یک کارشناس حمل و نقل هوایی عنوان کرد

لزوم راه‌اندازی تاکسی هوایی/دسته‌بندی ایرلاین‌ها طبق پرواز برنامه‌ای و چارتر

معاون سابق هوانوردی سازمان هواپیمایی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی ایرتاکسی و هواپیماهای سبک، گفت: برای ارتقاء کیفیت و رشد صنعت حمل و نقل هوایی، باید با سامان‌دهی شرکت‌های حمل و نقل هوایی،‌ پرواز‌های چارتر و برنامه‌ای هدفمند داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، علی‌رضا منظری با اشاره به تأثیر به سزای حمل و نقل هوایی در تولید ناخالص ملی، اظهار داشت: این حمل و نقل به دلیل سرعت بالای آن جایگاه خاصی بین مسافران و صاحبان کالا دارد.

*تقویت ایرلاین‌ها و بهسازی محیط کسب‌وکار آنها پیش‌زمینه رشد حمل و نقل هوایی

وی با تأکید بر لزوم توسعه صنعت حمل و نقل هوایی ایران، اضافه کرد: در این راستا دولت باید حمایت‌های خاصی از این صنعت پرهزینه داشته باشد.

این کارشناس حمل و نقل هوایی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های وزارت راه و شهرسازی در حمایت از ایرلاین‌‌ها، گفت: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی نخستین اقدام برای بهبود و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی ایران، آماده کردن و بهسازی محیط کسب و کار و بعد از آن تأمین ارز و روش‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی است.

منظری تأکید کرد: سیاست توسعه حمل و نقل هوایی در دنیا متمرکز بر تقویت شرکت‌های هوایی، فراهم‌سازی زیر ساخت‌های فیزیکی و قانونی و فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت‌ اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی نظیر همین شرکت‌های هواپیمایی است.

معاون سابق هوانوردی سازمان هواپیمایی ادامه داد: تقویت صنعت هوایی، پیش‌زمینه و زیرساخت توسعه هر کشور است، تا بدین ترتیب با بهره‌گیری از قلمرو هوایی و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت، این مدل حمل و نقلی توسعه یابد.

* لزوم دسته‌بندی ایرلاین‌ها بر اساس پرواز‌های برنامه‌ای و چارتری

منظری تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت در بخش حمل و نقل هوایی، نقش تنظیم مقررات هوانوردی و نظارت بر اجرای فعالیت‌های متصدیان و هماهنگی امور با سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و برنامه‌ریزی کلان را به عهده دارد.

این کارشناس حمل و نقل هوایی با تأکید بر لزوم تدوین سیاست‌های مناسب حمل و نقلی در راستای رشد این صنعت، تصریح کرد: برای ارتقاء کیفیت و خدمات و بسط و رشد صنعت در شرکت‌های هواپیمایی، باید سامان‌دهی خاصی انجام شود، در واقع می‌توان در بخش حمل و نقل داخلی با سامان‌دهی شرکت‌های حمل و نقل هوایی،‌ پرواز‌های چارتر و برنامه‌ایِ هدفمند داشت.

معاون سابق هوانوردی سازمان هواپیمایی تصریح کرد: ‌شرکت‌هایی که دارای ناوگان بیشتری بوده و امکانات بیشتری دارند، باید به صورت شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ای فعالیت کنند؛ همچنین شرکت‌هایی که تعداد هواپیمای کمتری دارند، تحت عنوان شرکت‌های چارتری یا اجاره دربستی فعال باشند و برای‌ مناطق طراحی شوند، بدین ترتیب ارتقاء کیفیت سامانه حمل و نقل هوایی روی خواهد داد.

این کارشناس حمل و نقل هوایی با تأکید بر اینکه باید چارچوب فعالیت‌ هر ایرلاین بسته به نوع ناوگان آن معین شود، اظهار داشت: در این راستا لازم است آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی تدوین شود و در همین چارچوب برای انجام وظایف تعیین‌شده، ایرلاین‌ها سامان‌دهی شوند.

* لزوم توجه به ایرتاکسی‌ها و بکارگیری هواپیماهای زیر 20 صندلی

معاون سابق هوانوردی سازمان هواپیمایی توضیح داد: البته ‌با توجه به وسعت بالای کشور ایران و موقعیت‌های مختلف آب‌ و هوایی و جغرافیایی استان‌های مختلف، باید شرکت‌های تاکسی هوایی یا ایرتاکسی هم توسعه پیدا کنند.

این کارشناس حمل و نقل هوایی تصریح کرد: در این راستا باید زمینه‌هایی فراهم شود، تا تعداد هواپیمای زیر 20 صندلی در ناوگان هوایی کشور افزایش یابد که بدین ترتیب بتوان مسیرهای کوتاه با فرکانس‌های زیاد پروازی را پوشش داد و این خود یکی از نمادهای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی است که در دنیا هم به آن توجه شده است.

برچسب ها: وبگردی ، تاکسی ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار