کریمی‌اصفهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازنگری قانون احزاب، موجب بوجود آمدن احزابی قدرتمند در کشور می‌شود

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار گفت: باید قانون احزاب را مورد بازنگری قرار دهیم و مشخص شود چه کسانی می‌توانند از کمیسیون ماده 10 مجوز بگیرند، این موارد موجب بوجود آمدن احزاب قوی در کشور می‌شود.

"احمد کریمی‌اصفهانی" دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه آتی وزیر کشور با احزاب، اظهار داشت: پیش از این، وزرای کشور گذشته از بنده در جلسات دعوت می‌کردند، اما تا امروز برای شرکت در این جلسه دعوتی از ما نشده است.
 
وی افزود: احزاب که به صورت فصلی حضور دارند، دیگر نمی‌توانند احزابی قدرتمند و تاثیرگذار در کشور باشند.
 
کریمی اصفهانی ادامه داد: ما احزابی را قبول داریم که دارای عِده و عُده باشند و بتوانند در شئون مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صاحب‌نظر و حرفی برای گفتن داشته باشند، این نوع احزاب قابل مذاکره هستند و آنان می‌توانند خانه احزاب را به جایگاه خود بازگردانند.
 
دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار تصریح کرد: متاسفانه برخی احزاب در مقطعی خاص حضور پیدا می‌کنند و با استفاده از رانت دولت و در کنار قدرت آن، به وجود می‌آیند، فعالیت این احزاب نیز بستگی به عمر دولت دارد و آنان به همان صورت که می‌آیند، با رفتن دولت‌ها نیز به پایان رسیده و یا حداقل اعتبار خود را از دست می‌دهند؛ این‌گونه افراد نمی‌توانند احزابی ریشه‌دار در کشور  باشند.
 
وی افزود: باید قانون احزاب را مورد بازنگری قرار دهیم و مشخص شود چه کسانی می‌توانند از کمیسیون ماده 10 مجوز بگیرند، این موارد موجب بوجود آمدن احزاب قوی در کشور می‌شود.
 
کریمی اصفهانی ادامه داد: ما معتقدیم که حضور احزاب در کشور کمکی برای دولت است، چرا که احزاب نمایندگی بخشی از جامعه را برعهده دارند و دولت به جای اینکه با همه صحبت کند، می‌تواند تنها با احزاب در ارتباط باشد تا خواسته‌های مردم به دولت منتقل و تصمیماتی اتخاذ کند.
 
دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در میان 200 حزبی که در کشور وجود دارد، با 30درصد آنان برنامه‌ریزی کنیم، نتایج خوبی از جلسات بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار