مشهد/

شيعه واقعي بايد مراتب والای امام را بشناسد

سخنران حرم مطهر رضوي گفت: از نکاتی که شیعه واقعی باید بدان آگاهی و معرفت داشته باشد، شناخت جایگاه امام و آشنایی با مرتبه والای اوست.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام قاسم بابانيا در جمع زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي، اظهار داشت: از بزرگترین، خطرناک‌ترین و شکننده‌ترین انحرافاتی که در جامعه اسلامی رخ مي‌دهد، انحراف از مسیر امامت است.

وي مسئله‌ امامت‌ و ولایت‌ را از مهمترین‌ مسائل‌ حیاتی انسان‌ عنوان كرد و گفت: با شناخت‌ این‌ واقعیت‌، تمام‌ جهات‌ استعدادی‌ انسان‌ در مدارج‌ کمال‌ قرار مي‌گيرد و نبود شناخت‌ از این‌ حقیقت،‌ استعدادها و قابلیت‌ها را ‌در مسیر انحراف‌ قرار می‌دهد.

بابانيا افزود: شيعيان براي مسئله امامت اهميت بسياري قائل هستند كه اين مسئله در ميان ساير فرق اسلامى اهميت چنداني ندارد.

وي درباره اهميت بحث شناخت و معرفت امام گفت: امام كسي است كه هر سوالي از او پرسيده شود به آن پاسخ مي‌دهد و از غيب به اذن خدا باخبر است و دانش ذاتی امام که از منبع لایزال الهی سرچشمه می‌گیرد، تنها به او داده شده كه از گذشته و آینده و تمام اسرار آفرینش اطلاع دارد.

استاد حوزه علميه مشهد افزود: هر امامي كه مي‌آيد، امام قبل خود را معرفي مي‌كند و كسي كه مي‌خواهد امام‌شناس شود بايد قرآن و تاريخ را مرور كرده باشد و از اين طريق امام خود را بشناسد.

وي گفت: پاکی و عصمت از گناه و حتی لغزش و اشتباه، از ابعاد ملکوتی امام است. لذا اگر انسان امام را الگوی خود در زندگي قرار دهد، موجب رشد و کمال او شده وانسان را به هدف غائی رهنمود مي‌کند/س.

برچسب ها: شیعه ، مراتب ، والای ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.