نتایج یک تحقیق نشان داد

شیوع بالای مقاومت دارویی در عفونت‌های ادراری

نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که مقاومت نسبت به دارو های درمان کننده عفونت های ادراری از جمله در بیماران بستری در بیمارستان ها شیوع بالایی یافته است.

 امیر حسین فقرایی متخصص میکروب شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عفونت ادراری یکی از شایعترین عفونت‌های باکتریایی است و اشریشیاکلی‌ به عنوان یکی از مهم ترین عوامل عفونت ادراری شناخته می شود.

 وی با بیان اینکه عفونت ادراری در بسیاری از مراکز درمانی به عنوان شایعترین عفونت بیمارستانی محسوب می شود، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش مقاومت میکروب‌ها، نسبت به دارو‌های ضد عفونت ادراری بوده ‌ایم.

فقرایی تاکید کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که مقاومت نسبت به دارو‌های درمان کننده عفونت های ادراری از جمله در بیماران بستری در بیمارستان‌ها شیوع بالایی یافته است.

وی با اشاره به اینکه فلوروکیتولون‌ها از دارو‌هایی قوی با طیف فعالیت بسیار وسیع هستند، یاد آور شد: بر طبق بررسی‌ها کاربرد گسترده این دارو ها در درمان عفونت‌های ادراری در سال های اخیر میزان بروز و شیوع مقاومت نسبت به آن ها را افزایش داده است.

 فقرایی گفت: بر اساس نتایج تحقیق اخیر مقاومت نسبت به داروهای درمان کننده عفونت ادراری در برخی از موارد به بیش از 80 درصد نیز رسیده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار