کرمانشاه/

همه باید برای ورود به ماه مهمانی خدا آماده شویم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: همه مردم در هر جایی که هستند بایستی خود را برای ورود به ماه مهمانی خدا، ماه پر از برکت، معنویت و آمرزش رمضان آماده کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

آیت الله مصطفی علما گفت: ماهی که خداوند آن را ماه خود می داند و تنها ماهی است که در قرآن نام آن برده شده، قطعا تفاوت های زیادی با ماه های دیگر سال دارد.


وی تصریح کرد: در این ماه گناهان انسان ها آسان تر آمرزیده می شود محصول روزه داران برای روزه و عبادات شان نه تنها بشهت بلکه نزدیکی به خود خداوند متعال است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر اینکه در آستانه ورود به این ماه پر از خیر و برکت باید فضای درونی خود را دگرگون و آماده ورود به این ماه کنیم همه کسانی که محیط کاری آنها چهره شهر را تشکیل داده از جمله ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی، بازار و مساجد باید فضا را برای پذیرایی از ماه خدا آذین بندی کنند.

آیت الله علما ضمن تاکید بر حفظ حرمت این ماه از سوی همگان گفت: همه باید حرمت این ماه بزرگ را نگاه دارند و نباید اشخاصی به خود اجازه دهند در فضای عمومی روزه خواری کنند، حتی کسانی که عذر دارند و مسافر هستند نیز نباید در فضای عمومی روزه خواری کنند.

وی افزود: علاوه بر اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با چنین اشخاصی برخورد قانونی انجام دهد خود مردم نیز باید با رویی گشاده به کسانی که روزه خواری می کنند تذکر لسانی دهند تا انشاءالله حرمت این ماه نگاه داشته شود و شکافی بین امت اسلامی بوجود نیاید.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه ها به 14 تیر ماه و روز قلم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند این قلم یک طبیعت ثانوی نیز به غیر از آنچه که آشکار می شود دارد که انشاءالله همه کسانی که در زمره اهل قلم محسوب می شوند این طبیعت ثانوی قلم را تقوی قرار دهند.

خطیب جمعه کرمانشاه اضافه کرد: ماهیت واقعی دنیا و انسان ها برای رسیدن به سعادت واقعی که همه پیامبران و بزرگان الهی هزاران سال آن را فریاد زده اند تقوی الهی است که هیچ کس نمی تواند کسی را مثال بزند که تقوی داشته و ضرری دیده است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، مهمانی ، ورود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.