حجت‌الاسلام شجونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

فتح خرمشهر نمونه بارز نرمش قهرمانانه/ ضرورت پيشبرد مواضع قدرتمند همراه با حفظ عزت و اقتدار

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فتح خرمشهر و ديدار با سران عرب گفت: ما با حفظ احترام متقابل به همه شيوخ عرب گفتيم ما ايرانيم ، ايراني که دست خالي و قهرمانانه خرمشهر را فتح کرد و اين يعني "نرمش قهرمانانه".

"حجت‌الاسلام جعفر شجونی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره اظهارات "مقام معظم رهبري" مبني بر "نرمش قهرمانانه در ديپلماسي" اظهار داشت: غرب و همپیمانانش تعبیر درست و به موقع رهبر معظم انقلاب را بد برداشت کرده و تصور واهي عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از مواضع دقیق و اصولی خود را داشتند اما این به معنای زیرپا گذاشتن اصول نیست.
 
وي با بيان اينکه  تعبير "مقام معظم رهبري" راهبردي موثر در دستگاه ديپلماسي است، اضافه کرد: "نرمش قهرمانانه" به معناي برخورد عادلانه با حفظ ارزش‌هاي انقلاب است، همچنين اين بار محتوايي را به دولتمردان و سياستگذارن تبيين مي‌کند که شهيد و انقلاب فروش نباشيد.
 
حجت‌الاسلام شجوني  با بيان اينکه  بعد از فتح خرمشهر از سوي دولت مامور ديدار با سران عرب بودم، تصريح کرد: ما مهمان آن‌ها بوديم و با حفظ احترام متقابل به همه شيوخ عرب گفتيم ما ايرانيم ، ايراني که دست خالي و قهرمانانه  خرمشهر را فتح کرد و اين يعني نرمش قهرمانانه.
 
عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اينکه ايران با عزم و اراده ملت خود پيروز ميدان جنگ بود، خاطرنشان کرد: پيشبرد مواضع قدرتمند همراه با حفظ عزت و اقتدار نبايد با خروج از اصول وارزش‌ها تفسير شود. 

شايان ذکر است که "مقام معظم رهبری" در صبح روز سه‌شنبه 26 شهریور ماه در دیدار فرماندهان، پیشکسوتان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتقاد خود را در نرمش قهرمانانه در ديپلماسي مطرح کردند و بيانات ايشان بازتاب بسيار گسترده‌اي در رسانه‌هاي غربي داشته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار