

رهبرمعظم انقلاب چند سال پيش درباره هويت باراک اوباما و زبان فريبنده‌ وي درباره مذاکره با ايران تصريح کرده بود دولت آمريکا روش دست‌چدني با پوشش دستکش مخملي را پيش گرفته و در ادعاي خود صداقت ندارد.
   
فارين‌پاليسي: رهبر ايران درست مي‌گويد؛توپ در زمين آمريکاست

«رهبر عالي ايران مي‌گويند دولت اوباما را با رفتارش و نه با گفتار آن خواهند سنجيد. اين موضع کاملا معقول است».استفان والت تحليلگر معروف آمريکايي با ارائه اين تحليل در مجله فارين‌پاليسي به انتخابات رياست‌جمهوري ايران پرداخت و نوشت: بعيد است کسي بتواند بگويد نتيجه انتخابات ايران را پيش‌بيني مي‌کرد.

وي درباره چالش هسته‌اي تصريح مي‌کند: ايران از چرخه هسته‌اي خود دست نخواهد کشيد. بنابراين ايالات متحده بايد قبول کند که ايران به توانايي هسته‌اي مجهز است. ايران نيز بايد کنترل بر برنامه هسته‌اي خود را بپذيرد.

والت در ادامه با اشاره به تاثيرپذيري اوباما از کنگره و لابي صهيونيستي نوشت: هر نوع تلاش در واشنگتن براي بهبود روابط با ايران، مورد مخالفت گروه‌هايي مانند لابي اسرائيلي قرار مي‌گيرد. متاسفانه سيستم سياسي آمريکا به صبوري اشتهار ندارد و اوباما نشان نداده که در سياست خارجي فردي شجاع و قاطع است.

در واقع، او همچنان بايد به موضعي در سياست خارجي تمايل نشان دهد که با تفکر نيروهاي سياسي قدرتمند در آمريکا همخواني داشته باشد. اما در حالي که اوباما انگشت خود را در مقابل مسير باد گرفته، زمان در حال سپري شدن است و شايد فرصت ديگري براي تعامل از دست برود. به اين ترتيب ايران مجاب خواهد شد که آمريکا تنها به دنبال براندازي است.
فارين‌پاليسي در تحليل ديگري به قلم ولي ‌نصر تصريح کرد: آمريکا بايد قدم اول را براي بهبود روابط با ايران بردارد.

مشاور سابق وزارت خارجه آمريکا تصريح مي‌کند: با تعيين رئيس‌جمهور جديد موضع هسته‌اي ايران تغيير نمي‌کند. روحاني 10 سال پيش مذاکراتي را با غرب داشت که به خاطر تعليق غني‌سازي مورد انتقاد شديد قرار گرفت. اين امتيازدهي به اميد اعتمادسازي و سپس رسيدن به تعامل گسترده‌تر صورت گرفت اما اين اميد به شکست منجر شد چون مذاکرات به شکست انجاميد.

فارين‌پاليسي مي‌افزايد: حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب يک بار شرمنده و مارگزيده شده و احتمالا بار ديگر براي اتخاذ موضع نرمش در برابر غرب پا پيش نمي‌گذارد. وي تنها در صورتي امتياز مي‌دهد که مطمئن شود در قبال آن امتيازي خواهد گرفت. او بايد بتواند بيش از احمدي‌نژاد و جليلي امتياز بگيرد.

بنابراين روحاني به جاي ريسک امتياز‌دهي صبر مي‌کند و منتظر مي‌ماند که ببيند آمريکا براي امتياز دادن جدي مي‌شود يا خير. اتفاقات 10 سال قبل لکه ننگي براي اصلاح‌طلبان شد. اکنون توپ در زمين واشنگتن است و اگر آمريکا نتواند امتيازي به ايران بدهد هيچ تغييري صورت نخواهد گرفت.تحليل‌هاي فارين‌پاليسي در حالي منتشر مي‌شود که حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني در اولين کنفرانس خبري تصريح کرد از حقوق قانوني ملت ايران کوتاه نخواهد آمد.

سي‌ان‌ان: سياست دولت عوض نمي‌شود؛روحاني حامي منافع ايران در سوريه است

شبکه خبري سي‌ان‌ان اعلام کرد رئيس‌جمهور جديد ايران تغييري در سياست‌هاي اين کشور پيرامون سوريه ايجاد نخواهد کرد چرا که سوريه به منافع ژئوپولتيک ايران مربوط مي‌شود.وبسايت اين شبکه آمريکايي در تحليلي نوشت: آيا انتخاب روحاني مي‌تواند در سياست ايران در قبال سوريه تغييري ايجاد کند؟ پاسخ منفي است.

از ديد نيروهاي ميانه‌رو در ايران، که روحاني نيز به آنها تعلق دارد، قطع حمايت از رژيم سوريه به معناي تضعيف منافع ژئوپولتيک ايران و به هم ريختن تعادل قدرت در خاورميانه است، که لاجرم قدرت آنها را نيز به خطر مي‌اندازد. بايد توجه داشت که پايگاه‌هاي نظامي آمريکا به عنوان دشمن ايران در قطر، عربستان و بحرين مستقرند.

سي‌ان‌ان افزود: قطع حمايت از سوريه بي‌ترديد به زيان ايران تمام مي‌شود و تعادل سياسي منطقه در اين صورت به ضرر ايران و به سود دولت‌هايي مانند عربستان سعودي تغيير خواهد کرد. هيچ ترديدي نيست که جمهوري اسلامي با تمام نيرو از بروز چنين وضعيتي جلوگيري مي‌کند.

*آرمان:

مشاور حدادعادل در بیمارستان


شنیده شد که محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم و مشاور فرهنگی حدادعادل، یک روز پس از جراحی قلب باز کماکان در بخش ICU بستری است، اما وضعیت عمومی وی رضایت‌بخش عنوان شده است. انتخاب نوشت؛ وضعیت عمومی محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم ایران و معاون فرهنگی اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز گذشته تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت، مساعد گزارش شده، اما وی کماکان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قلب تهران بستری است.

 همسر او اظهار کرد: روز گذشته همسرم تحت جراحی قلب باز قرار گرفت. پس از جراحی البته هنوز موفق به دیدار او نشده‌ایم و در تماس‌های تلفنی که با بیمارستان داشتیم، اظهار داشتند که وضعیت عمومی وی خوب است، اما هنوز در ICU بستری است و مشخص نیست که از چه زمانی به بخش منتقل می‌شود.

توقیف 2 شناور اماراتی در خلیج‌فارس

شنیده شد که فرمانده پایگاه دریابانی ابوموسی از توقیف دو شناور متجاوز اماراتی در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد. انتخاب نوشت؛ سرهنگ علی وصالی در اینباره گفت: ماموران پایگاه دریابانی ابوموسی دو شناور متجاوز اماراتی را حین صیادی در آب‌های خلیج‌فارس مشاهده و دستور توقیف آنها را صادر کردند.

 وی افزود: پس از توقف این دو شناور، ماموران 12 ملوان اماراتی و یک ملوان هندی این شناور را دستگیر و به اسکله نظامی منتقل کردند. وی با بیان اینکه 30 کیلوگرم ماهی نیز از این افراد کشف شد، ادامه داد: این افراد قصد داشتند تا تعداد بیشتری ماهی را به شکل غیرمجاز در آب‌های استحفاظی جمهوری اسلامی ایران صید کنند که اقدام به‌ موقع دریابانان مانع از این هدف آنان شد.

چرا مراسم تشییع استاد تار برگزارنشد

شنیده شد که مراسم تشییع پیكر استاد تار ایران جلیل شهناز كه قرار بود دیروز از مقابل تالار وحدت برگزار شود به‌دلیل حاضر نشدن پسر این استاد به امروز موكول شد. صراط نوشت؛ پسر استاد فقید تار ایران در كشور آمریكاست و به همین دلیل برای بازگشت او مراسم به تعویق افتاد.

فؤاد صادقی آزاد شد

شنیده شد که مدیرمسئول سایت «بازتاب امروز» آزاد شد. صراط نوشت؛ فؤاد صادقی و علی غزالی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول سایت بازتاب امروز عصر سه‌شنبه از زندان آزاد شدند. این دو نفر مدتی قبل از انتخابات به خاطر انتشار بعضی مطالب بازداشت شده بودند.

توبیخ مدیران بانکی

شنیده شد که خراسان نوشت؛ درحالی که براساس بخشنامه سال‌های گذشته رئیس‌جمهور، مقرر شده بود اختلافات دستگاه‌های دولتی در زمینه‌های مختلف تنها به واسطه معاونت حقوقی رئیس‌جمهور بررسی و حل شود، پس از بروز اختلاف بین یک وزارتخانه اقتصادی با یک بانک دولتی، این بانک موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری و از مسئولان وزارتخانه مذکور شکایت کرده است که این موضوع باعث توبیخ مدیران ارشد این بانک شده است.

ضرب و شتم امام جماعت یک مسجد

شنیده شد که اراذل و اوباش به سمت امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا حمله ور شده و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. تهران پرس نوشت؛پیش از نماز مغرب و عشای روز گذشته بود که سه جوان با حالتی غیرعادی اقدام به عربده کشی و حمله به مردم تهرانسر(یکی از محله‌های غربی تهران) کردند که طی آن چند تن از شهروندان مجروح و زخمی شدند.

 این اراذل و اوباش در ادامه به سمت امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا که برای اقامه نماز جماعت در حال حرکت به سمت مسجد بود حمله ور شده و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. پس از آن نیز اقدام به تهدید وی با شیشه شکسته نوشابه کردند. طبق گزارش شاهدین ماجرا، نیروهای کلانتری منطقه با اطلاع مردم به صحنه اعزام شده و این سه نفر را بازداشت کردند که هم اکنون با حضور شاکیان منتظر اعلام زمان دادگاه خود هستند.

فروش‌ قبر ازطریق‌ دفاتر خدمات‌ پیشخوان‌!

شنیده شد که مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، بزودی طرح بازدید مجازی از سطح آرامستان‌های شهر محقق شده و فروش قبور از سال جاری نیز به‌صورت اینترنتی و از طریق دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد. صراط نوشت؛ مجتبی منتظری افزود: این اقدام موجب حذف تشریفات اداری و جلب رضایت شهروندان، از طریق دریافت خدمات آسان، سریع و به موقع خواهد شد. منتظری با بیان این مطلب که قزوین به عنوان شهر پایلوت، برای اجرای این طرح تعیین شده است، بیان كرد: این طرح در صورت موفقیت آمیز بودن، در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

گلکسی هدیه سفیر به ملی‌پوشان

شنیده شد که محمد عباسی پس از صعود تیم ملی به جام‌جهانی گفت: در آستانه عید 15شعبان این صعود را به مردم ایران تبریک می‌گویم. بچه‌های قهرمان ما خیلی گل کاشتند. این حاصل دعای مردم و غیرت بچه‌ها بود. وی افزود: ان‌شاا... امیدهای ایجادشده در کشور به‌ویژه در ورزش پایه‌های بسیار خوبی را در ایران ایجاد کند. ایران بار دیگر در ورزش تراز خود را نشان داد. این پیروزی امیدبخش بود و من به ملت تبریک می‌گویم. وزیر ورزش و جوانان به ملی‌پوشان قول پاداش یک دستگاه خودرو را داد. سفیر ایران در کره‌جنوبی هم پس از صرف شام به بازیکنان تیم ملی گوشی همراه گلکسی هدیه داد.

مرگ مشکوک روزنامه‌نگار افشاگر

شنیده شد که ژورنالیستی که با افشاگری‌های خود در سال ۲۰۱۰ باعث استعفای اجباری فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان شده بود در تصادف خودرو و آتش‌سوزی متعاقب آن کشته شد. رجا نوشت؛ مایکل هستینگز که با انتشار مقاله‌ای در سال 2010 در نشریه رولینگ‌استون، موجبات استعفای اجباری ژنرال استنلی مک‌کریستال، فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، را فراهم آورده بود، روز سه‌شنبه در جریان یک حادثه رانندگی در لوس‌آنجلس کشته شد.

200 زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های هرمزگان

شنیده شد که تعداد 200 زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های هرمزگان حضور دارند. رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در سال 90، 2 هزار و 869 پرونده طلاق و در سال91، 3هزار و 644 فقره پرونده طلاق در استان تشکیل شد که حاکی از رشد27 درصدی آمار طلاق در هرمزگان است.

ایسنانوشت؛علی علیا با تشریح عملکرد یک‌ساله دادگستری هرمزگان اظهار کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها در سال گذشته، 56 هزار و 103 فقره بود و نسبت به مدت مشابه این میزان ورودی به هشت دهم درصد افزایش پیدا کرد. وی با اشاره به آمار پرونده‌های مختومه در سال 91 ، اظهار کرد: 54 هزار و 586 فقره پرونده مختومه شد که نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش داشت.

*تهران امروز:

قاليباف مي‌توانست اعتراض كند اما اين كار را نكرد


روزنامه رسالت در يادداشتي تحليلي به واكنش‌هاي پس از انتخابات رياست‌جمهوري اشاره كرده و نوشته: يكي از صحنه‌هاي ماندگار يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري پيام‌هاي تبريك پي در پي 5 نامزدي بود كه خطاب به دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب از رسانه‌ها منتشر شد. به‌رغم اينكه نامزد پيروز تنها هفت دهم درصد با كشيده شدن انتخابات به دور دوم فاصله داشت اما دكتر محمدباقر قاليباف كه به‌طور طبيعي حق اعتراض قانوني داشت و مي‌توانست درخواست شمارش مجدد آرا را بكند اما اين كار را انجام نداد و بلافاصله به رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران تبريك گفت. اين صحنه اگر چهار سال پيش خلق شده بود بسياري از هزينه‌هايي كه در چند سال گذشته به كشور تحميل شد به وجود نمي‌آمد.

احمدي‌نژاد 8 سال پيش در مراسم تحليف رياست‌جمهوري‌اش چه گفت؟

خبر آنلاين اظهارات احمدي‌نژاد در مراسم تحليف رياست‌جمهوري در 12 مرداد 1392 را بازخواني كرده و طي آن نوشت: محمود احمدي‌نژاد كه در 12 مرداد 1392 دولت را تحويل حسن روحاني مي‌دهد در نخستين نشست رسانه‌اي‌اش با عنوان رئيس‌جمهور منتخب در5 تير 1384 در محل شوراي اسلامي شهر تهران گفت: «بهترين ژست ديپلماتيك پايبندي به قوانين است در كشور ما دموكراسي واقعي وجود دارد و قوا مستقل از يكديگر هستند و اگر بپذيريم كه قوه مجريه در كار مقننه دخالت كند، مفهومش ديكتاتوري است.

 لذا من حامي اجراي قانون هستم و از تمام ظرفيت قانون براي استيفاي حق مردم استفاده خواهم كرد.» او كه در آن نشست كابينه خود را «كابينه 70 ميليوني» خوانده، گفته بود: «اعتدال، مشي دولت است و هر نوع افراط و تفريط جايي در اين دولت ندارد و به همه فرصت‌ها، توان‌ها و شايستگي‌ها اتكا خواهد شد و پيشرفت و منافع ملي و عزت همگاني در اين دولت مد نظر خواهد بود.»

تبريك سيدمحمد خاتمي به حسن روحاني

انتخاب نوشت: پس از پيروزي دكتر حسن روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري اخير، سيد محمد خاتمي يكي از اولين افرادي بوده كه به صورت تلفني به روحاني تبريك گفته است. خاتمي در اين تماس براي روحاني آرزوي موفقيت كرده است. روحاني نيز در اين تماس نسبتا طولاني، از رئيس‌جمهور سابق كشورمان تشكر كرده است. اما يكي از روزنامه‌ها، مدعي شده «خاتمي حاضر نيست به منتخب مردم تبريك بگويد».

نبايد فضا را بر اساس نگاه قيم‌مآبانه و خودخواهانه برهم زد

محمد‌رضا عارف، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با اعضاي بنياد فردوسي، به انتخابات رياست‌جمهوري اشاره كرد و اظهار داشت: انتخابات ظرفيت كشور و هم مردم را نشان داد و مايه عزت نظام شد. وي افزود: نبايد فضاي ايجاد شده در كشور را بر اساس نگاه قيم‌مآبانه و خودخواهانه برهم زد و ان‌شاءالله بتوانيم اين فضا را با تجربه از هشت سال دوره اصلاحات حفظ كنيم. عارف تصريح كرد: رويكرد دولت آينده نمي‌تواند ادامه رويكرد دولت فعلي باشد. بايد نگاه امنيتي به همه بخش‌ها و مخصوصا نهادهاي مدني برداشته شود.

چهره روحاني به‌دنبال «همه با هم» مورد نظر حضرت امام است

اكبر تركان به نمايندگي از حسن روحاني به برنامه شب آفتابي (شبكه پنج سيما) رفت و نكات جالبي از دولت آينده گفت. به گزارش خبر آنلاين،‌ تركان كه نزديك به 30 سال از عمرش را در همه بخش‌هاي عالي كشور از وزارت نفت گرفته تا وزارت دفاع يا راه و ترابري و ورزش كشتي سر كرده، در بخشي از مصاحبه خود درباره استفاده از اصولگرايان يا اصلاح‌طلبان گفت: «روحاني انسان اعتدال‌گرايي است.

او از افراطيون پرهيز مي‌كند و دنبال همان «همه با هم» مورد نظر حضرت امام است. (تركان تاكيد كرد اين «همه با هم» برايش زماني جذابيت دارد كه با همان لهجه شيرين حضرت امام ادايش كند.)» او گفت كه در اين دو ماه حتما بايد ميان روحاني و احمدي‌نژاد تعامل باشد.

 تركان تاكيد داشت همه بايد گذشت كنند چون همه از هم در اين مدت كينه داشتند اما اين اتفاق بزرگ و اين فضاي همدلي بايد باعث شود همه به فكر ساختن آينده باشند. بحث سياست خارجي و تحريم‌ها نكته ديگري بود كه تركان درباره‌اش حرف زد و در پاسخ به مجري برنامه كه گفت اين پيام‌هاي تبريك جهاني را آيا واقعا مي‌توان باور كرد، گفت: «به هر حال دنيا مي‌خواهد با ما ارتباط داشته باشد.

 نبايد نگاه منفي به اين اتفاق داشت. ما قبلا هم از سوي آمريكا تحريم بوديم اما جنگ را با موفقيت پشت سر گذاشتيم و در رژه 31 شهريور سال پايان جنگ همه يگان هوايي مان به پرواز در آمد. در اين چند سال با حرف‌ها و بعضي رفتار‌ها باعث شديم تا آمريكا بتواند همه دنيا را با خود همراه كند و اين فشار سنگيني را به كشور تحميل كرده.

 آمريكا مي‌خواهد از ما چهره‌اي خشن نشان دهد و توانسته دنيا را با خود همراه كند و ما بايد دوباره اين حساسيت‌ها را از بين ببريم.» او درباره مذاكره با آمريكا هم گفت: «اين بحث سطحش فراتر از رئيس‌جمهور است و نياز به نظر مقام معظم رهبري دارد. البته من جايي شنيدم كه ايشان در يك سخنراني عمومي فرمودند اگر شرايط گفت‌وگوي بي‌تهديد آماده باشد، مشكلي ندارد. حالا اين چيزهايي است كه نياز به زمان دارد.»

اصلاح‌طلبان دو پدرخوانده را پذيرفته‌اند

محمد رضا باهنر در گفت‌وگويي با خانه ملت معادلات سياسي پس از انتخابات رياست‌جمهوري را تشريح كرده است. وي با بيان اينكه ظرف ۱۶ سال گذشته فضاي حاكم بر دولت‌ها راديكالي بود، در دوره اصولگرايي احمدي‌نژاد همه اصولگرايان را نمايندگي نمي‌كرد و به دليل اينكه در سال ۸۴ و ۸۸ دفاع حزبي و تشكيلاتي از وي به عمل نيامد و او نيز در همان روزهاي اول رياست‌جمهوري از همه احزاب اصولگرا اعلام برائت كرد.

در عين حال جامعه و افكار عمومي خط‌مشي وي را مشي تندروانه ترجمه مي‌كرد، در زمان اصلاحات نيز همين‌گونه بود، با وجود اينكه خاتمي اصلاح‌طلب تندرو نيست اما امور دولت او در دستان تندروها بود. وي افزود: رضايتمندي اصولگرايان از انتخاب روحاني نشان از رشد گروه‌هاي سياسي و قانونمندي است، يعني اينكه بازي دموكراسي را پذيرفته‌اند و به نتايج آن پايبند هستند.

 مشكلي كه در سال ۸۸ براي نظام افتاد، به اين دليل بود كه يك طرف قضيه پايبند به نتايج دموكراسي نبود البته نبايد به‌دنبال تكرار گذشته بود زيرا به هر ميزان به‌دنبال ورق زدن آن خاطرات تلخ باشيم آزار روحي بيشتري را بايد تحمل كنيم. وي تصريح كرد: در جريانات سياسي ممكن است در مدت كوتاهي يكسري پدرخوانده‌ها وجود داشته باشند كه اعضا از آنها حرف‌شنوي داشته باشند، كما اينكه اصلاح‌طلبان به دليل اينكه احساس مي‌كنند ۸ سال محروم بوده‌اند، دو تا پدرخوانده را قبول كردند، اصولگرا اينگونه افراد را يا ندارند يا خيلي متفرق هستند، اما اين پدرخوانده‌ها براي هر دو جريان پايدار نخواهد ماند، آنچه كه مشكل را حل مي‌كند ضابطه‌مندي حزبي است.

در فقدان احزاب ممكن است جريانات يك پدرخوانده‌هايي را پيدا كنند و بعد از مدتي ديگر حرف‌شنوي از آنها وجود نداشته باشد. وي درباره آينده احمدي‌نژاد پس از پايان دوران رياست‌جمهوري گفت: اتخاذ رويه سكوت خيلي خوب است، احمدي‌نژاد با تمام اختلاف‌نظرهاي كارشناسي كه با مجلس دارد، فردي متدين و دلسوز انقلاب است.براساس حسن‌ظني كه به احمدي‌نژاد داريم وي با تحليل به اين نقطه رسيد كه بايد سكوت كند، ما از پيش هم دعا مي‌كرديم كه اين هواپيما به موقع چرخ‌هايش باز شود و آرام بر باند فرودآيد و الان احمدي‌نژاد هم همين مسير را دنبال مي‌كند.

*جمهوری اسلامی:

کمبود داروهای بيماران کلیوی و پاسخ وزارت بهداشت

رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي گفت: وضعيت دارويي بيماران دياليزي و پيوندي بسيار حاد است و نبود دارو موجب شده است كه بدن بيماران، كليه پيوندي را پس بزند. به گزارش عصر ايران، مصطفي قاسمي در گفت و گو با ايسنا افزود: داروهاي ضد پس زدن كليه بسيار كمياب است و هيچ مسئولي نيز جوابگوي اين شرايط نيست. وي خطاب به مسئولين وزارت بهداشت گفت: اگر دارو نداريد پيوند كليه را متوقف كنيد تا بيماران بيش از اين دچار مشكل نشوند.

رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي با اشاره به داروهاي بيماران دياليزي گفت: برخلاف گذشته درحال حاضر بيماران دياليزي براي تهيه همه داروهاي خود از جمله "رناژل" و "ونوفر" ملزم به پرداخت پول هستند و بسياري از داروهاي اين بيماران با پرداخت قيمت‌هاي ميليوني قابل تهيه مي‌باشند.

برخي از اين داروها مكمل دياليز هستند و اگر بيمار بدون مصرف آنها فقط دياليز شود تنها زنده مي‌ماند اما به عارضه‌هاي مختلفي مبتلا مي‌شود. قاسمي همچنين گفت: رايزني‌هايي انجام داده‌ايم اما مسئولان وزارت بهداشت به ما مي‌گويند هر دارويي كه به دستشان رسيد اعم از برند يا غيربرند، مصرف كنيد.

فرار مفتي وهابي به جرم صدور فتواي ذبح كودكان و زنان شيعه

يك مفتي وهابي كويتي كه به خاطر صدور فتواي ذبح كودكان و زنان شيعه براي سرش جايزه تعيين شده است از بيم جان خود از كويت به قطر فرار كرد. به گزارش ابنا، پس از آنكه يك تاجر عراقي براي سر "شافي العجمي" جايزه تعيين كرد وي به قطر گريخت. شافي العجمي پس از اينكه در تلويزيون آمد و اعتراف كرد كه گروهش در ديرالزور يك كودك سوري را در برابر والدينش در صحن مسجد شيعيان در يك روستا در ديرالزور ذبح كردند، پيام‌هاي تهديد به قتل دريافت كرد كه همين امر باعث فرار وي از كويت شده است.

 يك تاجر اهل بصره مبلغ كلاني براي سر اين روحاني نماي خونخوار و تفرقه‌انگيز تعيين كرده است. روز 22 خرداد عده‌اي وحشي كويتي وابسته به گروه تروريستي "جبهه النصره" حدود 60 نفر از اهالي روستاي شيعه نشين "حطله" در استان ديرالزور را به دليل مذهب آنان به شهادت رساندند. از جمله جنايات فجيع اين گروه مزدور سر بريدن خانواده "حجت الاسلام سيد ابراهيم السيد" بود كه مسلحان وحشي زن و فرزندان وي را ذبح كردند.

برچسب ها: ویژه ، خبر ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار