احزاب در هفته ای که گذشت/

وقتی محسن رضایی منکر تشکیل حزب شد/ واکاوی دوندگان کسب کرسی‌های مجلس دهم

تکذیب خبر تشکیل حزب از سوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی قطب‌‌بندی مجلس شورای اسلامی آینده، تشکیل معاونت رئیس جمهور در امور روحانیت و تاثیر آن در رابطه دولت و روحانیت و در نهایت مشخص شدن مدیرعامل جدید بنیاد باران از مهمترین عناوین خبری احزاب در این هفته بودند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، تکذیب خبر تشکیل حزب از سوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی قطب‌‌بندی مجلس شورای اسلامی آینده، تشکیل معاونت رئیس‌جمهور در امور روحانیت و تاثیر آن در رابطه دولت و روحانیت، پس‌لرزه‌ها و تحلیل توافق ژنو، بررسی تشکیل اتاق فکر هسته‌ای، پرداختن به موضوع تعدد احزاب یا وجود احزاب قوی محدود و در نهایت مشخص شدن مدیرعامل جدید بنیاد باران از مهم‌ترین عناوین خبری احزاب در این هفته بودند.

مهمترین عناوین خبری احزاب در هفته جاری را در گزارش زیر بخوانید؛


سکوت معنادار رضایی درباره حضور در جلسه مجمع جبهه ایستادگی/ انکار تشکیل حزب در گذشته و آینده

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با فعالیت حزبی خود گفت: تاکنون نه حزبی تشکیل داده‌ام و نه خواهم داد.




"محسن رضایی" در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه مجمع عمومی جبهه ایستادگی حضور پیدا خواهد کرد؟ سکوت اختیار کرد و حاضر به پاسخگویی این سوال نشد.


خیز بلند جریانات در فتح‌الفتوح مجلس دهم؛

جدال بر سر کرسی‌های قوه مقننه/صندلی‌های سبز بهارستان در انتظار کدام قطب است؟

اگرچه تا زمان انتخابات مجلس دهم زمان زيادي مانده است اما بحث‌هايي كه مي‌شود بيشتر بر روي اين موضوع است كه آيا انتخابات آينده تك قطبي خواهد بود يا دو قطبي؟ آيا انتخابات تك قطبي خوب است يا دو قطبي؟ باشگاه خبرنگاران در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته است.





حجت‌الاسلام اکرمی: باید دید طرف غربی به گفته‌هایش عمل می‌کند یا فقط حرف‌ها روی کاغذ آمده است


عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه پس از موافقت‌نامه ژنو ایران باید مراقب و هوشیار باشد، گفت: در کنار اینکه دو طرف برای تفاهم از برخی خواسته‌ها کوتاه آمدند، اما مهم‌تر اینکه خط قرمزهای جمهوری اسلامی حفظ شد، در این رابطه باید دید طرف غربی به گفته‌هایش عمل می‌کند یا فقط حرف‌ها روی کاغذ آمده است.


آیت‌الله حسینی‌شاهرودی: انعکاس نظر علما و مراجع در امور اسلامی با تشکیل معاونت رییس جمهور در امور روحانیت

عضو مجلسَ خبرگان رهبری گفت: تشکیل معاونت رییس جمهور در امور روحانیت موجب انعکاس نظر علما و مراجع در رابطه با امور اسلامی به رئیس جمهور و از سویی انتقال بعضی مصالح و مفاسد به علما، مراجع تقلید، روحانیت و ائمه جمعه برای چاره اندیشی است.َ


آیت‌الله مکارم شیرازی:
صداوسیما دروغ‌های وهابیت را شناسایی و فاش کند/ ضرورت تنوع در تولید برنامه‌های دینی و مذهبی

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر دروغ‌های وهابیون فاش شود دیگر مردم دنیا به حرف آنان گوش نمی کنند، گفت: باید چنین دروغ های دشمنان مکتب اهل بیت(ع) را شناسایی و افشا کرد که جا دارد بخشی از برنامه‌های صداوسیما به این امر اختصاص یابد.



معظم‌له با تأکید بر گسترش تنوع در برنامه‌های دینی صداوسیما اظهار داشت: امروز رسانه‌ها بر روی تنوع برنامه‌ها سرمایه گذاری می‌کنند که این امر مهم باید در تولید برنامه‌های دینی و مذهبی نیز مد نظر قرار گیرد.


سجادی:
پیشنهاد نامگذاری خیابان و یا میدانی به نام مرحوم عسگراولادی/ وصیت مرحوم جهت تاسیس بنیادی به نام خودش

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تاسیس بنیاد به اسم عسگر اولادی جزء وصیت وی بوده است، تا علاوه بر جنبه خیر بودن آن، تمام جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی را دربر بگیرد.

وی با اشاره به لزوم تشکیل ستادی در این زمینه اضافه کرد: ستادی با حضور اعضای حزب موتلفه، جبهه پیروان و احتمالا اعضای کمیته امداد در این زمینه تشکیل شده تا موسسه‌ای را به نام مرحوم عسگراولادی یا اسم خیابان حتی میدانی از شهر را به نام مرحوم نامگذاری کنیم.


حجت‌الاسلام صالح:
انتقال دغدغه‌های مردم به دولت از طریق معاونت روحانیت/ مردم روحانیت را متولی حکومت می‌دانند

مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین قم با بیان اینکه انتقال دغدغه‌های مردم به دولت از طریق معاونت روحانیت امری مناسب است، گفت: دولت به عنوان یک قوه بسیط و گسترده بیشتر مطالبات مردم را شامل می‌شود اما مردم روحانیت را متولی حکومت می‌دانند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی:
روحانیت؛ مطمئن‌ترین کانال جلب اعتماد مردم / ارتباط دولت با روحانیت با حفظ جایگاه هر دو نهاد امری مبارک است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ارتباط دولت با روحانیت با حفظ جایگاه هر دو نهاد امری مبارک است، گفت: حل ابهامات و نشان دادن عملکرد شفاف دولت برای بزرگان و علمای روحانیت، اعتماد مردم به حکومت را جلب می‌کند چراکه مردم سخن علما را می‌پذیرند.

حبیبی:
مجلس نماد تداوم حضور و نظارت مردم در اعمال حاکمیت است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس نماد تداوم حضور و نظارت مردم در اعمال حاکمیت است. انتظار آن است که عملکرد مجلس در این خصوص، این مهم را برآورده کند.





قنبری:

منطقه؛ نیازمند روابط مسالمت‌آمیز ایران و عربستان/ زمینه‌های مساعدی برای برقراری روابط وجود دارد

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: ایران و عربستان از طریق کنار گذاشتن اختلافات، توانايي برقراری روابط مسالمت‌آمیز را با یکدیگر دارند و تحولات منطقه‌ای، چنین امری را بیش از پیش ضروری می‌کند.


حجت‌الاسلام ذوالنور: مردم در مقاومت هسته‌ای حماسه سیاسی خلق کردند

جانشین نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: محصول حماسه سیاسی مردم ما در سال جاری باور این مهم به قدرت‌های جهانی بود که هر چه فشار ظالمانه به مردم ما تحمیل کنند، مقاومت مردم بیشتر می‌شود.



محتشمی:
اتاق فکر هسته‌ای باید در چهارچوب وزارت خارجه باشد

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: تشکیل اتاق یا کارگروه هسته‌ای می‌بایست در مجموعه وزارت خارجه تمرکز داشته باشد.


کوهکن:
مردم همیشه پشتوانه بحث‌های هسته‌ای بوده‌اند/ تشکیل اتاق فکر هسته‌ای ضرورتی ندارد

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار با بیان اینکه مردم همیشه پشتوانه بحث‌های هسته‌ای بوده‌اند، گفت: تشکیل اتاق فکر با نیت عزم ملی و پشتوانه عظیم مردمی ضرورتی ندارد.

فروزنده:
خوشبینی به تیم مذاکره‌کننده و بدبینی به دشمن در همه حال لازم است/ اتاق فکر هسته‌ای موثر در تقویت انسجام درونی

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: مهمترین مسئله در کشور بعد از موفقیت تیم هسته‌ای تقویت وحدت و انسجام درونی است و البته باید در همه حال نسبت به تیم مذاکره‌کننده ایرانی خوشبین و نسبت به دشمن بدبین باشیم.

معاون پارلمانی دولت دهم با اشاره به تشکیل اتاق فکر هسته‌ای به منظور ایجاد و تقویت وحدت و انسجام ملی اظهار داشت: مهمترین مسئله در کشور بعد از موفقیت تیم هسته‌ای تقویت وحدت و انسجام درونی است.


ترقی: حضور متهمین فتنه در عرصه بین‌المللی، مصالح ملی را به خطر می‌اندازد

"عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ورود متهمین فتنه در عرصه سیاسی به طور طبیعی اقدامی برخلاف مصالح ملی کشور است.


فضائلی:دیپلماسی فعال دولت یازدهم خود را نیازمند خاتمی نمی‌داند

این کارشناس سیاسی گفت: دولت یازدهم به ویژه شخص دکتر روحانی آنقدر ظرفیت دارد که نیازمند کمک افرادی هم چون خاتمی نباشد.




راه‌چمنی: احزاب قوی با حضور افراد شاخص و بانفوذ امکان‌پذیر است


دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه احزاب قوی در صورتی در کشور به وجود می‌آیند که موسسین آن، افرادی شاخص و با نفوذ در کشور باشند، گفت: اکنون هیچکدام از افراد شاخص در صحنه سیاسی کشور، با سلایق متفاوت و جریان‌های سیاسی مختلف، آمادگی ندارند و حاضر نیستند تا چنین احزاب قدرتمندی را پایه‌ریزی کنند.


رسولی:"جواد امام" مدیر عامل جدید بنیاد باران شد

عضو هیئت مدیره بنیاد باران گفت: "جواد امام" معاون وزیر نیرو در دوران اصلاحات به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد باران به اتفاق آراء از سوی اعضای هیئت مدیره به مدت ۴ سال انتخاب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار