محکومیت شهرک سازیهای اسرائیل توسط تشکيلات خودگردان

تشکيلات خودگردان شهرک سازي جديد رژيم صهيونيستي را محکوم کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ تشکيلات خودگردان فلسطيني در بيانيه اي تصميم اسرائيل را براي ساخت واحدهاي مسکوني در بخش شرقي بيت المقدس محکوم کرد.

نبيل ابو ردينه سخنگوي رياست تشکيلات خودگردان فلسطيني اين تصميم را باعث نابودي دور جديد مذاکرات سازش با اين رژيم دانست. 

نبيل ابو ردينه در بيانيه‌اي که خبرگزاري رسمي فلسطين ( وفا ) آن را منتشر کرد گفت سياست شهرکسازي اسرائيل « باعث نابودي روند صلح است.»وي افزود ادامه شهرکسازي به معناي « پيام به جامعه بين المللي است مبني بر اينکه اسرائيل به قانون بين المللي پايبند نيست و به مانع تراشي در مسير روند صلح ادامه مي دهد.»

ابو ردينه تصريح کرد :« کل‌ّ شهرکسازي غير قانوني است  و حتي يک شهرک در سرزمينهاي فلسطيني باقي نخواهد ماند.»
راديو اسرائيل اعلام کرد بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل با جدعون ساعر وزير امور داخلي براي اجراي چهار طرح در محله‌هاي يهودي نشين در شرق قدس موافقت کرده است.

راديو اسرائيل افزود طرحهاي جديد، احداث 1500واحد مسکوني جديد را در محله رمات اشلومو شامل مي شود.اسرائيل تصميم به احداث واحدهاي جديد را چند ساعت پس از آن اعلام مي کند که دومين گروه از اسراي قديمي فلسطيني در زندانهاي اسرائيلي متشکل از 26نفر آزاد شدند. 

محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني نيز پس از آزادي اين عده از فلسطينيان ، گزارشهاي منتشره را مبني بر اينکه آنها در مقابل ادامه شهرکسازي آزاد شده اند تکذيب و تأکيد کرد اشکال مختلف شهرکسازي « باطل است و از نظر فلسطينيان پذيرفتني نيست.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار