دانشنامه سیاسی/

پایداری؛ جبهه‌ای مبتنی بر نگاه غيرحزبی و عدم همراهی يا سكوت در قبال فتنه ۸۸

شکل‌گیری اين جبهه مبتنی بر نگاه غيرحزبی است، اعضای آن تمامی كسانی هستند كه پايبندی كامل خود را به شاخص‌های مكتب امام(ره) نشان داده و ضمن عدم همراهی و يا سكوت در قبال فتنه ۸۸، با اتخاذ مواضع شفاف در مقابل فتنه‌گران ايستاده و نيز با جريان انحرافی كوچكترين همراهی و موافقت نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "جبهه پایداری انقلاب اسلامی" معروف به جبهه پایداری، جبهه‌ای سیاسی ایرانی است که در سال ۱۳۹۰ عده‌ای از اصولگرایان و برخی اعضای دولت "احمدی‌نژاد" تشکیل دادند.
 
شکل‌گیری اين جبهه مبتنی بر نگاه غيرحزبی است، اعضای آن تمامی كسانی هستند كه پايبندی كامل خود را به شاخص‌های مكتب امام(ره) نشان داده و ضمن عدم همراهی و يا سكوت در قبال فتنه ۸۸، با اتخاذ مواضع شفاف در مقابل فتنه‌گران ايستاده و نيز با جريان انحرافي كوچكترين همراهی و موافقت نداشته‌اند.



 جامعه اسلامی دانشجویان اولین تشکل بزرگ کشوری بود که حمایت خود را از گفتمان جبهه پایداری انقلاب اسلامی اعلام کرد و رسماً به جبهه پایداری پیوست؛ "جلال عباسیان" مسئول تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مصاحبه با شفاف، هدف از تشکیل جبهه پایداری پس از خانه نشینی "محمود احمدی نژاد" را جلوگیری از ریزش نیروهای اصولگرا به دامن جریان انحرافی خوانده بود.

"قاسم روانبخش" شاگرد آیت‌الله مصباح يزدي و عضو فعال جبهه پايداری معتقد است: «جبهه پايداری بنا دارد از سرخوردگی جوانانی كه حماسه 3 تيرها را خلق كرده‌اند، جلوگيری و آنها را در برابر فعاليت‌شان در صحنه سياسی كشور حفظ كند؛ اين جبهه همان كسانی بودند كه به احمدی‌نژاد رای دادند اما به محض زاويه‌گرفتن احمدی‌نژاد از اصول انقلاب در مقابل وی به دفاع از انقلاب و ولی‌فقيه صف آرايی كردند.»

 در بيانيه شماره دوم اين جبهه نيز به صراحت آمده است: « اعلام می‌داريم جبهه پايداری انقلاب اسلامی در اصل به‌منظور پيشگيری از سرخوردگی و خروج از بلاتكليفی نيروهای اصيل انقلاب كه تعهد بيشتری در پايبندی به اصول نظام و آرمان‌های امام راحل و "مقام معظم رهبری" دارند، تشكيل شده است»

آیت‌الله مصباح ‌یزدی پدر معنوی جبهه پایداری محسوب می‌شود که خط و مشی‌ها و اصول این جبهه از وی راهبری می‌شود.




در اولين گام جبهه پايداری بايد از عبارت«وحدت اصولگرايان» افسون‌زدايی كرد و بار ارزشی كه كميته وحدت برای آن قائل بود را كاهش داد،  چنانچه در اولين همايش جبهه آیت‌الله مصباح يزدی گفت «برخي تصور نكنند هر كجا عنوان وحدت مطرح بود، ديگر نمی‌توان حرفی روی آن زد و همه بايد خود را تسليم آن كنند بلكه بايد ديد هدف از وحدت چيست و وحدت براي چه؟» از نظر ايشان اگر وحدت حول يك محور نباشد و جهت‌ها تغيير كند، وحدت بی‌ثمر شده و تنها يك نام باقی خواهد ماند؛ اين اظهار نظر آيت‌الله مصباح در توصيف واقعيت موجود اصولگرايی توصيف دقيقی است.

اعضای شورای مرکزی

مرتضی آقاتهرانی(دبیرکل)، روح‌الله حسينيان، ‌صادق محصولی، اصغر زارعی، كامران باقري‌لنكرانی، مجيد متقی‌فر، سقای بی‌ريا(سخنگو)، سيدمحمود نبويان، محمد سليمانی، غلامحسين رضوانی، زهره طبيب‌زاده، فاطمه آليا، قاسم روانبخش، سيدمحمدرضا حسينی، علی خطيبی شريفيه، ميثم نيلی، هاشم موسوی اعضای شورای مركزي جبهه پايداری هستند.



همچنین حسن حمیدزاده، ستار هدایت‌خواه، حسین جلالی، علی‌رضا عسگریان و سید امیرحسین قاضی‌زاده پنج عضو علی‌البدل شورای مرکزی جبهه پایداری هستند.

بر اساس این گزارش "حجت‌الاسلام آقاتهرانی" دبیر کل جبهه پایداری شنبه هر هفته با آیت‌الله مصباح دیدار دارد و مصوبات جدید جبهه پایداری را ارائه می‌کند.





جبهه پایداری بجز شورای مرکزی از شورای فقاهتی نیز برخوردار است که مصوبات این جبهه باید به تایید شورای فقاهتی برسد؛ در حال حاضر شورای فقاهتی جبهه پایداری متشکل از سه نفر است، جبهه درباره نفر سوم که در واقع جانشین آیت‌الله خوشوقت باید بشود، هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار