دومين روز بررسي كابينه يازدهم در صحن‌ علني/

عبدي: مشكل اصلي حوزه بهداشت عدم برنامه‌ريزي است

عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: مشكلات ما در حوزه بهداشت و درمان عدم برنامه‌ريزي بوده و آن چه كه در حال حاضر وجود دارد مشكلات مديريتي و برنامه‌اي است چرا كه اقتدار درون بخشي و برون بخشي نظام سلامت مشكلاتي در امور جهادي دارد به همين خاطر قوانين بالادستي مثل پزشك خانواده تا امروز اجرايي نشده است.

 به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، ايرج عبدي نماينده مردم خرم آباد در جلسه علني نوبت عصر بهارستان در موافقت با حسن قاضي‌زاده هاشمي  وزير پيشنهادي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: 20 سال در بدنه بهداشت و درمان كشور خدمت كرده‌اند و مي‌توانند مشكلات اين حوزه را به خوبي بيان كنندمن از استان لرستان به عنوان خدمتگذار كوچك قوم لر كه داراي صفات ممتازي هم چون رشادت، شجاعت، مهمان نوازي،‌صداقت و ولايت مداري است اين جا هستم و اين قوم به دليل اين كه شيعه علي است و از عدل علي، مددعلي و وفاداري عباس بهره مي‌برد .
 
وي تصريح كرد: دكتر قاضي‌زاده هاشمي كه به عنوان وزيرپيشنهادي بهداشت معرفي شدند در ابتدا امكان مخالفت مي‌دادند اما الان به عنوان موافق در خدمت شما وكلاي ملت هستم.
 
عبدي اظهار داشت: آقاي لاهوتي اندكي از چالش‌هاي اين حوزه را گفت البته نابه ساماني در خدمات دولتي، رهاشدگي بخش درماني خصوصي كه بخش عمده درمان در كشور را انجام مي‌دهد و هم چنين عدم تكليف بخش خصوصي و عدم تخصيص منابع مالي به خدمات دهندگان را مردم تاوانش را پس مي‌دهند و اعتقاد دارم بيش از 75درصد هزينه درمان را مردم از جيبشان مي‌دهند.  
 
نماينده مردم خرم آباد بيان داشت: در مراجعه مستقيم با مردم، نيازمندان و نيازمندشدگان مشكلات مردم را درك كردند و وكلاي ملت در قانون پنجم توسعه توجه جدي بدان كردند چرا كه ساليان سال است كه مجلس با حوزه درمان مشكل دارد اما آيا كمبود منابع داريم كه چالش اصلي حل نشده است.  
 
وي ادامه داد: اگر صددرصد بودجه را هم به بهداشت بدهيم باز هم مشكل حل نمي‌شود حتي اگر 20درصد يارانه‌ها را هم بدهيم باز مشكلات برطرف نمي‌شود.  
 
عضو كميسيون اجتماعي در ادامه با بيان اين كه هم اكنون امكاناتمان از نظر پرسنل دلسوز، پزشكان دستگاه‌هاي سي تي اسكن از 20 سال پيش بيشتر شده افزود: مشكلات ما در حوزه بهداشت و درمان عدم برنامه ريزي بوده و آن چه كه در حال حاضر وجود دارد مشكلات مديريتي و برنامه‌اي است چرا كه اقتدار درون بخشي و برون بخشي نظام سلامت مشكلاتي در امور جهادي دارد به همين خاطر قوانين بالادستي مثل پزشك خانواده تا امروز اجرايي نشده است.  
 
نماينده مردم خرم آباد با اشاره به سخنان امام راحل مبني براينكه ملاك اشخاص تعهد و تخصص كارگزاران است بيان داشت: اين ملاك را دكتر هاشمي دارد به همين خاطر 175  نفر از شما براي موافقت با ايشان ثبت نام كرده‌ايد و جالب است بدانيد در كميسيون بهداشت تنها يك نفربا ايشان مخالفت كرد.  
 
عبدي تصريح كرد: افتخار كشور اين است كه كسي با روحيه جهادي و با اعتقاد به مباني نظام و 33ماه سابقه حضور در جبهه كه در همين حين در مقطعي سخت فارغ التحصيل مي‌شود امروز براي تصدي گري پست وزارت بهداشت آمده است.  
 
عضو كميسيون اجتماعي اظهار داشت: پس از مطالعه برنامه‌هاي دكتر هاشمي برخي از رئوس آن را براي شما بازگو مي‌كنم كه استقرار سياست گذاري و برنامه ريزي براي حل مشكل نظام بهداشت، تقويت نظام شبكه بهداشت درمان در شهرها و روستاها به ويژه مناطق محروم، فراهم نمودن دسترسي عادلانه به منابع مالي فقرا، مناطق محروم، صعب العلاج، بيماري خاص، افراد تحت پوشش كميته امداد، بهزيستي و خانواده زنان بي‌سرپرست از برنامه‌هاي ايشان است.  
 
عبدي در پايان خاطر نشان كرد: برنامه كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و كمك به بهبود محيط زيست، تدوين برنامه آموزشي  براي تربيت نيروي انساني براي بيمارستان‌هاي شهرهاي زير 200هزار نفر كه در مشكل درمان در اين شهرها به جد با مشكل روبرو هستيم، جامع‌نگر بودن برنامه پزشكي، تدبير برنامه آموزشي براي سالمندان و متعدد بودن برنامه‌هاي ديگري كه مجال آن نيست از ديگر برنامه‌هاي ايشان است كه نشان از تعهد دكتر هاشمي و منطبق بودن برنامه ايشان با قوانين بالادستي است.  

انتهاي پيام/
برچسب ها: بهداشت ، درمان ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار