تکرار//در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

جيره بندي آب در تهران نداريم/تانكرهاي آب به كمك شبكه آبرساني مي آيند

معاون نظارت بر بهره برداري آب و فاضلاب استان تهران اعلام كرد:مشكل افت فشار آب در برخي مناطق تهران كه منجر به قطعي آب در آن مناطق ميشد را با استقرار تانكرهاي آب جبران مي كنيم.

عليرضا نوذري معاون نظارت بر بهره برداري شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن تکذيب جيره بندي آب در نقاط مختلف تهران گفت: به هيچ وجه كمبود منابع آبي براي مصرف شهروندان تهراني نداريم و تنها با افزايش مصرف در برخي نقاط مردم در بعضي ساعات روز با افت فشار آب مواجه مي شوند .

وي افزود: براي جبران افت فشار اب در برخي مناطق تهران ، شبكه آب و فاضلاب در آن مناطق تانكرهاي آبرسان مستقر كرده است .

نوذري تصريح كرد: علت افزايش دماي هوا در تهران رکورد 50 ساله مصرف آب در تهران شکسته شد و به رقم بي سابقه 3 ميليون و 421 هزار متر مکعب در 24 ساعت گذشته رسيده است.

وي افزود: طي 12 روز گذشته دماي هواي تهران از 40 درجه سانتي گراد پايين تر نيامده که براساس اظهارات سازمان هواشناسي اين موضوع طي 60 سال اخير بي سابقه بوده است.

نوذري پور با بيان اينکه نرمال جهاني مصرف آب براي هر نفر بين 100 تا 150 ليتر در روز است عنوان داشت: در اين شرايط مصرف آب براي هر نفر در تهران به حدود 400 ليتر رسيده است.

معاون نظارت بر بهره برداري آب و فاضلاب تهران با تکذيب اخبار منتشره در خصوص جيره بندي آب در تهران گفت: به دليل مصرف زياد آب در مناطق مختلف در طبقات ساختمان ها دچار افت فشار آب هستيم که با کاهش افت فشار شاهد قطعي و جيره بندي به وجود آمده که اين امر صحت ندارد.

وي تصريح کرد: هم اکنون با تمام توان در حال توليدو توزيع آب هستيم و حتي مخازن استراتژيک نيز وارد شبکه کرده ايم، اما تاکنون برنامه اي براي جيره بندي آب در تهران نداشتيم.

وي در ادامه از اخطار به مشترکين پرمصرف آب خبر داد و گفت: فشار آب مشترکين پرمصرف را براي جلوگيري از قطعي آب براي ساير مشترکين کاهش داده ايم.

نوذري پور در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه اين وضعيت بحراني تاکي ادامه دارد گفت: تا زماني که دماي هواي تهران به زير 38 درجه سانتيگراد نرسد، اين وضعيت بحراني در تهران وجود دارد.

وي در پايان از مشترکين خواست مصارف غيرضروري آب را کاهش داده و هر مشترک حداقل 15 درصد در مصرف آب صرفه جويي کند تا بدون مشکل از اين وضعيت فوق العاده و اضطراري عبور کنيم.

انتهاي پيام/














برچسب ها: آب ، صرفه جویی ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار