آبخضر درنشست تشریح برنامه‌های 13 آبان:

ملت ایران همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌داند/ پوشش مراسم با 620 خبرنگار داخلی و خارجی

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم سیزدهم آبان گفت: مراسم امسال به وسیله 620 تن از اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی پوشش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، اصغر آبخضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز - سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس منطقه و بین‌المللی و متاسفانه در راستای ادامه روند ادبیات زشت و اهانت‌آمیز مسوولان آمریکایی، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضداستکباری یوم‌الله سیزده آبان خواهد بود.

وی به تشریح رویکردها، سیاست‌ها و اعلام برنامه‌های مراسم یوم الله 13 آبان امسال پرداخت و با اشاره به ادامه روند ادبیات زشت، اهانت‌آمیز و زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان آمریکا در مواجهه با کشورهای مستقل، آزادیخواه، عدالت‌طلب و مسلمان به ویژه ملت ایران، تصریح کرد: ملت شهیدپرور و استکبارستیز ایران همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می‌داند.

* 13 آبان روز برائت و روز اعتراض به جبهه مستکبرانه و استعمارگرانه طاغوت و شیطان بزرگ آمریکا

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: مردم استکبارستیز ایران تظاهرات سیزده آبان امسال را بسیار پرشورتر و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار و این روز را به روز برائت و روز اعتراض به جبهه مستکبرانه و استعمارگرانه طاغوت و شیطان بزرگ آمریکا به عنوان نماد استکبار بدل خواهند کرد.

وی ادامه داد: با عنایت به اهمیت و تاثیرگذاری فراوان برگزاری باشکوه مراسم تظاهرات سراسری ضد استکباری یوم الله 13 آبان در راستای حفظ ارتقای قدرت نرم نظام در مواجهه مناسب‌تر با جهان و بالا بردن قدرت چانه زنی قوی‌تر دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده ایران در گفتگو با سایر کشور و گروه 1+5 و ارتقای سطح امنیت ملی باید حتماً همه دستگاه‌ها و مسئولان نظام در کنار ملت بزرگ ایران تمام تلاش خود را معطوف برگزاری شکوهمند مراسم ضد استکباری یوم الله 13 آبان کنند که شکوه این مراسم نشان از اقتدار، وحدت ملی و عزمت ایران اسلامی خواهد داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به دلایل بی‌اعتمادی مردم ایران به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا افزود: سردمداران آمریکا با بی‌شرمی و گستاخی هر چه تمامتر و از موضع برتری‌جویانه و توهین آمیز با ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی سخن می‌گویند، بنابراین مردم بصیرت مند ایران هنوز کوچکترین تغییر مثبتی در نوع نگاه بدبینانه، ادبیات، لحن، رفتار زشت، مداخله جویانه و تحریم‌های یک جانبه دولتمردان آمریکا ندیدند.

آبخضر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما دولت آمریکا را غیر قابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می‌دانیم»، ادامه داد: این ملت بزرگ چطور و بر چه مبنایی می‌توانند با آنان که این همه خلاف وعده و بی اخلاقی کرده و اصول اولیه انسانیت و قوانین بین المللی را زیر چکمه‌های اهانت و زورگویی خود له کردند، اعتماد کنند.

وی افزود: وقتی هنوز در هزاره سوم ادبیات غیرمنطقی، شرم‌آور و توهین‌آمیز خانم وندی شرمن به عنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گروه 1+5 خطاب به ملت فهیم ایران و نیز ادبیات تند سایر اعضای کاخ سفید، کنگره و دولتمردان آمریکا با نگاهی از پشت عینک بدبینی همراه با دروغ، فریب و نیرنگ گستاخانه علیه همه حسن نیت‌ها و صداقت تمام قد ایرانیان است چطور آمریکا حسن اعتماد به آنان را از سوی ایران انتظار دارد. حال سوال اساسی ملت ما از دولتمردان آمریکا این است که چه چیزی در آمریکا تغییر کرده که رفتار ما نیز مطابق آن تغییر کند.

آبخضر با بیان این مطلب که به واقع دولت آمریکا تنها در جهت حفظ امنیت و تامین منافع نامشروع صهیونیست‌ها حرکت می‌کند و از همه دنیا باج می‌گیرد و به رژیم صهیونیستی باج می‌دهد، گفت: این خلاف مصالح بشریت و امنیت عمومی جهان است؛ اما آمریکای جنایتکار و همه کسانی که عادت به تهدید زبانی ایران دارند، بدانند پاسخ ما به هرگونه شرارتی بر ضد ملت ایران پاسخی جدی و سخت خواهد بود و حتما ملت ایران پاسخ یاوه‌گویی‌های دولت‌مردان آمریکا را به وضوح در مراسم سیزده آبان خواهد داد.

*مراسم امسال با هدف برپایی مراسمی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به بیان اهداف مراسم سیزده آبان امسال پرداخت و گفت: مراسم امسال با هدف برپایی مراسمی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و طنین پرشورتر فریاد مرگ بر آمریکا، اعلام مواضع صریح ملت ایران، مطالبه حقوق واقعی ملت و جریانات مذاکرات ایران با 1+5 و آمریکا، حمایت از مواضع انقلابی رییس‌جمهور در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل و هیات مذاکره‌کننده دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مواضع رهبری در مذاکرات آتی و احیا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره وقایع این روز مهم و هم‌چنین تبلور ملی روحیه مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با ایجاد وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری است.

وی گفت: در چالش هسته‌‌ای که هم مقام معظم رهبری، هم رییس‌جمهور و هم وزیر امور خارجه و دیپلمات‌ها به آن اشاره کردند باید گفت که بحث، بحث رابطه با آمریکا نیست. اگر رابطه با آمریکا بحث شود که نمی‌توان از این همه جنایت چشم‌پوشی کرد. بحث ما، مساله هسته‌ای و کاهش تحریم‌هاست. آمریکایی‌ها باید در خوی ددمنشی و استکباری‌شان تجدیدنظر کنند و رابطه گرگ و میشی را که امام فرمود اصلاح کنند. چالش هسته‌ای ما با آن‌ها یک حقیقت بسیار بزرگ و افتخارآمیز برای ملت ایران است. چالش هسته‌ای ما با آن‌ها تمام شدنی نیست چون ملت ایران از حق مسلمش کوتاه نخواهد آمد.

آبخضر گفت: طبق ماده 4 ان‌.پی‌.تی هر کشوری که بخواهد در مسیر صلح‌آمیز حرکت کند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به آن کمک کند. الان در دنیا بیش از 530 تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز فعال است. علاوه بر آمریکا، فرانسه، روسیه، کشورهای اروپایی، بلوک شرق، غرب، کشورهای آفریقایی و عربی به سمت استفاده از انرژی هسته‌ای برای کاربرد صلح‌آمیز رفته‌اند. چرا ملت ایران نباید از این امکان استفاده کند و چرا باید مورد تحریم قرار گیرد؟ چرا دانشمندان هسته‌ای ما باید ترور شوند؟ مگر شک دارید که این ترورها به اراده آمریکاست، مگر اتحادیه اروپا اراده‌ای دارد جز این که به اراده آمریکایی‌ها بنشیند و برخیزد.

*تشریح برنامه‌های سیزده آبان

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم سیزدهم آبان به تشریح برنامه‌های راهپیمایی 13 آبان ماه امسال پرداخت و گفت : در این مراسم ضمن تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، سرود مرگ بر آمریکا اجرا خواهد شد. هم‌چنین بیانیه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و قطعنامه سراسری به عنوان آخرین مواضع ملت ایران قرائت و با سخنرانی یکی از کارشناسان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران این مراسم پایان خواهد یافت. 

آبخضر افزود: این مراسم در روز دوشنبه سیزده آبان از 10 تا 11:30 در مقابل در لانه جاسوسی پیشین آمریکا با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی، دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب برگزار خواهد شد.

 قائم مقام شورای هماهنگی، تبلیغات اسلامی، دیدار ویژه اقشار مردمی، دانش آموزی و دانش جویی با مقام عظمای ولایت در روز یکشنبه مورخ 12/8/1392 و بر پایه اولین جشنواره بین المللی بزرگ مرگ بر آمریکارا از دیگر برنامه‌های 13 آبان ماه عنوان کرد.

هم‌چنین این مراسم به وسیله 620 تن از اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی پوشش داده می‌شود.

 آبخضر برقراری نمایشگاه بصیرت در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع استکبار ستیزی و یوم الله 13 آبان در محل لانه جاسوسی، برپایی تجمع ویژه خواهران دانشجوی بسیج دانشگاه تهران صبح روز 13 آبان و قبل از شروع مراسم اصلی و برگزاری میزگرد دانشجویی با حضور تشکل‌های دانشجویی در روز چهارشنبه 8 آبان در محل لانه جاسوسی سابق را از دیگر برنامه‌های یوم الله 13 آبان ماه امسال برشمرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار لس‌آنجلس تایمز مبنی بر این که پوسترهای ضدآمریکایی که صداقت آمریکایی‌ها را زیر سوال برده بودند از سوی چه کسانی نصب شده و آیا شما با جمع‌آوری آن موافقید یا مخالفت و مراسم امسال چه تفاوتی با مراسم سال قبل با توجه به جدی شدن مذاکرات دارد؟ گفت: من هم از سایر رسانه‌ها مطلع شدم که این پوسترها نصب شده‌اند. پیگیری کرده و دریافتیم که تشکل‌های مختلف دانشجویی که هیچ‌گونه ممانعتی برای آن‌ها برای برگزاری مراسم نداریم انجام شده. ما در نصب و جمع‌آوری این پوسترها دخالتی نداشتیم و نه آن را نفی و نه تایید می‌کنیم. بلکه خود آن افراد باید پاسخگو باشند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: شاید اگر آمریکا این وضعیتی که الان ایجاد کرد را نداشت مراسم امسال با سال قبل تفاوتی نداشت اما با توجه به مسائل منطقه و چالش‌های پیش‌رو نیاز است مردم ایران با همت و غیرت انقلابی در صحنه حاضر شده و از دستاوردها و ‌آرمان‌های انقلابی حمایت کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار