دليل حمله آمريکا به عراق به روايت يک مقام سابق دولت بوش

روزنامه آمريکايي هافينگتون پست نوشت: يکي از مقامات دوران رياست جمهوري بوش گفت آمريکا به عراق حمله کرد زيرا دنبال کشوري مي گشت که تنبيه کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي امروز در مقاله اي به قلم "پايگه لاوندر" نوشت: پيتر بيکر، خبرنگار روزنامه نيويورک تايمز در کتاب جديد خود با نام "روزهاي آتش: بوش و چني در کاخ سفيد" جزئيات تعجب آوري را در مورد جنگ عراق افشا کرد.

در اين کتاب از يک مقام بلند پايه در دوران رياست جمهوي جورج بوش نقل شده است که نيروهاي آمريکايي به عراق رفتند زيرا به دنبال جنگ بودند.

اين مقام آمريکايي که نامش برده نشده است گفت: اکنون به مردم مي گويم تنها دليلي که ما به عراق رفتيم اين بود که دنبال کشوري مي گشتيم که تنبيه کنيم. حمله به افغانستان خيلي ساده بود.

اين پايگاه خبري افزود در اين کتاب به جزئيات اختلافات ميان بوش و ديک چني، معاون وي پرداخته شده است. گفته مي شود اين دو نفر زماني که در سال 2009 از مسند قدرت کنار مي رفتند، تقريبا در همه مسائل مهم اختلاف نظر داشتند.

بيکر در اين کتاب نه فقط روايت هايي از بوش و چني را عنوان کرده است بلکه داستان هايي نيز از دونالد رامسفلد وزير دفاع سابق، پل برمر حاکم انتصابي عراق پس از اشغال اين کشور و ژنرال جرج کيسي، فرمانده سابق نيروهاي آمريکايي نوشته است.
برچسب ها: آمریکا ، حمله ، عراق ، بوش ، bush ، iraq
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار