در مصاحبه اختصاصی با شبکه بی بی سی؛

نتانیاهو: غنی سازی اورانیوم ایران باید به طور کامل برچیده شود/ ایران هنوز از "خط قرمز" رد نشده است

"بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی مدعی شد که برنامه غنی سازی اورانیوم ایران باید به طور کامل برچیده شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت در نطقش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ایران و مردم این کشور موضع گیری نکرده است بلکه حملات لفظی او متوجه دولت آن بوده است.

او در پاسخ به این سوال "کامبیز فتاحی" خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی، که چرا به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در مورد حل و فصل مناقشه هسته‌ای خوش‌بین نیست، ادعا کرد که تصمیم‌گیر اصلی در ایران او نیست.
 
نتانیاهو مدعی شد که ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای است؛ این در حالیست که  آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم به دفعات تأکید کرده که جمهوری اسلامی در پی دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای نیست و استفاده از این تسلیحات خلاف باورهای اسلامی است.
 
نتانیاهو در ادامه ادعاهایش گفت: ایران از خط قرمزی که او در سخنرانی قبلی او در سازمان ملل تعیین کرده عبور نکرده است. این خط قرمز نخست‌وزیر
رژیم صهیونیستی دستمایه انتقاد و شوخی‌های زیادی شده بود
 
به دنبال سفر حسن‌ روحانی به نیویورک و مذاکرات وزیران خارجه ایران و گروه ۱+۵ خوش‌بینی‌های بسیاری درباره حل بن‌بست هسته‌ای ایران به وجود آمده است، هرچند باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفته گزینه نظامی در مواجهه با ایران هنوز به قوت خود باقی است.
 
بنیامین نتانیاهو گفت که علاقه دارد مناقشه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود اما گفت که می‌خواهد این راه حل دیپلماتیک واقعی باشد نه جعلی.
 
او در پاسخ به این که منظورش از یک راه حل حقیقی چیست گفت:‌ " آنها اگر به دنبال انرژی غیرنظامی هستند به غنی سازی احتیاجی ندارند."
 
نخست وزیر
رژیم صهیونیستی گفت که ایران از خط قرمزی که او سال گذشته در سخنرانی‌اش در سازمان ملل متحد در مورد برنامه اتمی ایران اعلام کرد رد نشده است.
 
بنیامین نتانیاهو پا را از گلیمش فراتر گذاشت و در پیامی مستقیم به رئیس جمهور منتخب ملت ایران گفت که اسرائیل را به بازی نگیرد. او خطاب به آقای روحانی گفت: "ما ساده لوح نیستیم."
 
گفتنی است، مشروح این مصاحبه روز شنبه منتشر خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حاجی رضایی
۲۳:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
به گفته رهبرمان اگر غلطی از اسرائیل سر بزند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد
آخرین اخبار