سنگ تمام ناشران ایالات متحده در سالگرد ترور رئیس جمهور آمریکا

پنجاهمین سال ترور جان. اف. کندی رئیس جمهور فقید آمریکا، با برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه کتاب گرامی داشته می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بوک سلر گزارش داد: پنجاهمین سال ترور جان فیتز جرالد کندی نوامبر امسال با انتشار طیف متنوعی از کتاب‌های مختلف، بازار کتاب پاییزه آمریکا را رنگین می‌کند.

در تاریخ 22 نوامبر 1963، وقتی رئیس جمهور آمریکا در تگزاس ترور شد، لی‌ هاروی اسوالد دریادار سابق دستگیر و متهم به این جنایت شد، اما با تیراندازی به وی و کشته شدن او پیش از شروع دادگاه، این محکمه هرگز برگزار نشد. با این حال در این نیم قرن، تحقیق‌های مختلفی درباره این پرونده انجام شده که چندین مورد از آنها که به بررسی این مسئله اسرارآمیز دست زده اند، پاییز امسال روانه بازار کتاب آمریکا می‌شوند.

انتشارات توماس اند‌ هادسون در ماه سپتامبر کتابی با عنوان «سال‌های با کندی» به قیمت 24.95 پوند منتشر می‌کند. این کتاب خاطراتی تصویری از ژاک لووی است. او عکاس رسمی خانواده کندی بود.

دانشگاه ییل نیز دو عنوان کتاب منتشر می‌کند که شامل «جی.اف.کندی: خاطرات تصویری» به قیمت 30 پوند و درباره واکنش مردم از شنیدن خبر ترور کندی است و کتابی دیگر که با عنوان «هتل تگزاس» منتشر می‌شود، به قیمت 18.99 پوند، تصاویری از اقامت شب پیش از ترور کندی در این هتل را ارایه کرده است.

در ماه سپتامبر باربارا ای. پری کتابی با عنوان «رز کندی» به قیمت 20 پوند منتشر می‌کند که بیوگرافی مادر کندی است و آلکس کاکس، کتابی با عنوان «رئیس جمهور و مرد تحریک شده» را به قیمت 12.99 پوند به بازار می‌فرستد که زندگی موازی کندی و اوسوالد را روایت کرده است.

در ماه اکتبر «رفتار شوک برانگیز و خشن» نوشته فیلپ شنون از سوی انتشارت لیتل براون منتشر می‌شود که درباره جزییات جدیدی از سوی اف.بی.آی در این ماجرا است. یک مجموعه تاریخی زندگینامه ای نیز به قیمت 19.99 پوند از سوی انتشارات راتلج منتشر خواهد شد. آنتونی سامر نیز کتابی با عنوان «نه در طول زندگی تان» را به قیمت 9.99 پوند منتشر می‌کند که ویراست جدیدی از کتاب سال 1998 اوست.

در ماه نوامبر نیز که ماه رسمی این بزرگداشت است، چهار عنوان کتاب به بازار می‌آید که «جان اف کندی: یک زندگی ناتمام» از سوی انتشارات پنگوئن به قیمت 16.99 پوند یکی از آنهاست. این کتاب  ویراست جدیدی از کتاب پرفروش رابرت دالک که سال 2004 به بازار آمده بود، است. نتیجه تحقیقات کریس لایتباون روزنامه نگار ساندی تایمز با عنوان «مرگ عجیب جان اف.کی» به قیمت 20 پوند، «ترور جان.اف.کی» نوشته جاناتان میاو به قیمت 14.99 پوند با تمرکز بر شخصیت‌های درگیر در این ماجرا و کتاب «نامه‌های جان اف.کندی» گردآوری شده توسط مارتین دبلیو سندلر از سوی انتشارات بلومزبری به قیمت 20 پوند دیگر کتاب‌های این ماه هستند. این کتاب آخر دربرگیرنده بخش‌هایی از بیش از دو میلیون نامه موجود در کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی است که توسط مردم برای رئیس جمهور نوشته شده اند.

برچسب ها: کتاب ، وبگردی ، کندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.