همراه با پرواز سیمرغ امیر ؛/ 85

طهماسب صلح جو: گردانندگان جشنواره فیلم فجر باید ارزش و اعتبار اهالی رسانه را درک کنند/ کارهیئت داوران در این دوره بسیار دشوار است

منتقد سینمای کشورمان معتقد است که گردانندگان جشنواره فیلم فجر باید ارزش واعتبار اهالی رسانه، منتقدان و نویسندگان را درک کنند.

"طهماسب صلح‌جو" منتقد سینما در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: 31 دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر می‌گذرد و این رویدار بین‌المللی تا به امروز با مدیریتها و طرح‌های متفاوتی روبرو بوده است.
 
وی افزود: ظاهر اصلی این موضوع اجرا و نحوه برگزاری است که تمامی مدیران خواستار نظم و برگزاری خوب جشنواره‌ها تا به امروز بودند که البته با فراز و فرودها‌یی همراه بوده است.
 
صلح‌جو در خصوص تعداد فیلمهای ارائه شده به جشنواره اظهار داشت: جشنواره سی و دوم با حجم بالایی از فیلمها و همچنین فیلمسازان کهنه کاری که خود را واجد شریط دریافت جایزه می‌دانند روبرویست که این خود کار هیات داوران جشنواره دشوار کند.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای آثار می‌تواند رونق خوبی را در عرصه هنر به همراه داشته باشد که البته کیفیت آثار را امروز نمی‌توان قضاوت کرد، اما امیدوارم فیلمها به لحاظ ساخت از درجه کیفی بالایی برخوردار باشد و بتواند سینما را در سال آینده زنده کند.
 
وی در خصوص دبیری "رضاداد" در این دوره تصریح کرد: "علیرضا رضاداد" جشنواره‌های پیشین را اداره کرده  اما باید این را هم در نظر داشت که گذشت زمان شرایط سینمایی ایران را به لحاظ کمی و کیفی متغیر کرده است اما امیدوارم به خوبی از عهده برگزاری آن برآید.
 
صلح‌جو در مورد دلخوری‌‌اش از برگزاری جشنواره‌های گذشته گفت: متاسفانه گردانندگان جشنواره فیلم فجر ارزش و اعتبار حضور اهالی رسانه اعم از نویسندگان، منتقدان، خبرنگاران و عکاسان را درک نمی‌کنند و هیچ تفاوتی را نسبت به آنها و افراد عامی در نظر نمی‌گیرند و این رفتارها و نادیده گرفتن ارزش و اعتبار فعالان عرصه هنر بسیار آزار دهنده برای قشر زحمت کش در این حوزه است.
 
وی خاطر نشان کرد: باوجود حجم بالای آثار امیدوارم با وجود محدودیت زمان برگزاری جشنواره به لحاظ اکران با مشکلی روبرو نشود و دوستان شرکت کننده به حق جوایز ارزنده جشنواره را دریافت کنند، جشنواره فیلم فجر جشنواره‌ای محترم،معتبر و یادگار 31 سال زحمت فیلمسازان در عرصه هنر است که باید در شرایط مناسب و مساعد برگزار نشود تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.
 

گفتگو از منا شمسایی

انتهای پیام/ ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.