سخنگوی اخوان: نبرد ما براي مرسي نيست، براي مردم علیه کودتا است

"جهاد الحداد" سخنگو و مشاور ارشد اخوان المسلمین، خلع محمد مرسی از قدرت را کودتای نظامی دانست و گفت با استفاده از ابزار دموکراتیک به نبرد خود به نمایندگی از مردم علیه کودتا ادامه می دهیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، جهاد الحداد سخنگوی اخوان المسلمین در واکنش به کنفرانس خبری مشترک ارتش و پلیس مصر و انتشار ویدئویی که هواداران اخوان المسلمین را مسلح نشان می داد، گفت: متاسفیم که ارتش در مقابل کشتاری که انجام داده است، حقایق را انکار می کند.

الحداد گفت: ما در این عرصه سیاسی به دنبال هیچ دستاوردی نیستیم.ما اینجا هستیم زیرا مصر دموکراسی را به عنوان ابزاری برای تغییر انتخاب کرده است و کودتای نظامی را نپذیرفته است.

سخنگوی اخوان المسلیمن در تشریح حادثه صبح روز دوشنبه که به کشته شدن شماری از هواداران محمد مرسی منجر شد، گفت: ارتش به معترضان در وقت نماز صبح حمله کرد و معترضان را به گلوله بست و قبل از آن نیز هیچ شلیک هشدار آمیزی انجام نداد. معترضان در حال نماز بودند و ارتش از یک سو و پلیس از سوی دیگر به نمازگزاران شلیک کرد.

جهاد الحداد گفت: در زمان حمله و پیش از حمله هیچ شعار و اعتراضی علیه نظامیان انجام نشده بود. معترضان در حال نماز بودند که از دو سو به آنها حمله شد. برخی از نظامیان فریاد می زدند و گریه می کردند، زیرا از آنها خواسته شده بود هم میهنان خود را بکشند.

سخنگوی اخوان المسلمین درباره اظهارات ارتش مصر که می گوید معترضان مسلح به نظامیان حمله کردند، گفت: چرا از یک طرف پنجاه و یک تن کشته شده است و از گروه نظامیان تنها یک تن کشته شده است. دوم اینکه در یک تظاهرات دفاع از دموکراسی، چرا پنجاه و یک تن کشته شدند که برخی از آنها به ضرب گلوله جان خود را از دست داده اند؟ بسیاری از پانصد تن مجروح در شرایط وخیمی به سر می برند.

حداد افزود: تصاویری از حملات ارتش به سوی معترضان وجود دارد و این تصاویر در حال بارگذاری بر روی اینترنت است.

وی درباره آمادگی اخوان المسلمین برای بازگشت به میز مذاکرات و گفتگو با مخالفان،گفت: مصر شصت سال صحنه دیکتاتوری و نظامی گری بوده است و در این سال های دیکتاتوری ما شاهد بزرگترین ظلم ها بوده ایم. محمد مرسی اولین رئیس جمهور دموکراتیک مصر است که در روندی دموکراتیک مردم وی را در پای صندوق های رای انتخاب کردند. سپس ما با کودتای نظامی روبرو شدیم. بنا بر این اعتراض ما نبرد بر روی موقعیت محمد مرسی نیست. ما اینجا به نمایندگی از مردم حضور داریم و با استفاده از ابزار دموکراتیک به اعتراض خود ادامه می دهیم.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار