انتقاد ترکيه از پوشش مغرضانه ناآرامي هاي این کشور در "سي ان ان"

موضع گيري ها عليه عملکرد رسانه هاي غربي در پوشش خبري رخدادهاي اخير ترکيه رو به افزايش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پايگاه خبري جوييش نيوز ؛ روزنامه پر مخاطب«تقويم» ترکيه رسما از شبکه سي ان ان و کريستين امانپور خبرنگار آن شکايت کرد. علت اين شکايت پوشش خبري نادرست اعتراضات ضددولتي است که از اواخر ماه مه در واکنش به يک طرح عمراني در قيزي پارک استانبول شروع شد. اين شبکه خبري به تلاش براي بدنام کردن ارگان هاي دولتي ترکيه، تحريک مردم به صدمه زدن به اموال عمومي و انتشار اخبار دروغ و تحريک مردم براي پيوستن به مخالفان، متهم شده است. 

روزنامه تقويم مصاحبه ساختگي با امانپور را چاپ کرد که در آن تاکيد شده است کادر سردبيري سي ان ان او را وادار کردند رخدادهاي اخير ترکيه را به نحوي گزارش کند که به بي ثبات شدن اين کشور کمک کند.

در همين حال ابراهيم ملک گوچک شهردار آنکارا در شبکه اجتماعي توئيتر تبليغاتي را عليه خبرنگاران بي بي سي در ترکيه آغاز کرد. وي آنها را متهم کرد به عنوان جاسوس انگليس در ترکيه عمل مي کنند.

مقاله روزنامه تقويم تازه ترين نمود اعتراضات دولت ترکيه به نحوه پوشش خبري ناآرامي هاي اخير اين کشور است. رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه بارها رسانه هاي غربي را به پوشش خبري مغرضانه و ارائه تصويري نادرست از اين ناآرامي ها متهم کرده است.

برچسب ها: ترکیه ، ناآرام ، مغرض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار