ادامه حمايت اتحاديه اروپا از افغانستان

نماینده ویژه اتحادیه اروپا و رئیس نمایندگی این اتحادیه در افغانستان روز پنجشنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا به حمایت از این کشور جنگ زده حتی پس از خروج نیروهای تحت امر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا؛ دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد :« امروز، "فرانس مایکل اسکیولد ملبین" نماینده ویژه اتحادیه اروپا و رئیس نمایندگی این اتحادیه در افغانستان استوار نامه خود را تقدیم "حامد کرزای" رئیس جمهوری اسلامی افغانستان کرد.

در این دیدار،" ملبین" تاکید کرد اتحادیه اروپا برای بلند مدت در طول دهه انتقالی (2015-2024) به حمایت از افغانستان متعهد خواهد بود. اتحادیه اروپا از طریق رویکردی جامع که اشتراک مساعی بین بخش های امنیتی و توسعه سیاسی را تضمین کند، به حمایت از افغانستان ادامه خواهد داد ».

در این بیانیه آمده است ملبین همچنین بر اهمیت حیاتی انتخابات آتی در افغانستان تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است آنها راه را برای مشارکت جدید اتحادیه اروپا - افغانستان هموار خواهند کرد.

سومین انتخابات ریاست جمهوری و شورای استانی در افغانستان در پی سرنگونی طالبان در اواخر سال 2011 میلادی، قرار است پنجم آوریل سال آینده برگزار شود.

فرستاده اتحادیه اروپا اعلام کرد :« انتخابات سال 2014 میلادی رویدادی تاریخی خواهد بود و به تقویت و تحکیم دموکراسی در این کشور کمک خواهد کرد ».

وی افزود :« "ملبین" به رئیس جمهور افغانستان گفت بی صبرانه منتظر ادامه همکاری های عالی بین اتحادیه اروپا و دولت افغانستان و همکاری با یکدیگر برای برقراری صلح، ثبات و پیشرفت در این کشور است ».

 این بیانیه می افزاید "کرزای" و "ملبین" در این دیدار همچنین بر اهمیت منعقد کردن هر چه سریعتر موافقتنامه همکاری برای توسعه و مشارکت تاکید کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار