احسان اوغلو: نمی‌توانیم شتاب‌زده درباره آينده مذاکرات ايران و آمريکا حکم دهیم

رئیس سازمان همکاری اسلامی پيش از سفر به مسکو در نيويورک درباره تحولات اخير در روابط تهران و واشنگتن گفت: هنوز زود است آیندۀ مذاکرات ایران و آمریکا را پيش بيني کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، "اکمل الدین احسان اوغلو" که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، در مصاحبه با روزنامه الحیات، خواستار خویشتن‌داری درراستاي حل موضوع هسته‌ای ایران و بحران سیاسی سوریه شد و افزود: من معتقدم که حل مشکل ایران یا مشکلات مربوط به پرونده ایران، در درجه نخست در از بین‌ بردن عوامل بزرگ تنش در منطقه سهیم خواهد بود و این امر در نهایت در خدمت امنیت و ثبات کل منطقه خواهد بود. اما در واقع گشایش صورت گرفته کنونی در حد صحبت کردن درباره مقاصد و تمایلات دو طرف بوده است. لذا نمی‌توانیم شتاب‌زده و زودهنگام در این‌باره حکم دهیم به ویژه که مذاکرات میان ایران و جهان غرب روندی طولانی دارد و ما هنوز در اول راه هستیم و پیش‌بینی آینده در این زمینه، دشوار است.

رئیس سازمان همکاری اسلامی درباره سوريه نيز گفت: توافق‌های صورت گرفته اخیر درباره مسئله شیمیایی سوريه منحصر به فرد است. با این وجود هنوز مشکلات زیادی وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار