حامی مالی فیلم ضد ایرانی "گلاب" کیست + تصاویر

هزینه ساخت پروژه سینمایی 'گلاب' حدود 30 الی 40 میلیون دلار برآورد شده است، این پروژه در شهر "عَمان" پایتخت کشور "اردن" فیلمبرداری خواهد شد و علاوه بر «استوارت»، کمپانی "اود لوت اینترتیمنت" متعلق به خانواده یهودی "پریتزکر" و "اسکات رودین"، یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین خواهند کرد.


هزینه ساخت پروژه سینمایی 'گلاب' حدود 30 الی 40 میلیون دلار برآورد شده است، این پروژه در شهر "عَمان" پایتخت کشور "اردن" فیلمبرداری خواهد شد و علاوه بر «استوارت»، کمپانی "اود لوت اینترتیمنت" متعلق به خانواده یهودی "پریتزکر" و "اسکات رودین"، یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین خواهند کرد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛وقتی جایزه صلح نوبل به اشخاص معلوم الحالی چون شیمون پرز و باراک اوباما و جایزه اسکار به فیلمی چون آرگو تعلق می‌گیرد دیگر حساب جایزه نوبل معماری کاملاً مشخص است. جایزه معماری پریتزکِر جایزه‌ای است که هرساله از سوی بنیاد هایت به یک معمار اعطا می‌شود. این جایزه در سال ۱۹۷۹ از سوی جی.آ پریتزکر پایه گذاشته شد و توسط خانواده یهودی "پریتزکر" مدیریت می‌شود. این جایزه لقب نوبل معماری را به خود اختصاص داده است. به برنده جایزه پریتزکر۱۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا اهدا می شود.

 
  "پِنی پریتزکر" در کنار باراک اوباما و همسرش. پنی هماهنگ کننده اصلی حمایت از «اوباما» در بین یهودیان است. وی برگزارکننده جایزه معماری پریتزکر(نوبل معماری) نیز هست

*** پِنی پریتزکر کیست؟
در حال حاضر خانم" پنی پریتزکر" مدیریت جایزه پریتزکر را بر عهده دارد. "پنی پریتزکر"  از اعضاء خانواده پریتزکر و رئیس تبلیغات مالی «اوباما» در سطح ملی است. پنی یک میلیاردر و وارث یک خانواده یهودی است. او  به عنوان حامی مالی بسیاری از  کاندیداهای ایالات متحده امریکا بسیار شناخته شده است. پنی هماهنگ کننده اصلی حمایت از «اوباما» در بین یهودیان است؛ وی یکی از ثروتمندترین زنان آمریکایی است که رئیس مالی ستاد اوباما در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بوده است. پریتزکر وارث میلیونی هتل‌های زنجیره‌ای" هایِت (Hyatt Hotel)" است. ثروت او بالغ بر ۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و در رده‌بندی‌ای که توسط مجله‌ی "Forbes" انجام شده، در میان ۴۰۰ تن از ثروتمندترین شهروندان آمریکایی در جایگاه ۱۳۵ ام ایستاده است. این میلیاردر ۵۰ ساله از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، موفق به جذب هزاران دلار کمک مالی برای کارزار انتخاباتی اوباما شد."پنی پریتزکر" به دلیل دست داشتن در ورشکستگی یک بانک اعطاکننده وام های ساختمانی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. خانواده پریتزکر مالک کمپانی" اود لوت اینتر تینمنت" می باشد که این کمپانی یکی از حامیان مالی فیلم ضد ایرانی "گلاب" می باشد.  


  "جان استوارت" مجری یهودی برنامه تلویزیونی آمریکایی"دیلی شو" و کارگردان فیلم ضد ایرانی "گلاب"(نفر سوم) در کنار "مازیار بهاری"(نفر دوم از چپ) روزنامه نگار و مستندساز ایرانی-کانادایی که در اغتشاشات سال 88 دستگیر شد

 
***خانواده پریتزکر و فیلم ضد ایرانی" گلاب"
پروژه "گلاب" براساس فیلمنامه‌ای از "جان استوارت" مجری یهودی برنامه تلویزیونی آمریکائی"دیلی شو" طراحی شده است. این فیلم به عنوان اولین گام برای ورود این مجری یهودی به عرصه فیلمسازی محسوب می‌شود و با اقتباس از کتاب "سپس آنها به دنبال من آمدند: یک داستان خانوادگی از عشق، اسارت و بقا" نوشته "مازیار بهاری" قرار است در چند کشور مختلف جلوی دوربین برود.


  "گلشیفته فراهانی" از بازیگران فیلم ضد ایرانی گلاب در کنار بهروز وثوقی و شجریان

"گلاب" روایتگر بخشی از زندگی "مازیار بهاری" است که سال 88 به عنوان یک روزنامه‌نگار و مستندساز ایرانی کانادایی به ایران سفر می‌کند ولی در جریان اغتشاشات آن سال به زندان اوین می‌افتد و 118 روز را در آنجا سپری می‌کند. او طی این مدت، به ادعای خودش زندانبانش را بدون آنکه ببیند از روی بوی گلابی که می‌داده، می‌شناخته و به همین خاطر به او لقب "گلاب" می‌دهد. نام پروژه در دست ساخت نیز برگرفته از لقب زندان‌بان اوست.
 
هزینه ساخت پروژه سینمایی «گلاب» در حدود 30 الی 40 میلیون دلار برآورد شده است، این پروژه در شهر "عَمان" پایتخت کشور "اردن" فیلمبرداری خواهد شد و علاوه بر «استوارت»، کمپانی "اود لوت اینترتیمنت" متعلق به خانواده یهودی"پریتزکر" و "اسکات رودین"، یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین خواهند کرد. 

***جایزه معماری پریتزکر و اهداف برگزارکنندگان
جایزه معماری پریتزکر نیز دقیقا در راستای پیاده سازی اهداف شبکه جهانی صهیونیسم طراحی شده است. مجریان برگزاری این جایزه در انتخاب طرح های برگزیده، اغراض سیاسی و دین ستیزانه خود را همواره لحاظ می کنند. برای مثال اولین جایزه معماری پریتزکر به" فیلیپ جانسون" تعلق گرفت او برای طراحی "خانه شیشه ای" موفق به دریافت این جایزه گردید و این انتخاب با توجه به این مسئله صورت گرفت که در تمامی ادیان، پوشیدگی صفت بارز ابنیه و مورد توجه فرهنگ های دینی است و در معماری، شهرسازی و ساخت مسکن نمودار می شود؛ اما در مقابل، برهنگی و عریانی صفت ذاتی فرهنگ و تمدن غربی می باشد و این برهنگی ویژگی خاص "خانه شیشه ای" بود. 
 
  "شهره آغداشلو" بازیگر ایرانی ساکن لس آنجلس، در نقش مادر مازیار بهاری روزنامه‌نگاری که "گایل کارسیا برنال" در نقش او جلوی دوربین می‌رود، بازی می‌کند. شهره آغداشلو در سال ۲۰۰۹ میلادی، برای بازی در نقش مکمل زن در مجموعه تلویزیونی خاندان صدام، موفق به دریافت جایزه اِمی شد. او در این مجموعه در کنار ایگال نوئار بازیگر اسرائیلی بازی کرد.

از آنجا که تمامی مجریان نوبل معماری از یهودیان تندرو هستند مراسم سال 2000 تعمدا در بیت‌المقدس و پارک باستان‌شناسی اورشلیم برگزار شد و این پارک به عنوان باستانی‌ترین مکان برای اجرای مراسم اهدای جایزه پریتزکِر در نظرگرفته شد و جایزه سال2000 نیز به معمار پارک اورشلیم "رم کولهاس" اهدا شد.



جایزه سال 1999 نیز به "نورمن فاستر"، مشهورترین معمار فراماسونر و رکورددار ساخت ابلیسک (نماد شیطان‌پرستان) اهدا شد. جایزه سال 2004 نیز به "زاها حدید" معمار عراقی- انگلیسی  اهدا شد. این دو در سالیان اخیر هدایت پروژه تخریب مسجدالحرام را بر عهده گرفتند. جایزه سال 1984 به "ریچارد مایر"، معمار یهودی اهدا شد او "برج مایر روچیلد" را در مرکز شهر "تل‌آویو" طراحی نموده است. جایزه سال 1989 نیز به "فرانک گری" معمار یهودی تعلق گرفت. وی از پیشگامان معماری پرش کیهانی (از تفکرات اومانیستی) است که در نهایت به خداناباوری ختم می‌شود. جایزه سال 2011 به "ادواردو سوتو دی مورا" ، معمار پرتغالی تعلق گرفت. وی از پس از دریافت این جایزه متعهد شد تا چند پروژه را در اسرائیل در دست بگیرد. جایزه سال 2012  به "ونگ شو" اهدا شد وی یک سال بعد در مسابقه معماری بنیاد آقاخان به عنوان داور مسابقه انتخاب شد.
 
 
جایزه سال 2012  پریتزکر به "ونگ شو" اهدا شد. وی یک سال بعد در مسابقه معماری "بنیاد آقاخان" به عنوان داور مسابقه انتخاب شد.


اولین جایزه معماری پریتزکر به" فیلیپ جانسون" تعلق گرفت او برای طراحی "خانه شیشه‌ای" موفق به دریافت این جایزه شد. در تمامی ادیان، پوشیدگی صفت بارز ابنیه و مورد توجه فرهنگ‌های خانواده‌محور است اما در مقابل، برهنگی و عریانی صفت ذاتی فرهنگ و تمدن غربی است و این برهنگی ویژگی خاص "خانه شیشه ای" بود.


  جایزه سال 2011 پریتزکر به"ادواردو سوتو دی مورا"، معمار پرتغالی تعلق گرفت . وی از پس از دریافت این جایزه متعهد شد تا چندین پروژه را در اسرائیل در دست بگیرد.

 
جایزه سال 1989 پریتزکر نیز به "فرانک گری" معمار یهودی تعلق گرفت. وی از پیشگامان  معماری پرش کیهانی ( یک تفکر  اومانیستی) است که در نهایت به خداناباوری ختم می شود.در این تصویر، "گری"  طرح ساختمان فیس بوک را برای "مارک زاکربرگ" تشریح می کند

  پنی پریتزکر در کنار باراک اوباما

 
جان استوارت و باراک اوباما
 

جان استوارت در پشت صحنه فیلم ضد ایرانی گلاب

***نتیجه گیری
جایزه صلح نوبل، جایزه نوبل معماری، جایزه اسکار، جایزه معماری آقاخان و دیگر جوایز به ظاهر بین‌المللی، با سرمایه‌گذاری و صحنه‌گردانی جریان‌های تندرو و در جهت اهداف کلان شبکه صهیونیسم بین‌الملل و با قربانی‌کردن حقایق، به اشخاص معلوم‌الحالی اهدا می‌شود. در این کارزار، ایران همواره به عنوان سوژه اصلی انتخاب می‌شود. روزگاری ده‌ها کشور، پشت سر دیکتاتوری به نام "صدام" به این خاک حمله می‌کنند، روزی دیگر، به فرمانده ناو جنگی "یو اس اس وینسنس" به پاداش قطعه‌قطعه کردن 290 مسافر بی‌گناه ایرانی اعم از زن و مرد و کودک و پیر و جوان، مدال لیاقت می‌دهند. یک روز دیگر، شهریاری‌ها و احمدی‌روشن‌ها را ترور می‌کنند، روزی دیگر در رقابتی کذایی به فیلمی سراسر دروغ به نام "آرگو" جایزه می‌دهند و برای فیلم ضد ایرانی "300" سوت و هورا می‌کشند و در آخر نیز دست به دامان یک یهودی می‌شوند تا برای‌شان اغتشاشات 88 را با دروغ‌پردازی‌های نخ‌نمای غربی به تصویر بکشد، غافل از اینکه این ملت راه خود را شناخته است و با وجود مشکلات اقتصادی و ناملایمات ریز و درشت دیگر، روز به روز پله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری با افتخار پشت سر می‌گذارد و دشمنیِ دشمنان این مرز و بوم، ماحصلی جز خسران برای آنان ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.