مشهد/

تدوین برنامه های عملیاتی در حوزه ی فرهنگ براساس منویات مقام معظم رهبری

استاندار خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت نخبگان، حوزه های علمیه، دانشگاهیان و قشرهای تاثیرگذار در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدحسین فروزان مهر در جلسه ی شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تبریک یوم اله دهه ی فجر اظهار داشت: ملت ایران همواره شاکر نعمت الهی و قدردان حاکمیت دین پس از سال ها دین ستیزی هستند.

وی افزود: نظام اسلامی ما از ابتدای پیروزی انقلاب با کینه توزی نظام سلطه مواجه بوده اما با رهبری های داهیانه ی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری توانسته است تهدید ها را به فرصت تبدیل کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که ماهیت انقلاب ما فرهنگی است و توجه به موضوعات فرهنگی از مهم ترین اولویت های نظام اسلامی می باشد، گفت: موضوع فرهنگ از جمله فرمایشات موکد مقام معظم رهبری بوده است تا جایی که معظم له فرمودند برای این موضوع بایستی از جان مایه گذاشت .

فروزان مهر تاکید کرد : داشتن راهبردهای اصولی در حوزه ی فرهنگ عمومی باید براساس راهبردهای نظام اسلامی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، متناسب با مختصات فرهنگی هر منطقه و با تقسیم کار دستگاهی دنبال شود.

وی به سابقه ی کهن خراسان رضوی در حوزه ی فرهنگ اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت این تنوع و خرده فرهنگ های متفاوت در راستای ارتقای فرهنگ عمومی استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ متغیری اساسی لیکن با حرکتی کند است ، توجه به موضوع فرهنگ عمومی در شهرستان های تلفیقی را مورد تاکید قرار داد .

فروزان مهر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل قرارگاه فرهنگی اظهار داشت: داشتن آرایش تهاجمی در مقابل تهاجم فرهنگی و شبیخون دشمن در این حوزه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی توجه به سبک زندگی، گسترش نمادهای بومی، تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از تحدید موالید به منظور جلوگیری از پیری جمعیت را از جمله مواردی دانست که نیازمند برنامه ریزی در شورای فرهنگ عمومی ست و باید مورد توجه قرار داشته باشد./ز

برچسب ها: تدوین ، فرهنگ ، منویات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.