بر خلاف برخی از تصورات:

نوشیدنی های حاوی الکل و اتانول تاثیری در پیشگیری از بیماری های قلبی ندارند

بر خلاف برخی از تصورات ، مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و اتانول هیچ تاثیری در پیشگیری از بیماری هایی نظیر بیماری ها و نارسایی های قلبی و عروقی ندارند.

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه برخی از تصورات غلط در مورد مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی وجود دارد که این موضوع می تواند برای سلامتی بدن اثرات منفی و بعضاً شدیدی داشته باشد.

وی با بیان این که از جمله این تصورات نادرست باورهایی است که برخی از افراد نسبت به مصرف الکل دارند، تصریح کرد: برخی این طور تصور می کنند که مصرف تفریحی نوشیدنی های حاوی الکل و اتانول اثر خاصی بر بدن ندارد و حتی این نوشیدنی ها در مواردی می تواند موجب پیشگیری از برخی از بیماری ها شوند.

کمالوند تاکید کرد: بر خلاف برخی از تصورات، مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و اتانول هیچ تاثیری در پیشگیری از بیماری هایی نظیر بیماری ها و نارسایی های قلبی و عروقی ندارد.

وی گفت: اغلب بررسی ها و مطالعاتی که تاکنون در خصوص نوشیدنی هایی نظیر الکل صورت گرفته نشان می دهد که مصرف این مواد حتی در مقادیر جزئی، می تواند برای بدن مضر باشد.

کمالوند یادآور شد: افزایش خطر ابتلا به مسمومیت ها و بیماری های مزمن به ویژه سرطان ها، از جمله اثرات کوتاه مدت یا بلند مدت مصرف نوشیدنی هایی نظیر الکل است./ع2

برچسب ها: نوشیدنی ، الکل ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار