ظریف در دیدار رهبر حزب دموکراتیک لبنان؛

اگر افراطیون در سوریه موفق شوند سراغ کشورهای دیگر هم می‌روند/ لزوم وحدت میان گروه‌های سیاسی لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بلیه افراطی‌گری پدیده‌ای است که حتی شرایط سرایت به خارج از خاورمیانه را نیز دارد و همه باید بدانند اگر افراطیون در سوریه موفق شوند سراغ کشورها و مناطق دیگر خواهند رفت از این‌رو ضرورت دارد که هر چه سریع‌تر درگیری‌ها در سوریه پایان یابد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ امیر طلال ارسلان رهبر حزب دموکراتیک لبنان و رئیس دروزی‌های این کشور که به همراه هیئتی که یکی از اعضا آن وزیر مشاور در کابینه لبنان است به تهران سفر کرده و روز گذشته با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دیدار با تجلیل از نقش مقاومت در لبنان ابراز امیدواری کرد که مردم لبنان همانند گذشته بتوانند با وحدت کامل در برابر اشغالگری و مداخلات خارجی از تمامیت ارضی و وحدت ملی این کشور دفاع کنند.

ظریف ضمن تاکید بر لزوم وحدت میان گروه‌های سیاسی در لبنان از اینکه آثار تحولات کنونی منطقه را مردم لبنان متحمل شوند، ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جنایات صورت گرفته در سوریه تصریح کرد: آنچه در سوریه می‌گذرد یک فاجعه است و افراط و تندروی بلایی است که در حال گسترش به سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا بوده و لازم است با آن مقابله شود.

وی افزود: بلیه افراطی‌گری پدیده‌ای است که حتی شرایط سرایت به خارج از خاورمیانه را نیز دارد و همه باید بدانند اگر افراطیون در سوریه موفق شوند سراغ کشورها و مناطق دیگر خواهند رفت از این‌رو ضرورت دارد که هر چه سریع‌تر درگیری‌ها در سوریه پایان یابد.

امیر طلال ارسلان نیز در این دیدار تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارای نقش برجسته‌ای بوده و از این‌رو می‌تواند محور تعادل در برابر هرگونه افراط و تفریط باشد.

وی همچنین دیدگاه‌های خود را پیرامون تحولات منطقه و لبنان تشریح کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار