گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

مقایسه عزل و نصب‌های دولت‌ احمدی نژاد با روحانی/ قذافي زنده است/ تشبیه "ظریف" به جیمزباند

بوگاتي طلاكاري شده یک سعودی در خيابان‌هاي لندن، پشت پردۀ انصراف عربستان از عضویت در شورای امنیت، تصویری تلخ از استعمار!، مقایسه عزل و نصب‌های دو ماهه اول دولت‌های نهم و یازدهم، تشبیه ظریف به جیمزباند، قذافي زنده است! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

نفوذ ايران در منطقه آمريكا را نيازمند مذاكره كرد

احمد المصری ستون‌نویس روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط  اظهار داشت: به‌ علت دشمنی طولانی‌مدت با ایران، برای آمریکا ثابت شده است که جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین قدرت منطقه‌ای است و باید به‌ شکلی از اشکال با ایران از در همکاری وارد شود. آمریکا با کشورهای دیگر منطقه به‌ تساوی برخورد نمی‌کند ولی اکنون ملاحظه می‌کنیم از در همکاری متقابل با ایران وارد شده است.

کارشناس مسائل ایران در الشرق‌الاوسط در گفتگو با تسنيم، با تاكيد بر اينكه اگرچه برخی از محافظه‌کاران در ایران با چنین نزدیکی و برقراری روابط مخالف هستند اما باید به آن‌ها گفت که نزدیکی ایران و آمریکا به‌سود ایران تمام می‌شود، گفت: ایران کشور ضعیف یا وابسته به کشورهای دیگر نیست و در ایران نظام دموکراتیک برقرار است و آمریکایی‌ها این را می‌دانند و ایران در بیشتر کشورهای عربی و اسلامی منطقه نفوذ دارد، بنابراین واشنگتن به این نتیجه رسید که اگر بخواهد منافعش در منطقه تأمین شود باید با ایران روابط خوبی برقرار کند و به این کشور امتیاز دهد و اين آمریکایی‌ها بودند که برقراری روابط را پیشنهاد دادند.

وي غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران را حق قانونی ایران دانست و گفت: ایران بارها اعلام کرده است که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش مسالمت آمیز است و حتی اگر مسالمت آمیز هم نباشد آمریکا در ابتدا باید برود سراغ رژیم صهیونیستی که زرادخانه هسته‌ای دارد و يا اينكه چرا سراغ هند و پاکستان نمی‌رود؟ نیز باید بگویم که واگذار کردن مسائل دنیای اسلام و مقدسات اسلام به اعراب و گذشت 60 سال جنگ و مذاکره هیچ‌ کاری برای آن‌ها نکرد، بنابراین بهتر است که چنین پرونده‌هایی را به ایران واگذار کنیم زیرا ایران قدرت و توان دارد.

تنش ميان مخالفان سوري براي حضور در ژنو 2

جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا فردا برای دیدار با چند تن از مخالفان سوری به لندن سفر خواهد کرد تا در نشست به اصطلاح "دوستان سوریه" شرکت کند، وی با لیستی شامل اسم هیاتی که در کنفرانس ژنو 2 شرکت خواهد کرد، به لندن رفته و این لیست را به اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تحویل خواهد داد.

به گزارش ایسنا، چند منبع دیپلماتیک عربی در لندن در مصاحبه با روزنامه الوطن سوریه عنوان داشتند: کری مخالفان سوری را ملزم به شرکت در این کنفرانس کرده و واشنگتن مشارکت در این کنفرانس را برای همه آزاد کرده است اما اصرار دارد که مخالفان سوری در این کنفرانس مشارکت داشته باشند که این مساله با وجود اینکه گروهی از مخالفان بدون هیچ پیش‌شرطی آمادگی خود را برای مشارکت اعلام کرده‌اند، به اختلافات و تنش‌های زیادی انجامیده است.

مقایسه عزل و نصب‌های دو ماهه اول دولت‌های نهم و یازدهم

حجت‌الاسلام حسن روحانی همزمان با مراسم تحلیف خود در مجلس، کابینه اش را هم در 14 مرداد به مجلس معرفی کرد و 25 مرداد با کسب رای اعتماد برای وزرایش دولتش را تشکیل داد. حال آنکه محمود احمدی نژاد 30 مرداد 84 ورزایش را معرفی کرد و 2 شهریور دولتش را با وزرایش تشکیل داد.

به گزارش خبرآنلاين، اگرچه وجه اشتراک هر دو دولت عدم کسب رای اعتماد برای سه وزیر است اما دولت یازدهم در دو ماه اول عمر خود با 28 انتصاب مدیران و معاونانش از دولت نهم با 19 عزل و نصب در همین مدت جلوتر است. البته 10 انتصاب دیگر هم در دولت یازدهم مربوط به انتخاب استانداران بوده و در دولت نهم، 8 استاندار در این مدت تغییر کردند. در میان منصوبینی که با حکم رئیس‌جمهور بر مسندی قرار گرفته‌اند، تنها "علی‌اصغر فانی" است که از هر دو رئیس‌جمهور کنونی و پیشین حکم گرفته و هر بار هم سرپرست وزارت آموزش و پرورش شده است.

در دو جدول زیر به بررسی احکام صادر شده از سوی روسای‌جمهور نهم و یازدهم بر اساس اخبار مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری پرداخته شده است:

سمت

فرد منصوب/زمان انتصاب در دولت نهم

فرد منصوب/زمان انتصاب در دولت یازدهم

معاون اول رییس جمهور

پرویز داوودی/21 مرداد

اسحاق جهانگیری/14 مرداد

رئیس دفتر رئیس جمهور

غلامحسین الهام/24 مرداد

محمد نهاوندیان/14 مرداد

دبیر شورای عالی امنیت ملی

علی لاریجانی/24 مرداد

علی شمخانی/ 19 شهریور

مشاور ارشد رییس جمهور

مجتبی ثمره هاشمی/24 مرداد

اکبر ترکان/ 4 شهریور

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت

حیدر مصلحی/24 مرداد

....

رییس گروه مشاوران جوان

مهرداد بذرپاش/27 مرداد

....

رییس سازمان میراث فرهنگی

رحیم مشایی/27 مرداد

محمدعلی نجفی/26 مرداد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

فرهاد رهبر/27 مرداد

محمدباقر نوبخت/20 مرداد

سرپرستهای وزارتخانههایی که رای اعتماد نگرفتند

داود مددی،محمدناظمی اردکانی، کاظم وزیری هامانه سرپرستان وزارت رفاه، تعاون و نفت/ 5 شهریور// علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش9 شهریور

جعفر توفیقی و سیدرضا صالحی امیری سرپرستان وزارتخانههای علوم و ورزش 26 مرداد/ علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش27 مرداد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر

....

عبدالرضا رحمانی فضلی/2 شهریور

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

....

ولیالله سیف/ 5 شهریور

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و سرپرست موقت شورای عالی امور ایرانیان، جنبش عدم تعهد، معاونت امور بین‌الملل رییس‌جمهور و سازمان فضایی ایران

....

اکبر ترکان/ 5 شهریور

معاون رییس جمهور ی و رییس سازمان انرژی اتمی

غلامرضا آقازاده/ 7 شهریور

علیاکبر صالحی/26 مرداد

معاون رییس جمهور ورییس سازمان ملی جوانان

علی اکبری/ 7 شهریور

....*

معاون رییس جمهور در امور حقوقی و مجلس

احمد موسوی/ 7 شهریور

الهام امینزاده معاونت حقوقی 20 مرداد/ مجید انصاری معاونت مجلس9 شهریور

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

حسین دهقان/ 9 شهریور

محمدعلی شهیدی/16 شهریور

معاون رییس جمهوری در امور اجرایی

علی سعیدلو/19 شهریور

محمد شریعتمداری/16 مرداد

نماینده رییس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی

....

مسیح مهاجری/ 28 شهریور

سرپرست مرکز ملی فضای مجازی و سرپرست دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی

....

محمود واعظی**/30 شهریور

مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده

نسرین سلطانخواه/3 مهر

شهیندخت مولاوردی/16 مرداد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی

محمد علیآبادی/3 مهر

....*

مشاور رییس‌جمهور در امور فرهنگی

....

حسامالدین آشنا/9 مهر

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

....

علی یونسی/ 9 مهر

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

....

حبیبالله حقیقی/ 9 مهر

نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

....

حسامالدین آشنا و عبدالرضا رحمانی فضلی***/11 مهر

معاون علمی و فناوری رییس جمهور

....

سورنا ستاری/13 مهر

رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی

....

سیدصفدر حسینی/14 مهر

هشداري پيامكي براي خروج مهاجران غيرقانوني

دولت انگلیس شیوه جدیدی را برای هشدار به مهاجرانی که مجوز حضورشان در این کشور به سر آمده، به کار گرفته است، بر این اساس وزارت کشور انگلیس با ارسال پیامکی به مهاجران از آن‌ها خواسته است این کشور را ترک کنند. در پیامی که برای حدود 58 هزار مهاجر فرستاده شده آمده است: اطلاعات ما نشان می‌دهد که شما حق اقامت بیش از این تاریخ را در انگلستان ندارید.

به گزارش مهر به نقل از اشتاندارد، دولت انگلیس به این روش به مهاجران و افرادی که برای دوره‌ای کوتاه مدت مجوز اقامت در این کشور را داشته‌اند، هشدار داده هر چه سریعتر باید به کشورهای خود بازگردند.

تشبیه ظریف به جیمزباند

گروهی از کاربران حزب‌اللهی شبکه‌های اجتماعی تصویر زیر را منتشر کرده‌اند.



جهان‌نيوز/ شهید ستاری در كنار رهبر معظم انقلاب 



سرمايه‌هاي عربستان در جيب خاندان حاکم آل‌سعود

"بوگاتی ویرون" طلاکاری شده
 

 



قذافي زنده است!

یک روزنامه‌نگار لیبیایی به روند رو‌ به رشد شایعات درباره سرنوشت معمر قذافی در میان افکار عمومی لیبی اشاره کرد و گفت:‌ تازه‌ترین خبر و شایعه در این زمینه زنده بودن قذافی است.

به گزارش رويداد، اسعد امبیه ابوقیله روزنامه‌نگار مستقل لیبیایی در این‌باره نوشت: هنوز خبرهایی درباره معمر قذافی رهبر سابق لیبی در میان مردم این کشور رواج دارد و در تازه‌ترین اخبار آمده است قذافی زنده است و در یکی از کشورهای آفریقایی همسایه تحت درمان قرار دارد، براساس این خبر، در بمباران نیروهای ناتو به معمر قذافی آسیب رسیده و یک پایش قطع شده است و او با یک پا به زندگی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه المصریون مصر، ابوقیله افزود: حتی در این زمینه تصاویری نیز از معمر قذافی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد ولی بسیاری از کارشناسان این‌گونه خبررسانی را جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای هواداران قذافی علیه گروه‌های انقلابی و مقام‌های جدید لیبی تعبیر می‌کنند و تصاویر منتشر شده از قذافی را نیز تصاویر ساختگی می‌دانند كه هنوز منابع رسمی در لیبی به چنین خبرهایی واکنش نشان نداده‌اند.
 
افكارنيوز/ شیوه حمل متهم در قدیم



انتشار لیست 100 نفری از زنان نخست ایرانی در بي‌بي‌سي

رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی فارسی در یک اقدام بحث برانگیز به انتشار لیست 100 نفری از زنان نخست ایرانی دست می‌زند، حضور برخی چهره‌ها در این لیست حاکی از نظر مثبت آن رسانه در قبال فعالیت‌های آنان در ایران است. نام شیرین عبادی، فرح دیبا (همسر محمدرضا شاه پهلوی)، فائزه هاشمی و معصومه ابتکار به طرز سوال برانگیزی در این لیست به چشم می‌خورد!

به گزارش بولتن‌نیوز، مخالفت و فعالیت علیه ج.ا.ا توسط شیرین عبادی و اينكه وي نخستین زن ایرانی بود که به ملت خود خیانت کرد و توانست اعضای پارلمان اروپا را متقاعد کند که نفت ایران را تحریم کنند! شاید دلیل دیگری باشد که بی بی سی فارسی عمدا به آن اشاره نکرده است.
 
فائزه هاشمی پس از انتخابات سال 88 به دلیل مواضع سیاسی و اقدامات تفرقه‌افکنانه و ضد ملی مورد توجه رسانه‌های دیداری و شنیداری ضدانقلاب قرار گرفت. وی جزو نخستین زنان ایرانی بود که زندان را تجربه بسیار قشنگ دانسته و از اینکه با انسان‌های بزرگی هم کلام شده بود احساس افتخار می‌کرد.
 
معصومه ابتکار نخستین زن ایرانی بود که علی‌رغم آنکه هیچ تحقیق علمی درباره امواج زیان‌آور ماهواره‌ای نشده بود به زیان‌آوري آن تاکید می‌کرد، معصومه ابتكار نه امروز و در قالب سرطانزا بودن امواج ماهواره‌اي بلكه از سال‌هاي دور و در مقالات علمي خود مورد استفاده قرار مي‌داده است.

 
واكنش نعيمه اشراقي به انتقاد تند خرازي

صادق خرازی سفیر سابق کشورمان در فرانسه و معاون ستاد تبلیغات جنگ در دوران دفاع مقدس در صفحه فیس‌بوکش نوشت: لحظاتی قبل خانوم نعیمه اشراقی با من تماس گرفتند و گفتند، من هرگز چنین کاری نکردم و با فیس‌بوک و نام جعلی دیگری این اقدام صورت گرفته است و همچنین تاکید کرد برادر همسرم که فرزند مرحوم آیت‌الله طاهری اصفهانی است از شهدا و خانواده همسرم نیز از خاندان معظم شهدا هستند و من خاک کف پای شهیدانم و هرگز بخودم اجازه نمی‌دهم چنین جسارتی آن هم من که نوه حضرت امام هستم به امام و آرمان‌های امام و شهیدانمان بکنم.

به گزارش شفاف؛ خرازي نوشت، با توضیحاتی که سرکار نعیمه خانوم اشراقی دادند وظیفه شرعی و اخلاقی من است که حمل بر صحت کنم و توضیحات ایشان را بر هر نکته‌ای دیگری رجحان دهم! امیدوارم همه ما پاسدار فضیلت ها و آرمان شهیدانمان باشیم و خود را متعهد بدانیم که شهیدانمان سرچشمه بزرگواری و وحدت ملت ایران هستند؛ همه ما با هر دیدگاهی و هر مذهبی و ایمانی نمی‌توانیم نسبت به کسانی که با خون خود در برابر دشمن ایستادگی کردند و همچنین خانواده‌های ایشان که با شرف و عزت مقاومت و ابستادگی و صبوری کردند بی‌تفاوت باشیم.

صادق خرازی پیش از این در یادداشت خود نوشته بود:

بنام خدای شهیدان

هم حال جسمی من بهم ریخته و هم حال روحی‌ام!

جمعی از فرزندان شهیدان که پدران ایشان یاران و دوستان هم‌سنگر دوران دفاع مقدس بودند و گهگاه من را نیز عمو خطاب می‌کنند طی دو روز گذشته با من تماس گرفتند و خشم و دلخوری خود را از اهانت خانم نعیمه اشراقی بیان می‌کردند.  برخی بخاطر نسبت خانوادگی و برخی بخاطر ارتباطاتم، با من تماس می‌گرفتند و به شدت از اهانت به ناموس شهیدان که ناموس ملت بزرگ ایران هستند، گلایه می‌کردند.

من نمی‌فهمم که چرا عده‌ایی اینگونه بی‌پروا برای محبوبیت خویش و مقبولیت خود، حضرت امام را له میکنند و خانواده شهدا را به استهزاء می‌کشند. فرزند یکی از شهیدان والا تبار این سرزمین می‌گفت اگر یکی از مردم عادی و یا حتی یکی از همین خانواده شهدا به امام و شهداء اهانت می‌کرد حتما چند سالی برایش حبس می‌بریدند، من اگر چه علاقه‌ای به حبس و زندان برای هیچ فردی با هر نظر و دیدگاهی ندارم ولی معتقدم نبایست به صرف بستگی به حضرت امام از روی امام عبور کنند و مرکز نشر و حفظ اثار امام بجای آنکه دیده‌بان مردم باشد بایست دیده بان خود اعضای بیت باشد که با نام حضرت امام (ره) برای خود مشروعیت و با حرف‌های بی‌منطق و شبه‌ روشنفکری، برای خود محبوبیت خلق کنند .

علت انصراف عربستان از عضویت در شورای امنیت


حسین رویوران، کارشناس جهان عرب با بررسي انصراف عربستان از پذیرش کرسی شورای امنیت اظهار داشت: عربستان سعودی یک قدرت مستقل نیست بلکه یک قدرت وابسته است اما هم اکنون عربستان سعودی یک دیدگاه مستقلی در بحران سوریه نسبت به آمریکا یافته است. گرچه در آغاز بحران هر دو به دنبال براندازی نظام اسد بودند اما در شرایط امروز دولت آمریکا دیگر به دنبال براندازی بشار اسد نیست.

رویوران در گفتگو با خبرآنلاين، تعریف و تمجید جان کری از بشار اسد در اجلاس آپک در مالزی را موجب غافلگیري و حتی شوک شديد عربستان دانست و گفت: اینها همه نشان دهندۀ یک واقعیت جدید است که با قرارداد امحاء سلاح‌های شیمیایی سوریه، این مسئله هم اکنون به شدت مطرح شده و می تواند مشکلات جدی بین دو کشور ایجاد کند.

وي قصد خروج آمریکا را تا اواخر سال 2013 از افغانستان، همچنین حفظ وضع موجود در عراق را یک هدف و وجه مشترک میان ایران و آمریکا خواند و تصريح كرد: انتخابات لبنان و حل سیاسی در سوریه هدف مشترک دیگری است که طرفین بر روی آن اتفاق نظر دارند. همۀ اینها نقاط جدیدی است که به نوعی اشتراکاتی میان دو طرف ایجاد کرده و منافع دو کشور ایجاب می‌کند به گونه‌ای با هم تعامل کنند تا شاید به گونه‌ای به تفاهم برسند و اين وضعیت جدید میان ایران و آمریکا عرب‌ها را نگران می‌کند.

اين کارشناس جهان عرب با اشاره به اينكه اعراب 35 سال است که در چهارچوب تضاد ایران و غرب سیاست خارجی خود را تنظیم کردند لذا هر گونه تغییر موجب ترس آن‌ها می‌شود، افزود: مسائلی در سطح منطقه مثل مسائل مذهبی، رقابت‌های منطقه‌ای بین جریان مقاومت و جریان سازش و .. وجود دارد كه همۀ اینها در کنار هم نوعی نگرانی شدید در بین عرب‌ها ایجاد کرده و آن‌ها را نسبت به آیندۀ تعامل ایران و آمریکا بیمناک می‌کند.



تصویری تلخ از استعمار!

این عکس نشان‌دهنده عمق استعمار در گذشته است. یک تاجر انگلیسی توسط یک پیرزن با پای برهنه در بنگال غربی حمل می‌شود!



سوءاستفاده از کودکان سوری در جنگ سوریه 

شبکه العالم/ این تصاویر مربوط به اردوگاه موسوم به "اشبال الزرقاوی" است که به دست عناصر گروه داعش ایجاد شده، در این تصاویر کاملا مشخص است که برخی از این کودکان در حالیکه زیر 10 سال سن دارند در حال آموزش برای استفاده از سلاح هستند؛ برخی از آن‌ها نیز در حال غذا خوردن در اردوگاه هستند.




 


به گزارش رجانيوز، این کودکان لباس‌های نظامی به تن دارند و به نظر می‌آید که این لباس‌ها برای آن‌ها در اندازه‌های کوچک دوخته شده است  و بر اساس اطلاعات منتشر شده، در این اردوگاه صدها کودک نگهداری می‌شوند و مشخص نیست که این کودکان از کجا و کدام منطقه به این اردوگاه آورده شده‌اند، سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر بارها در گزارش‌هایی در خصوص سوءاستفاده از کودکان سوری در جنگ سوریه هشدار داده‌اند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: خبر ، سیاسی ، فضای مجازی ، رسانه ، عکس ، تصویر ، گزارش ، خبرنگاران ، باشگاه ، خبرگزاری ، سایت ، گزیده ، منتشر ، مخاطبان ، نفوذ ، مذاکره ، آمریکا ، واگذاری ، اسلام ، اعراب ، احمد ، المصیری ، روزنامه ، الشرق الاوسط ، خاورمیانه ، کشور ، عربی ، روابط ، ایران ، دشمن ، منطقه ، امتیاز ، واشنگتن ، غنی سازی ، قانونی ، هسته ای ، ایسنا ، ایرنا ، خبر آنلاین ، عزل ، نصب ، احمدی نژاد ، حسن ، روحانی ، وزیر ، استاندار ، ماه ، ظریف ، فیس بوک ، حزب اللهی ، شهید ، ستاری ، رهبری ، انقلاب ، بوگاتی ، عربستان ، جان ، کری ، لندن ، خاندان ، آل سعود ، ژنو ، سوریه ، مخالفان ، نعیمه ، اشراقی ، صادق ، خرازی ، انتقاد ، توهین ، دیلی میل ، سرمایه ، کودکان ، اسلحه ، آموزش ، حقوق ، بشر ، زندانیان ، وسیله ، حمل ، انگلیس ، وزارت ، مهاجرانی ، طلا ، انتشار ، زنان ، صد ، بی بی سی ، معصومه ابتکار ، فائزه هاشمی ، فرح دیبا ، سرطان ، اردوگاه ، داعش ، اشبال الزرقاوی ، سلاح ، رجا نیوز ، yjc news ، iran news ، iran politics ، iran leader ، iran newspapers ، latest news ، ebtekar ، bbc ، hashemi ، rafsanhani ، nuclear iran ، negotitations ، terrorists
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار