شهرکرد/

پیش بینی450 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال 93 برای اجرای سد خرسان 3

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت:450 میلیارد ریال اعتبار در بودجه 93 برای اجرا و تکمیل سد خرسان 3 در این شهرستان پیش بینی شده است.

 
مجید جلیل سرقلعه افزود: امید است با تصویب و تخصیص این اعتبار، بخشی از مشکلات اجرایی و اعتباری این طرح حل شود.
وی اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار در سال آینده و تکمیل این طرح، بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز این سد از شهرستان لردگان تامین می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از توافق بانک عامل ایرانی با شرکت چینی در راستای تامین اعتبار فاینانس طرح پتروشیمی شهرستان لردگان خبر داد و افزود: ادامه روند این طرح از سال آینده از سر گرفته می شود.
نماینده مردم شهرستان لردگان همچنین تصریح کرد:بر اساس گفته مسئولان، تا کنون 180 میلیارد تومان از محل آورده سهامداران برای این طرح هزینه شده و مجموع برآورد این طرح نیز 502 میلیون یورو اعلام شده است.
تولید 1.121گیگاوات ساعت در سال انرژی برقآبی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان 711.835تن در سال، کنترل سیلاب، افزایش تولید انرژی در سد های پایین دست، کنترل رسوبات رودخانه و افزایش عمر سد های پایین دست، اشتغالزایی، پرورش آبزیان، افزایش جاذبه گردشگری و کاهش انتشار گاز های دی اکسید کربن از اهداف اجرای سد خرسان 3 عنوان شده است.
زیرساخت های طرح ملی مجتمع پتروشیمی شهرستان لردگان نیز تکمیل شده است و سه محموله 60،80و120تنی تجهیزات فنی اساسی این مجتمع از کشورهای آلمان، هلند، اتریش و بلژیک وارد شده است.
این مجتمع که با پیشرفت 25درصدی در حال اجراست، قرار است پس از بهره برداری با مصرف گاز طبیعی کشور از طریق خط لوله سراسری سالانه 677 هزار تن آمونیاک و 1073 تن اوره تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.
این طرح ملی با 300هکتار وسعت در بخش فلارد شهرستان لردگان در 180کیلومتری شهرکرد در حال ساخت است./س

 

برچسب ها: اعتبار ، بودجه ، سد ، خرسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.