قم/

نامه امیر مومنان(ع) به مالک اشتر بیانگر روش صحیح عدالت است

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: نامه امیر مومنان(ع) به مالک اشتر بیانگر روش صحیح عدالت است که برای امت اسلام الگویی نیکو محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرمؤمنان(ع) اظهار کرد: هر گاه سخن از عدالت پیش می‌آید، ناخودآگاه در بین انسان‌های عدالت‌طلب نام امیر مومنان(ع) به عنوان نماد و الگوی عدالت‌طلبی و عدالت‌گستری در ذهن‌ها خطور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیشوای نخست شیعیان در دوران زندگی خود به شدت موضوع عدالت را پیگیری می‌کرد و در تعبیرات مختلف ذکر شده که امام در محراب عدالت به شهادت رسید.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: قرآن در آیات مختلف عدالت و عدل را از موضوعات مهم می‌داند و از عدالت و عدالت‌طلبی حمایت کرده و بر اساس نگاه قرآن عالم بر اساس عدل استوار است.

وی ادامه داد: اگر عدل خدا در نظام تکوین نبود نظام تکوین قوام پیدا نمی‌کرد و همین طور در جوامع انسانی اگر عدالت نباشد جامعه قوام و کمال پیدا نمی‌کند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: در عدل امام علی(ع) فرقی بین مومنان و کافران نیست و کافر و مومن از عدالت وی بهره مند بودند.

وی یادآور شد: عدالت امام علی(ع) جاذبه و دافعه داشت و شخصیت‌هایی مانند مالک اشتر را جلب کرده بود و افراد زیادی مانند طلحه و زبیر و معاویه از پیرامون وی پراکنده شدند.

یوسفی‌مقدم عنوان داشت: سکوت امام علی(ع) سکوتی بود که ناشی از ظلم و تعدی است و وی برای مصلحت اسلام، حفظ اسلام و اساس دین سکوت کرد ولی اگر نیاز به تذکر و برخورد بود حضرت قیام می‌کرد./س

برچسب ها: قم ، نامه ، امیر ، مالک ، بیانگر ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.