رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت:

خراسان رضوی و تهران رکورد دار کشته‌های رانندگی

فارس، خراسان رضوی و تهران بالاترین آمار کشته‌های حوادث رانندگی در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

دکتر محمود خدادوست رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مردان 76 درصد قربانیان حوادث رانندگی شش ماه اول بررسی‌های انجام شده در گرو آمار سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که در نیمه اول سال 92، 9هزار و 911 نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6/6 درصد کاهش یافته است که 7/76 درصد از کشته‌های ناشی از تصادفات مرد و 23/3 درصد زن بوده‌اند.
 
وی افزود: 858 نفر استان فارسی، 761 نفر در خراسان رضوی و 708 نفر در تهران بیشترین درصد کشته‌های حوادث رانندگی را داشته‌اند و استان‌های ایلام با 82 نفر و کهکیلویه و بویراحمد با 102 نفر کمترین آمار کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را به خود نسبت داده‌اند.
 
وی اظهار داشت: در زمان وقوع تصادف 40 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه، 21/6 درصد عابر پیاده و 38/8 درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده‌اند.
 
درواقع ضربه به سر علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی است و علت اصلی مرگ 51/6 درصد از افراد ضربه به سر، 24 درصد شکستگی‌های متعدد 8/2 درصد بدلیل خونریزی و 10 درصد به دلیل علل اشتراکی بوده است.
 
هچنین نیمی از فوتی‌های حوادث رانندگی در محل حادثه کشته می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار