امیری اصفهانی:

پیام اصلی لایحه پیشگیری از وقوع جرم هماهنگی میان سه قوه است

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم، وظیفه راهبردی در پیش دارد و پیام اصلی این لایحه در پیشگیری از وقوع جرم ایجاد همدلی و هماهنگی بین سه قوه برای تحقق اهداف جامعه است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "امیری اصفهانی" قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مراسم معارفه‌ای که صبح امروز در کاخ دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: انسان براساس تکلیفی که خداوند به وی داده وظیفه دارد به سمت کمال برود و این وظیفه را باید در قبال خود و دیگران به سرانجام برساند.
 
وی ادامه داد: در حوزه رفتار شخصی وظیفه مشخص است و در حوزه رفتار جمعی شخصیت حقوقی مصداق پیدا می‌کند.
 
قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی شخصیت حقوقی دارد که وظایف آن در قانون اساسی ترسیم شده و نظام برای تحقق اهداف باید پیشرفته و توسعه یافته باشد که در این راه باید نظام عادلانه را در سطح فراملی محقق کنیم و این وظیفه ترسیم یک نگاه الگوست.
 
امیری اصفهانی ادامه داد: عاری بودن جامعه از ناهنجاری و پیشگیری از وقوع جرم از وظایف قوه قضائیه است که این امر سهم بسزایی در ترسیم زیبایی نظام دارد، ضمن این که براساس بند 1 اصل 156 قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضائیه اقدام مناسب از پیشگیری از وقوع جرم است.
 
وی با اشاره به پیش نویس لایحه پیشگیری از وقوع جرم گفت: این تفکر در دوره ریاست سابق دستگاه قضا شروع شد و پیش نویس لایحه‌ای مطرح شد که این امر نیازمند عملیات اجرایی است که با حمایت‌های آیت‌الله آملی لاریجانی و تدابیر ارزشمند ایشان توانستیم ساختاری را ایجاد کنیم که با ایجاد معاونت و بستر عملیاتی شدن تفکر و پیوند زدن کارهای ظری و عملی به شکل برنامه‌ای محقق شود.
 
امیری اصفهانی تصریح کرد: امیدوارم بتوانم با همکاری همه همکاران عزیز این مسیر سنگین و سخت که در پیش است را طی کنم که این امر مستلزم تعامل همه بخش‌های نظام است.
 
وی اظهار داشت: قوه مجریه و مقننه و سایر بخش‌ها و بیش از همه آحاد جامعه باید مشارکت کنند تا این پیشگیری از وقوع جرم و اجرای آن امکانپذیر باشد.
 
قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم وظیفه راهبردی در پیش دارد و پیام اصلی لایحه پیشگیری از وقوع جرم همدلی و هماهنگی بین سه قوه برای تحقق اهداف جامعه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاونت ، جرم ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار