باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد:

يک هفته قبل از حمله شيميايي تروريست‌ها به غوطه شرقي، در ترکيه چه اتفاقي افتاد؟

با گذر زمان ابعاد تازه‌ای از حملات شیمیایی سوریه مشخص می‌شود. اسناد مورد استناد مقامات آمریکا مبنی بر اینکه حملات شیمیایی توسط حکومت اسد صورت گرفته اطلاعات مخدوش و جعلی است که دوستان صهیونیستی در اختیار آنان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ پس از 21 آگوست سر تیتر رسانه‌های جهان به وقوع حمله شیمیایی در سوریه اختصاص یافت، مقامات کشورهای غربی به همراه سران مرتجع منطقه در یک پروپاگاندای رسانه‌ای بدون ارائه اسناد و شواهد دولت دمشق را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کردند.


اوج موضع گیری‌های مقامات غربی به اظهارات سخیف جان کری وزیر خارجه آمریکا مربوط می‌شد که با فاصله چند روز از وقوع حمله شیمیایی در غوطه شرقی با شرکت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: "شواهد غیر قابل انکاری از دست داشتن دولت اسد در حمله شیمیایی به دست ما رسیده است". در این گزارش به بررسی میزان اعتبار اسناد جان کری و ديگر مقامات آمريکايي و اهداف پشت پرده سناریو سازی واشنگتن خواهیم پرداخت.


پایگاه تحلیلی اینفو وارز در گزارشی جامع مدعی شده است با افزایش تردیدها درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی گزارش‌هاي نهادهای اطلاعاتی برای توجیه حمله به سوریه مدام دستکاری می‌شود.


خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در هفته گذشته به نقل از مقامات نظامی سوریه نوشته بود "شواهد مستدل و مستندی برای حمله شیمیایی از طرف حکومت سوریه وجود ندارد".


این در حالی است که " جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است رابطه بین حمله شیمیایی و دولت اسد "غیر قابل انکار" است، ولی مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره اینکه حملات شییمیایی در سوریه با دستور بشار اسد صورت گرفته باشد تردید دارند و مطمئن نیستند این حملات توسط نیروهای دولتی انجام گرفته باشد.

یکی از احتمال‌هاي جدی که رفته رفته پس از حملات شیمیایی در رسانه‌ها قوت می‌گیرد آن است که انبار و محل نگهداری سلاح‌های شیمیایی از کنترل دولت سوريه خارج شده و شورشیان برای اینکه پای واشنگتن را به جنگ باز کنند در اقدامی حساب شده به استفاده از سلاح شیمیایی روی آورده‌اند.


خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: "در حالی که آمریکا سوریه را به حمله نظامی تهدید می‌کند نهادهای اطلاعاتی آمریکا و متحدانش هنوز مشغول بررسی هستند تا ببیند چه کسی دستور حملات شیمیایی به مناطق تحت کنترل شورشیان را صادر کرده است".


"تا بحال هیچ شواهد متقني مبنی بر ارتباط حمله شیمیایی با حکومت بشار اسد گزارش نشده و برخی از مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره اینکه مقامات بلند پایه دولت سوریه قبل از وقوع حملات شیمیایی اطلاع داشته باشند تردید دارند و احتمال مي‌دهند، دولت بعد از به وقوع پیوستن حمله شيميايي از آن با خبر شده است".


در واقع بسیاری از مقامات سرویس‌های اطلاعاتی معتقدند حملات شیمیایی توسط "شورشیان مسلح" صورت گرفته است.



پایگاه خبری دیلی کالر Dailly Caller هم با اشاره به دستکاری اطلاعات بدست آمده در گزارشی اذعان مي‌کند؛ "دولت اوباما از اطلاعات بدست آمده بصورت گزینشی استفاده می‌کند تا حمله نظامی به سوریه را توجیه کند. افسران سابق نظامی که به گزارش‌های اطلاعاتی دسترسی دارند مدعی‌اند دولت اوباما همانند دولت بوش که با دستکاری اطلاعات بدست آمده در سال 2003 جنگ علیه عراق را آغاز کرد ،عمل می‌کند".


دستکاری مکالمات شنود شده


بر اساس گزارش افسران رده بالای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و اردن، مکالمه مقامات نظامی سوری در جریان حملات شیمیایی که توسط سرویس جاسوسی 8200 اسراییل شنود شده بود دستکاری شده است تا شنونده و خواننده بر خلاف اصل مکالمات به این نتیجه برسند که حملات شیمیایی با دستور نیروهای دولت سوریه رخ داده است".


شواهد غیر قابل انکار که مقامات آمریکایی از جمله جان کری وزیر امور خارجه این کشور به آن استاد می‌کند و آن را سندی برای اثبات حمله شیمیایی توسط حکومت بشار اسد می‌داند همین شنود مکالمات است که توسط سرویس‌های جاسوسی اسراییل صورت گرفته است.


مکالمه شنود شده سه روز پس از حملات شيميايي در سوريه دستکاری و از کانال دوم رژیم صهیونیستی پخش شد. اين فايل صوتي بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی طرفدار حمله نظامی به سوریه داشت.


بر اساس مکالمات شنود شده ادعا شده است، حمله شیمیایی توسط تیپ 155 زرهی ارتش سوریه که فرماندهی آن را "ماهر اسد" برادر بشار اسد بر عهده دارد انجام گرفته است. اما اصل مکالمات ضبط شده توسط سرویس جاسوسی 8200اسراییل که بین فرمانده ارشد نیروهای موشکی تیپ155ارتش سوریه و پرسنل‌های نظامی این تیپ صورت گرفته خلاف این قضیه را ثابت می‌کند.

دراین مکالمه فرمانده کل ستاد ارتش سوریه از یکی از فرماندهان ارتش و مسئولیت او درباره حملات شیمیایی سوال می‌کند. از لحن مکالمه فرمانده ارتش معلوم است او از وقوع حملات شیمیایی بی‌خبر است و وحشت زده سخن می‌گوید. در ادامه مکالمه فرمانده تیپ155زرهی ارتش در پاسخ به فرمانده کل ستاد ارتش استفاده از سلاح شیمایی را قویا رد می‌کند و از فرمانده خود تقاضا می‌کند برای اثبات ادعای خود به محل مراجعه کند تا معلوم شود هیچ یک از سلاح‌های تحت اختیار او استفاده نشده است. این بخش از مکالمات توسط سرویس جاسوسی 8200رژیم صهیونیستی حذف شده است.


یک سرویس اطلاعاتی مصری نیز از جلسه‌ای که بین مقامات اطلاعاتی و نظامی ترکیه، قطر و شورشیان مسلح سوریه قبل از حملات شیمیایی برگزار شده است پرده برداشت. دراین جلسه یکی از شرکت کنندگان می‌گوید "بازی در 21 آگوست ( روزی که حملات شیمیایی به وقوع پیوست) عوض خواهد شد، بازی که پای آمریکا را برای بمباران مواضع ارتش سوریه به وسط خواهد کشید".


بيرق غلط قطر و ترکيه


مقامات اطلاعاتی مصری بر اساس این یافته‌ها معتقدند حملات شیمیایی در منطقه تحت کنترل شورشیان کار مشترک گروه‌های مسلح شورشی، ترکیه و قطر بعنوان عملیات "بیرق غلط " بوده است.


"بیرق غلط" اصطلاحی در جنگ‌های دریایی ا‌ست. از زمان‌های دور کشتی‌ها تحت پرچم یا بیرقی که شناسه ملیت آن‌ها بود، دریانوردی می‌‌کردند.در زمان جنگ، گاهی به منظور فریب کشتی‌های دشمن برای حمله یا فرار از دست آن‌ها، پرچم خود را تغییر می‌دادند و به عبارتی با "بیرق غلط”‌ دریانوردی می‌کردند.


همينعبارت بعدها معنای گسترده‌تری به خود گرفت؛‌ به طور کلی "بیرق غلط" اکنون برای اشاره به هرگونه حمله نظامی تحت پوشش غلط‌ انداز به کار می‌رود.


"عامل نفوذی" قدمتی به اندازه جنگ افزارهای ساخت بشری دارد. جبهه النصره و شبکه تروریستی القاعده با ترفند "بیرق غلط" و با حمله شیمیایی در صدد فراهم کردن زمینه ورود آمریکا به جنگ هستند.


نامه مقامات بلند پایه اطلاعاتی به اوباما


12 نفر از مقامات بلند پایه اطلاعاتی در آمریکا در یاداشتی به "باراک اوباما" خواستار عدم حمله نظامی به سوريه شدند. این مقامات در این نامه خطاب به اوباما نوشته‌اند "ضمن ابراز تاسف به اطلاع شما می‌رسانیم برخی از همکاران مورد اعتماد ما در نهاداهای اطلاعاتی مدام به ما گوشزد می‌کنند برخلاف ادعای دولت شما حکومت "بشار اسد" مسئول حملات شیمیایی 21 آگوست در سوریه نبوده است و سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس نیز از این موضوع باخبرند. فرض ما در نوشتن این گزارش مختصر آن است که بگوئيم اطلاعات غلط در اختیار شما قرار گرفته استو مشاوران جنابعالی قصد دارند شما را در وضعیت " انکار قابل قبول" قرار دهند".

اصطلاح "انکار قابل قبول" برای توصیف عملی به کار می‌رود که فرد مسئول با استناد به اطلاعات موجود کاری را انجام می‌دهد ولی در صورت اثبات عدم صحت اطلاعات این فرد مورد پیگرد و سرزنش قرار نمی‌گیرد.


این مقامات در ادامه نامه با اشاره به جنگ عراق به باراک اوباما یاد آور شدند "ما قبلا نیز به پرزیدنت جرج بوش در حمله به عراق پس از سخنرانی کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا در 5 آگوست 2003در سازمان ملل درباره عدم صحت اطلاعات موجود هشدار داده بودیم. سخنرانی که در آن کالین پاول با استناد به "اطلاعات جعلی" حمله نظامی به عراق را توجیه کرد. ما در یادداشتی به پرزیدنت بوش به او یاد آور شدیم اطلاعات و مشاوره غلط به او داده شده است".

ده سال بعد از آن روز، اکنون کالین پاول کتابی با عنوان "زندگی و رهبریت" منشر کرده که در آن، سخنرانی آن روز خود را یک لکه ننگ در دوران کار حرفه‌ای خود عنوان می‌کند و نسبت به دروغ بودن آن اعتراف کرده است.



گفتنی است که سازمان جاسوسی سیا اولین بار در سال 2006 نسبت به گزارش دروغین خود از تسلیحات عراق که در فاصله ای 6 ماهه پیش از تجاوز به این کشور تهیه شده بود، اعتراف کرد.



شواهد بسیاری وجود دارد که حملات شیمیایی در سوریه توسط شورشیان و با حمایت برخی ازدولت‌های مخالف حکومت بشار اسد از جمله عربستان و ترکیه در عملیاتی کاملا حساب شده صورت گرفته است. هدف از این اقدام تحریک آمریکا به دخالت در جنگ به نفع شورشیان بوده است.

پایگاه خبری بیزنس اینسایدر Business Insider در تشریح حملات شیمیاییسوریه با بررسی نقاط حمله شده به این نتیجه رسیده است که حملات شیمیایی در مناطق تحت کنترل شورشیان رخ داده است.


نقشه حملات شیمیایی در سوریه درشبکه خبری بی‌بی‌سی BBC نیزنشان می‌دهد حملات شیمیایی در مناطق تحت کنترل شورشیان صورت گرفته است.


پایگاه تحلیلی اینفو وارز در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده پس از حملات شیمیایی می‌نویسد "برای گم کردن ردپای حملات شیمیایی، شورشیان قوطی‌های حامل مواد شیمیایی را پس از اتمام حمله به اطراف دمشق منتقل کرده‌‌اند و در حین باز کردن قوطی هم چند نفر کشته و تعدادی هم صدمه دیده‌اند".


نشست مخفیانه شورشیان مخالف با سران اطلاعاتی ترکیه، قطر و سیا


علاوه بر این در 14 آگوست2013 تنها یک هفته قبل از حملات شیمیایی، شورشیان مخالف بشار اسد که مورد حمایت غرب بودند مقدمات یک عملیات بزرگ نظامی را فراهم کرده‌اند. نشست‌های اولیه بین مقامات ارشد اطلاعاتی ترکیه و قطر با فرمانده‌هان شورشیان و مقامات اطلاعاتی آمریکا در پادگان نظامی آنتاکیا در استان "هاتای" ترکیه که مقر فرماندهی ارتش به اصطلاح آزاد سوریه است برگزار شد.



فرماندهان ارشد مخالفان مسلح از گسترش قریب الوقوع دامنه جنگ و "پیشرفت‌های تغییر جنگ" سخن گفته‌اند که در نهایت به بمباران سوریه با فرماندهی آمریکا خواهد انجامید.

در آن نشست گفته شده بود بمباران سوریه در چند روز آتی به وقوع خواهد پیوست و بر همین اساس به فرماندهان شورشیان مسلح دستور داده شد از حمله نظامی آمریکا نهایت استفاده را بکنند و با ورود به دمشق حکومت بشار اسد را ساقط کنند.


همچنین مقامات اطلاعاتی قطر و ترکیه به شورشیان مخالف اطمینان داده بودند که برای استفاده حداکثری از این روزهای حیاتی سلاح‌های لازم را در اختیار مخالفان قرار خواهند داد و این وعده با توزیع سلاح در پایگاه‌های شورشیان مخالف در 21 تا 23 آگوست (پس از وقوع حملات شیمیایی) رنگ واقعیت به خود گرفت.


عدم موفقیت در توجیه کنگره برای حمله نظامی به سوریه

آمریکا در حالی از حمله نظامی به سوریه سخن می‌گوید که اسناد ارائه شده مبنی بر اینکه حملات شیمیایی در سوریه توسط دولت اسد گرفته نتوانسته نماینگان کنگره را قانع کند. اسناد ارائه شده درباره حمله شیمیایی حکومت سوریه از کمترین استدلال و توجیهی برخودار نیست و مقامات بلند پایه اطلاعاتی معتقدند عامل حملات شیمیایی حکومت اسد نبوده است.


جاستین آماشJastin Amash یکی از اعضای کنگره معتقد است: "مطالب مطرح شده در جلسه توجیهی اوباما برای حمله نظامی به سوریه تردید ما را به صحت این مطالب بیشتر کرد".


وی پس از حضور در یک جلسه محرمانه در باره حمله نظامی به سوریه بار دیگر گفت: "حالاتردیدم نسبت به قبل بیشتر شده است".


تام هارکینtom Harkin یکی دیگر از اعضای گنگره هم در واکنش به اسناد ارائه شده در کنگره برای حمله نظامی به سوریه می‌گوید: "اگر آمریکایی‌ها به اسناد طبقه بندی شده‌ای که در کنگره ارائه شد دسترسی داشتند با تمام وجود با اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت می‌کردند. اسناد توجیهی ارائه شده از طرف دولت کاملا گمراه کننده و ساختگی است".


نماینده دموکرات از ایالت نیو همپشایر، کارول شیا پورتر Carol Shea Porterپس از ترک جلسه توجیهی برای حمله نظامی به سوریه گفت: "حالا بیش از قبل مخالف حمله به سوریه هستم".


او در ادامه گفت: " فکر می‌کنم پرزیدنت اوباما نمی‌تواند این تصمیم را عملی کند. خیلی از اعضای کنگره به این طرح رای منفی خواهند داد".

در اقصی نقاط جهان حکومت‌های مختلف در موارد متعددی برای توجیه رفتارهای غیرعادی خود بخصوص حملات نظامی به بهانه‌های دروغین متوسل می‌شوند.


یکی از فرماندهان ارشد "ارتش نازی" در "دادگاه نورنبرگ" اعتراف کرد با دستور ریس "گشتاپو" (پلیس مخفی هیتلر)، او و چندتن دیگر از افسران ارتش حملات خودی به مردم را به لهستانی‌ها نسبت دادند تا حمله به لهستان را توجیه کنند.


فرانز هالدر Franz halder ژنرال ارتش نازی همچنین شهادت داده بودHermann Goergian از سران ارتش نازی عامل آتش سوزی در پارلمان آلمان بود که به دروغ به کمونیسم نسبت داده شد.


رژیم صهیویستی بعدها به بمب‌گذاری عامل جاسوسی این رژیم در سال 1954 در چندین ساختمان دولتی مصر از جمله سفارت آمریکا اعتراف کرد در حالی که آن زمان شواهدی نشان داده شده که اعراب را متهم به این بمب‌گذاری کرده بود.


نخست وزیر اسبق ایتالیا و رئیس اداره ضد اطلاعات ایتالیا بعدها اقرار کردندنیروهای ناتو با کمک پنتاگون و سیا بمب گذاری تروریستی را در ایتالیا و کشورهای اروپایی انجام دادند تا کمونیست‌ها را متهم کنند و افکار عمومی اروپای غربی را علیه کمونیسم تحریک کنند تا بدین وسیله ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی به عضویت ناتو در بیایند.


پلیس اف‌بی‌آی در حال حاضر اذعان می‌کند حمله سیاه زخم2001توسط چند نفر از محققان آمریکایی صورت گرفته بود در حالی که آن زمان انگشت اتهام بسوی القاعده نشانه رفته بود.


حملات مشکوک 11 سپتامبر بزرگ‌ترین دروغ تاریخی بود که از آن بعنوان پلی برای لشگرکشی به خاورمیانه استفاده شد.

چند سال پس از حمله نظامی به افغانستان، آمريکا با ادعای وجود سلاح‌های کشتار جمعی به عراق لشگر کشی کرد ولی هیچ وقت سلاح کشتار جمعی در آن کشور کشف نشد.


سربازان آمریکایی پس از کشتار مردم بی دفاع در عراق و افغانستان یک اسلحه نظامی در کنار جسد فرد کشته شده قرار می‌دهند تا ادعا کنند فرد کشته شده مبارز شبه نظامی بوده است.


شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که حملات شیمیایی در سوریه کار "تروریسم بیرق غلط" است تا با این اقدام بتوانند قدرت‌های بزرگ را درگیر جنگ کنند و از این طریق حکومت بشار اسد را ساقط کنند.


نزدیک به دو سال و نیم است که بر خلاف خواست آمریکا حکومت بشار اسد پا برجاست و حملات شیمیایی فقط توطئه‌ای برای ساقط کردن حکومت سوریه است.


آمریکا در ظاهر خود را پرچمدار مبارزه با ترروریسم می‌داند ولی برای توجیه سلطه و هژمونی خود با استناد به اقدامات تروریستی که سرویس‌هاي جاسوسی این کشور نقش فعالی در طراحی و اجرای آن دارند جنگ‌های مختلفی را در گوشه و کنار جهان به راه می‌اندازد و این بار هم حملات شیمیایی سوریه توسط گروه‌های مخالف تحت حمایتش شکل گرفته تا توجیهی برای آغاز جنگ جدید در خاورمیانه باشد. شاید بعد از چند سال دیگر نهادهای اطلاعاتی آمریکا و یا جان کری به دروغ بودن اتهام حملات شیمیایی توسط بشار اسد اعتراف کنند و بگویند بهانه‌ای غیر از این برای حمله نظامی به سوریه پیدا نکردیم.


همیشه چنین بوده و چنین نیز ادامه خواهد یافت. دروغ‌ها و فرافکنی جنگ‌ها پایان‌پذیر نیستند ولی ظاهرا این بار دم خروس خیلی زودتر بیرون زده و مقامات آمریکایی در فریب افکار عمومی جهان و مردم آمریکا عاجز مانده‌اند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
ننگ بر امیران عرب و اردوغان دزد
آخرین اخبار