مسئول اتاق بازرگاني آلمان: ايران شریک تجاري مناسبي براي آلمان است

حجم مبادلات تجاري ميان ايران و آلمان هم اکنون بيش از دو ميليارد و 800 ميليون يورو است که اين رقم مي‌تواند در ماه‌هاي آتي با توجه با توافق اخير در ژنو افزايش يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، شرکت‌هاي آلماني بار ديگر توجه خود را بر بازار ايران متمرکز کرده اند چراکه ماه گذشته ايران و گروه پنج بعلاوه يک(شامل آلمان) توافقنامه اي موقتي هسته‌اي امضا کردند. 

اين تحول جديد به اين معناست که کاهش تحريم ها عليه ايران مي تواند فرصت‌هاي جديد تجاري ميان ايران و اتحاديه اروپا به ويژه ايران ايجاد کند.

«وولکر تريير» از مسئولان اتاق بازرگاني و صنايع آلمان مي‌گويد ايران اکنون يک غول خفته در منطقه محسوب مي‌شود  که حدود هشتاد ميليون نفر جمعيت دارد و بيشتر جمعيت آن را افراد نسبتا تحصيل کرده در سطح عالي تشکيل مي‌دهند.
 
وي افزود ايران منابع خوبي در بخش گاز و نفت دارد و حتي به رغم وجود تحريم‌ها، از سهم بالايي نيز در خصوص توليدات صنعتي برخوردار است از اينرو ايران شريک تجاري مناسبي براي آلمان است.

ازسوي ديگر «مايکل توکوس» از اتاق بازرگاني ايران و آلمان مي‌گويد درخصوص همکاري‌هاي تجاري ميان ايران و شرکت هاي آلماني چشم انداز مثبتي وجود دارد و اين همکاري‌ها فقط به فروش و بازار محدود نمي ‌شود.

وي خاطر نشان کرد شرکت‌‌هاي ايراني و آلماني تمايل زيادي براي توليد محصولات با کيفيت بالا دارند و اين يکي از  مواردي است که مي تواند روابط تجاري ايران و آلمان را پراهميت سازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آلمان ، ایران ، تجاری ، germany ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار