احداث چهار شهرک صهیونیستی جدید در نقب

رژيم صهيونيستي در ادامه سياست شهرک سازي و کوچاندن فلسطينيان تصميم به احداث چهار شهرک جديد صهيونيست نشين در نقب گرفته است که يکي از اين شهرک ها روي ويرانه هاي روستاي فلسطيني ام الحيران احداث مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ هناء محاميد خبرنگار اين شبکه در گزارشي در اين باره با اشاره به گروهي از فلسطينيان ساکن روستاهاي نقب گفت: اين افراد که در جريان فاجعه اشغال فلسطين «نکبه» دو بار کوچانده شده بودند به دستور حاکم نظامي اسرائيل به اينجا منتقل شدند و دولت اسرائيل اکنون دستور کوچاندن آنها را به يکي از روستاهاي مجاور به منظور احداث شهرک يهودي نشين به جاي روستاي آنها صادر کرده است. بدين ترتيب اين چهارمين بار است که اين افراد از زمان اشغال فلسطين کوچانده مي شوند. 

يکي از زنان فلسطيني اهل روستاي ام الحيران در نقب مي گويد: در اينجا هيچ امکاناتي اعم از آب، برق، فروشگاه و... نيست. ما امکانات درماني نداريم. 

در ادامه گزارش آمده است: ام الحيران يکي از چهل و پنج روستاي به رسميت شناخته نشده در نقب است که مزرعه شخصي يکي از يهوديان با همه امکانات در مجاورت اين روستا قرار دارد.  يکي از اهالي روستاي ام الحيران مي گويد: در حالي که ما اينجا آب و برق نداريم، اين يک نفر از همه خدمات اعم از آب، برق، جاده و ديگر امکانات برخوردار است. 

محاميد در ادامه گزارش گفت: نزاع براي بقا در اين منطقه از پانزده سال پيش آغاز شد که اسرائيل براي اولين بار تصميم خود را براي احداث روستاي حيران اعلام کرد. اين شهرک دوازده هزار تن از يهوديان مذهبي متعصب را در خود جاي خواهد داد. اهالي اين روستا علاوه بر مقاومت و پايداري در روستاي خود در برابر اسرائيل، در دادگاه هاي اين رژيم نيز اين مسئله را به صورت قانوني دنبال مي کنند اما دادگاه هاي اين رژيم تا کنون عدالت را درباره آنها رعايت نکرده اند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار