باهنر در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری:

مذاکرات پیش روی ایران و 1+5 بسیار خطیر و حساس است/ از جبهه دیپلماتیک حمایت کنیم

دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مقام معظم رهبری خط اصلی را بارها اشاره داشته‌اند و اکنون که ما درگیر جنگ تمام عیار دیپلماتیک هستیم با تمام توان به میدان رفته و باید از سربازان جبهه دیپلماتیک حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی اظهار داشت: هر چه از فقدان وی فاصله می‌گیریم نبودن وی را بیشتر احساس می‌کنیم چرا که حضور این افراد در طول انقلاب بی‌نظیر یا بسیار کم نظیر است.
 
وی افزود: حضور پرتاثیر مرحوم عسگراولادی در زمان قبل و بعد از انقلاب درخشان و غیرقابل انکار است و اخلاق بشاش و جذاب و تدین وی به گفته مقام معظم رهبری بر همه چیز مقدم بود و کسی در مواضع محکم حاج آقا عسگراولادی در حمایت از اصول انقلاب، امام و رهبری هیچ تردیدی ندارد.  
 
نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعد از رحلت حاج آقا عسگراولادی رقبای وی هم بر اخلاق و سعه صدر وی تاکید ویژه داشتند و من بعد از رحلت وی پیشنهاد دادم که حاج آقا عسگراولادی کمافی سابق دبیر کل جبهه باشند اما دوستان نظرمن را نپذیرفتند.  
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره آینده جبهه خاطر نشان کرد: تاکنون دو بار توفیق برگزاری جلسه با اعضای حقوقی جبهه، شورای مرکزی و هیئت رئیسه جبهه جلسه داشته‌ایم و انشالله در جهت ارتقاء تعامل جبهه با اعضای خود این حرکت ادامه داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش اصولگرایی متشکل‌تر از سایر تجمعات و گروه‌های فعال سیاسی اصولگرا است اما عملکرد جبهه تاکنون تعمدا بیشتر رویکرد ائتلاف انتخاباتی داشته است.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اوج فعالیت‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری در زمان انتخابات بوده که به صورت ضابطه‌مند عمل کرده است و قبل آن بیشتر روابط عاطفی و رفت و آمدهایی که گهگاهی به مناسبت‌های مختلف بیانیه‌هایی را منتشر کرده‌اند.
 
باهنر اظهارداشت: در سراسر کشور جبهه پیروان خط امام و رهبری حتی یک متر ساختمان به صورت ملکی و استیجاری برای خود نداشته و همواره در جلسات مهمان اعضای خود بوده به همین دلیل واحدهای فعال سیاسی، فرهنگی، تشکیلاتی و پشتیبانی نداریم.
 
وی افزود: دلایل فقدان واحدهای قوی در جبهه این است که اساس جبهه حزب نیست لذا ما باید یا وضعیت گذشته را پررنگ‌تر ادامه دهیم و یا این که علاوه بر فعالیت و کارکرد انتخاباتی در بعد تشکیلاتی متحد باشیم که لازمه آن این است که بخشی از اختیارات اعضای حقوقی به جبهه منتقل شود.  
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال واحد تبلیغات باید در طول واحدهای تبلیغاتی تشکل‌ها باشد و نه در عرض آن‌ها.
 
باهنر گفت: نیروی انسانی دومین مؤلفه‌ای است که باید در آینده به آن توجه داشته باشیم و این که تمامی اعضای جبهه پیروان که عضو حقوقی هستند این امکان را به ما نمی‌دهد که اگر به عنوان مثال دبیر جبهه داریم این دبیر عمده فعالیت‌هایش مختص جبهه پیروان باشد و نه این که ریاست یک تشکل را برعهده داشته باشد و سپس به امور مختلف جبهه پیروان رسیدگی کند.
 
وی اضافه کرد: امکانات ما نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که گریبانگیر جبهه پیروان خط امام و رهبری است لذا باید چشم انداز جبهه را به همین صورتی که گفتم در پیش بگیریم و مواظب باشیم چرا که قرار نیست جبهه یک حزب تمام عیار شود.  
 
باهنر به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم اشاره و خاطر نشان کرد: بعضا تحلیل‌های هم سو و یا غیرهم سویی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به منظور عدم موفقیت جریان اصولگرایی صورت می‌گیرد که این‌ها علت تامه نیستند چرا که معتقدیم در انتخابات اخیر نه اصولگرایان و نه اصلاح طلب‌ها هیچ کدام پیروز نشدند.  
 
وی تصریح کرد: افکار عمومی از هشت سال افراط گری اصلاح طلبی که بعضا با هنجارشکنی همراه شد و هشت سال با افراطی گری از نوع احمدی‌نژاد با تندمحوری‌ها و خودمحوری‌هایی که داشت همراه بودند لذا پس از 16 سال به اعتدال و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی به عنوان سمبل حرکت اعتدالی روی آوردند.
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری به مشکلات پیش روی دولت یازدهم اشاره و خاطر نشان کرد: خیلی‌ها از مشکلات پیش روی دولت یازدهم سخن گفتند که کار بسیار سخت، پیچیده و بغرنجی در پیش دارند.
 
وی مشکلات دولت یازدهم را این گونه عنوان و گفت: رابطه و موقعیت ایران در نظام بین‌الملل که مدعی ما هستند و مسائل داخلی از جمله تورم، بیکاری، توسعه انسانی، مسائلی که تقریبا تمام خانوارهای ایرانی به عنوان مشکل با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.  
 
وی اضافه کرد: مشکلات پنهانی دیگری وجود دارد که گفتن آن‌ها ممکن است دل‌ها را بلرزاند از جمله صندوق‌های بازنشستگی کشور که اگر به داد آن نرسیم سونامی را که از بالا راه افتاده خیلی از مسائل را ممکن است بغلتاند و البته نباید از مشکلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه گذرا رد شویم.  
 
باهنر ادامه داد: متاسفانه با روی کارآمدن هر دولتی نقل و انتقالات بسیار زیادی صورت می‌گیرد که این امر بهره‌وری زیادی را از دست می‌دهد و من به دکتر روحانی گفتم امیدوارم این دومینو در دولت شما متوقف شود چرا که اصل تغییر مضر است و باید تغییرات درحداقل‌ها ممکن باشد نه حداکثرها و جهت اعتدال و فراجناحی که ما از دولت یازدهم تصور داشتیم وجود ندارد.
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری به مسائل هسته‌ای کشور و مذاکرات دیپلمات‌های ایرانی با گروه 1+5 اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری خط اصلی را بارها اشاره داشته‌اند و اکنون که ما درگیر جنگ تمام عیار دیپلماتیک هستیم با تمام توان به میدان رفته و باید از سربازان جبهه دیپلماتیک حمایت کرده و خدا قوت گفت.
 
وی افزود: مذاکرات پیش رو بسیار خطیر و حساس است و ما به هیچ کدام از طرف‌های مذاکره کننده اعتماد نداریم چرا که در جنگ کسی به دشمن اعتماد نمی‌کند.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: سربازان دیپلماتیک ما به میدان رفته‌اند و در حال جنگند و قطعا خط قرمزها برای آن‌ها مشخص و تبیین است و برخی نگرانند که نکند دیپلمات‌های ما وعده‌هایی را به طرف‌های غربی بدهند اما باید گفت نظام وعده‌ها را عملیاتی می‌کند و کلید دست دکتر ظریف نیست او فقط وعده می‌دهد و قرار می‌گذارد و نظام امور را اجرا می‌کند.  
 
باهنر بیان داشت: ما به تعهداتمان به شرطها و شروطها وفاداریم و آن‌هایی که از گزینه روی میز سخن می‌گویند اگر آن‌ها زیر بخشی از قول و قرارها بزنند کل میز روی هوا می‌رود.
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که ما 50 سال مبارزه برد و باخت را با آمریکا فرا گرفته‌ایم گفت: در طول 50 سال مبارزه از سال 42 تاکنون آن‌ها برده‌اند یا ما؟ ما تجربه میدان برد و باخت و آمادگی را داریم و دستمان روی ماشه است و بنا به پیشنهاد ما در میدان قرار گرفته‌ایم چرا که ما چیزی کم نداریم و کار را ادامه می‌دهیم.  
 
 دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین به مسائل اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: برخی از سیاست‌های راهبردی دولت تصمیم گیری است و تاکنون قدم‌های خوبی برداشته شده اما کافی نیست.  
 
وی با اشاره به تاثیر حداقل تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی گفت: 70 درصد از مشکلات پیش روی اقتصادی به عرضه ما و برنامه‌ریزی‌های ما برمی‌گردد.
 
وی افزود: ما با اتکا به اقتصاد و قدرت داخلی می‌توانیم مشکلات را حل و فصل کنیم و دولت باید تدبیری را که قول آن داده باید بر تصمیماتش حاکم باشد و شجاعت عمل داشته باشد و اگر دولت دنبال راه حل اقتصادی است که هیچ کس در این میان ضرر نکند باید اذعان داشت که این گونه راه حلی را خدای عزوجل خلق نکرده است لذا باید با تصمیمات درست، به موقع و شجاعانه عمل کرد.
 
باهنر خاطرنشان کرد: دولت در پرداخت هدفمندی یارانه‌ها ماهیانه با 700 الی 800 میلیارد تومان کسری مواجه می‌شود لذا باید تعدادی از یارانه بگیران را حذف کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، جبهه ، پیروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار