گزارش/

رسانه‌ها: تعمیرات صحن مجلس آغاز شد/ افراشته: هيچ‌گونه تعميراتي در صحن مجلس انجام نشده است

در حاليكه برخي رسانه‌ها از تعمیرات صحن مجلس خبر دادند، معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تكذيب هرگونه تعمير صحن علني مجلس گفت: در طول دو هفته تعطيلات اخير که نمایندگان در حوزه انتخابیه‌شان بودند، هیچگونه تغییری در صحن علنی مجلس صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از سوژه‌های خبری حوزه اخبار مجلس در چند مدت اخیر موضوع بازسازی تعمیرات صحن بود به طوری که این موضوع یکی از محورهای مهم خبری این رسانه‌ها در چند مدت اخير بود.   
 
بازسازی صحن از کجا آغاز شد؟

اما باید به این سوال پاسخ داده شود که موضوع بازسازی صحن علنی مجلس شورای اسلامی از چه زمانی و بر چه اساسی آغاز شد؟

ماجرا از این قرار بود که نمایندگان خانه ملت در دیداری که هشتم خرداد ماه سال جاری با مقام معظم رهبری داشتند شاهد برخی تذکرات نسبت به رفتار و حواشی صحن علنی از زبان ایشان بودند به طوری که ایشان فرمودند:

"البته اين گلايه وجود دارد، بنده هم مكرر اين گلايه را در دوره‌های گذشته به نمايندگان محترم مجلس و به رؤسای مختلف مجلس عرض كردم كه گاهی اوقات انسان میبيند خيلی از صندلی‌ها خالی است؛ به قدری كه از نصاب جايز فراتر است! حالا يك تعدادی صندلی قهراً هميشه يك عذری برايش وجود دارد، اما بالاخره اين يك نصابی دارد. گاهی كه انسان می‌بيند از اين نصاب بالاتر است، احساس مي‌كند كه بر طبق وظيفه عمل نشده است. گاهی هم بعضی در مجلس هستند - اين هم يك پديدهای است - در رأیگيری شركت نمي‌كنند؛ آقايان آن عقب مجلس می‌نشينند، گعده مي‌كنند! اين هم مصلحت نيست. يعنی هم حضور جسمانی در مجلس، هم حضور قلب در مجلس - يعنی متوجه آن مسئله بودن، حرف موافق و حرف مخالف را شنيدن - لازم است؛ اينها جزو وظائفی است كه قوام نمايندگی به اينها است و نمي‌شود از اينها صرفنظر كرد؛ اينها خيلی چيزهای مهمی است. واقعاً درخواست من از برادران و خواهران عزيز نماينده اين است كه به اين مسئله توجه كنند، اهتمام بورزند؛ هم برای حضور در مجلس، به معنای حضور جسمانی و مادی؛ هم به معنای حضور معنوی و روحانی، يعنی حضور قلب و حضور ذهن؛ اين مسئله مهمی است."

پس از این بود که نمایندگان از جمله هيئت‌رئیسه مجلس به فکر بازسازی صحن علنی مجلس به منظور حذف فضاهای خالی صحن افتادند تا نمایندگان به قول مقام معظم رهبری نتوانند در صحن علنی گعده بگیرند.
 
بنابراین موضوع بازسازی صحن علنی یکی از سوژه‌های مهم خبرگزاری‌ها تبدیل شد و تاکنون مباحث مهمی در این زمینه نقل شده است به طوری که برخی‌ها پا را از این فراتر گذاشته و نوشته‌اند "تعمیرات صحن مجلس آغاز شد!" و یا حتی به برآورد هزینه‌های تعمیرات نیز اشاره شده است!

البته برخی اعضای هیئت‌رئیسه مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه‌هایی اعلام کردند که بازسازی صحن علنی در دو هفته پایانی شهریور ماه یعنی همزمان با آغاز تعطیلات دور دوم تابستانی مجلس شروع خواهد شد، که در این دو هفته اخیر خبرهای ضد و نقیض زیادی در خصوص بازسازی صحن علنی مجلس روی خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار گرفته است و حتي برخي اعضا گفتند در صورت عدم بازسازي صحن علني مجلس، جلسات علني هفته اول مهر ماه تعطيل خواهد شد! 
 
از این جهت آخرین وضعیت بازسازی صحن علنی مجلس را با علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتیم.   
 
افراشته در ابتدا تمام خبرهای منتشر شده درباره تعميرات و بازسازي صحن مجلس را تکذیب کرد و گفت: هیچگونه بازسازی تا امروز (جمعه 29 شهریور ماه) در صحن علنی مجلس صورت نگرفته است.   
 
وی افزود: تعجب می‌کنم که چرا این موضوع خبر اصلی رسانه‌ها شده،‌ یعنی آنقدر بی‌خبری بوده که چنین مسئله عادی موضوع مهم برخی رسانه‌های خبری شده است.   
 
معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر ساختمانی در کشور ممکن است تعمیراتی نیاز داشته باشد و نیاز صحن علنی به این مسئله نیز یک موضوع عادی است بنابراین پرداختن به این موضوع ضرورتی ندارد.   
 
افراشته در ادامه تصریح کرد: البته بازسازی صحن علنی مجلس کار بچه‌گانه‌ای نیست که به همین راحتی صورت بگیرد چرا که تصویر صحن مجلس از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی به تمام دنیا مخابره می‌شود و صحنی که روی آن سرمایه‌گذاری شده است اگر قرار باشد تغییری در آن صورت بگیرد باید معمار اولیه طرح آن را ارائه دهد و پس از آن طرح مذکور طرح هیات رئیسه تصویب و سپس در خصوص اجرای آن تصمیم‌گیری شود.   
 
وی ادامه داد:‌ به همین دلایل فنی از هرگونه تعمیر در صحن علنی فعلا پرهیز کردیم و بنا بر این بود از کار شتاب‌زده جلوگیری شود.   
 
معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: البته از معماران این پروژه که صحن علنی را ساختند، درخواست کرده‌ایم تا طرح خود را پیشنهاد دهند و در صورتی که پیشنهاد آنها تصویب شود، در فاصله زمانی یک هفته کارهای هماهنگ شده در کارگاه در صحن مجلس نصب مي‌شود.
 
افراشته تاکید کرد: در طول دو هفته اخیر که نمایندگان در حوزه انتخابیه‌شان بودند، هیچگونه تغییری در صحن علنی مجلس صورت نگرفته است.
 
وی تصریح کرد: تاکنون هر کسی از ظن خود، مطالبی در این مورد گفته است چرا که اگر بخواهیم تعمیراتی در صحن علنی انجام دهیم باید مبنای علمی داشته باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، مجلس ، تعمیر ، نماینده ، تذکر ، رهبری ، گعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار