مدیر گروه بخش سلول‌های بنیادی در بیماری‌های کلیه پژوهشگاه رویان:

"سلول درمانی" در ایران آینده روشنی دارد

در سلول درمانی از پژوهش‌های جهانی فاصله زیادی نداریم و آینده این علم در کشور ما دارای آینده‌ای روشن است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان اشگاه خبرنگاران، دکتر فرید زاد خواه دبیر علمی و مدیر گروه بخش سلول‌های بنیادی در بیماری‌های کلیه پژوهش‌های رویان گفت: کشور ما در زمینه سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها با تحقیقات پژوهشی جهان فاصله زیادی ندارد اما باید تلاش کنیم تا عقب نمانیم. 

وی گفت: سلول درمانی در ایران آینده بسیار روشنی دارد اما کار سختی پیش رو داریم، علم سلول درمانی در جهان علم تازه‌ای است و سلول درمانی در بیماری‌های کلیه در سطح جهانی علم بسیار نو و تازه است. 

وی به تحقیقات پژوهشگاه رویان در بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری اشاره کرد و افزود: درمان بی‌اختیاری ادراری، نارسایی مزمن کلیه، کلیه پلی کیستیک و پیوند کلیه و تمایل به سلول‌های بنیادی به سلول‌های جنینی در این پژوهشگاه بررسی شده‌اند. 

وی تصریح کرد: درمان نارسایی مزمن کلیه با استفاده از "سلول بنیادی" در میمون حدود ۳ سال در این پژوهشگاه مورد آزمایش قرار گرفته و به زودی طرح بالینی آن بر روی انسان آغاز می‌شود. 

دبیر علمی کنگره سلول درمانی در بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری گفت: انگیزه شروع این تحقیقات خود بیماران کلیوی بودند که درخواست داشتند پژوهشگاه در این زمینه کاری می‌کند. 

وی در پایان با بیان اینکه سلول‌های بنیادی قدرت بالایی در تکثیر و تکامل به سلول‌های دیگر را دارند گفت: توانایی ترمیم عضو کنترل سلول‌های مرده، افزایش سلول‌های سالم بافت، بالا بردن فعالیت و کیفیت سلول از جمله کارهای سلول بنیادی در بیماری‌های کلیه است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار