شهرکرد/

آغاز به کار هفتمین جشنواره شهر برفی کشور در منطقه گردشگری چغاخور

هفتمین جشنواره شهر برفی کشور با عنوان « برف آورد سالانه شهر برفی سال 1392 » از امروز 8 بهمن ماه، در منطقه نمونه گردشگری چغاخور استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از آغاز به کار هفتمین جشنواره شهر برفی کشور با عنوان « برف آورد سالانه شهر برفی سال 1392 » از امروز ( سه شنبه 8 بهمن 92 ) با پذیرش گروه‌های شرکت کننده، در منطقه نمونه گردشگری چغاخور خبر داد و گفت: در این جشنواره برفی، 39 گروه از هنرمندان و علاقمندان سراسر کشور حضور دارند.

مژگان ریاحی افزود: این 39 گروه شامل 26 گروه از داخل استان و 13 گروه خارج از استان هستند که تا 10 بهمن ماه جاری، به مدت 3 روز و با ساخت آثار و مجسمه های برفی، با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی گفت: آیین اختتامیه این برف آورد سالانه و افتتاحیه شهر برفی جشواره برای بازدید عموم نیز جمعه؛ 11 بهمن برگزار می شود.

ریاحی، اجرای طرح های گردشگری در منطقه نمونه گردشگری چغاخور و معرفی توانمندی های شهرستان بروجن را هم از دلایل تغییر محل برگزاری این جشنواره، از شهرستان کوهرنگ به منطقه چغاخور برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، هدف از برگزاری این برف آورد را زمینه سازی برای طراحی و اجرای برف آورد سالانه به صورت بین المللی، ایجاد نگرش ویژه به جاذبه های استان به عنوان مقصد گردشگری زمستانی کشور و جذب گردشگر زمستانی دانست و یادآور شد: ایجاد رقابت سالم و روحیه همکاری بین جوانان و علاقمندان، و معرفی صنایع دستی استان در قالب نمایشگاه های مرتبط از اولویت های برگزاری هفتمین برف آورد سالانه شهر برفی است.

وی گفت: افراد هر گروه شرکت کننده حداقل 3 و حداکثر 5 نفر می باشد و تعداد نفرات گروه، تأثیری بر داوری آثار ندارد.

ریاحی، نوآوری ( گنج افزایی )، زیباشناسی ( استتیک )، موضوعیت ( تطبیق با افق درخواستی ) و تکنولوژی ساخت ( روش هوشمندانه ) را نیز از محورهای داوری این جشنواره برشمرد.

وی گفت: در پایان هفتمین جشنواره و برف آورد سالانه شهر برفی، از 5 گروه برتر با اهدای تندیس شهر برفی و جایزه نقدی ( به ترتیب گروه اول تا پنجم؛ پنجاه میلیون ریال، چهل میلیون ریال، سی میلیون ریال، بیست میلیون ریال و ده میلیون ریال ) تقدیر می شود و کلیه گروههای راه یافته به بخش داوری مسابقه هم مبلغ 3 میلیون ریال کمک هزینه خرید صنایع دستی دریافت می کنند.

تاکنون، شش جشنواره ملی شهر برفی در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

اولین جشنواره شهر برفی، سال 1385 و با عنوان « برف و یخ » در استان چهارمحال و بختیاری اجراء شد. این جشنواره سالانه، بعد به نام « شهر برفی » و سپس به عنوان « برف آورد سالانه شهر برفی » نامیده شد.

استان چهارمحال و بختیاری، از مقاصد اکوتوریسم و ورزش های زمستانی کشور است.

منطقه نمونه گردشگری چغاخور در 60 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در حاشیه تالاب بین المللی چغاخور قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.