کارگردان نمایش پروانگی در نشست خبری:

نمایش پروانگی با پایین‌ترین مبلغ قرارداد بسته شد / استقبال احساس علی‌خوانی از نریشن‌خوانی در نمایش پروانگی

"عامر مسافر آستانه" گفت: "قادر آشنا" در اختتامیه جشنواره فجر سال گذشته قول حمایت را داد اما نمایش ما با پایین‌ترین مبلغ قرارداد بسته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری نمایش پروانگی امروز با حضور "عامر مسافر آستانه" کارگردان نمایش پروانگی، "سیاوش پاک‌راه" نویسنده نمایش، "امید عباسی" بازیگر، "امیرحسین دوانی" طراح صحنه، در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
 
"عامر مسافر آستانه" ابتدا درخصوص قصه‌ی نمایش نامه گفت: قصه به اتفاقاتی در آسایشگاه روانی می‌پردازد  که بیماران و صدمه دیدگان را به گذشته‌شان می‌برند.
 
وی ادامه داد: خودم را کارگردان نمی‌دانم چرا که این کار اولین تجربه من است و سعی کردم نترسم و تغییراتی را در کار ایجاد کنم.
 
مسافر آستانه افزود: نوشتن نمایش‌نامه با کمک نویسنده 2 ماه طول کشید البته تغییرات زیادی از جشنواره فجر تاکنون ایجاد نکردیم.
 
وی تصریح کرد: وقتی نوشتن متن تمام شد در واقع همان چیزی را که خواستم در این نمایش به وجود آمد.
 
آستانه با اشاره به نریشن‌خوانی احسان علی ‌خوانی در نمایش عنوان کرد: بخش‌هایی از نمایش دارای فضای تلویزیونی است و احساس کردم نیاز به یک صدای آشنایی چون "احسان علی‌خوانی" دارد به همین دلیل با اوصحبت کردم و او هم با استقبال زیاد پذیرفت.
 
وی درخصوص طراحی صحنه و بازی‌های بازیگران گفت: من سعی کردم از تکنیک نور، صدا و جنس بازی‌ها استفاده کنم چرا که نمایش تنها ایجاد فضای ذهنی در بیننده است و دیالوگ گویی کمی دارد.
 
آستانه در پایان گلایه‌هایی از بی‌حمایتی مسئولان تئاتری کرد و گفت: زمانی که کارمان در جشنواره اجرا رفت در نقش طراحی صحنه و کارگردانی جوایزی را بگیرد و در اختتامیه جشنواره فیلمی از قادر آشنا پخش شد و او وعده‌ی حمایت ویژه‌ای را داد اما ما هیچ حمایتی نشدیم و در حتی پایین‌ترین رقم قرارداد در نمایش ما بسته شد.
 
در ادامه نشست سیاوش پاک‌راه نویسنده نمایش پروانگی گفت: بچه‌های گروه فضای تازه‌ای را تجربه کردند چرا که نمایش دارای فضای غیر رئال بود و مدام در فضای انتزاعی حرکت می‌کنند البته این که موفق بودیم یا نه را مخاطب باید بگوید.
 
وی افزود: نمایش ماجرای یک فضای ذهنی به همین دلیل ممکن بود برای ارتباط آن با مخاطب شکست بخوریم اما من به عنوان نویسنده برایم مهم بود که فضای ذهنی را درگیر داستان و کاراکتر کنم تا مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.
 
"امیر حسین دوانی" طراح صحنه در این نشست گفت: طراحی این کار بسیار سخت بود اما بر اساس موقعیت مکانی و زمانی و صحبت‌هایی که با کارگردان داشتم تلاش کردیم درک بهتری برای تماشاگر ایجاد کنیم و آن را در پیله خود قرار دهیم.
 
امید عباسی بازیگر نمایش پروانگی گفـت: هشت سال به اجبار و به دلایلی کار تئاتر را رها کردم اما با توجه به این که عامر مسافر آستانه را از بچه گی‌اش می‌شناختم حاضر شدم تا در کارش بازی کنم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار