گزيده‌ای از اخبار روز فضای مجازی؛

درخواست دولت برای پرهیز از "نامه مردمی" نوشتن برای دکتر روحانی/ چه کسی "محمدعلی کلی" را مسلمان کرد/ خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان و جوایز تعیین شده برای آنها

مردم هرمزگان برای رئیس‌جمهور نامه ننویسند، شخصی که "محمدعلی کلی" را مسلمان کرد، بیشترین داروهای مصرفی دانشجویان ایرانی، خطر مد و فشن بیشتر از حمله نظامی به ایران، گاف دوباره روس‌ها در مراسم اختتامیه سوچی 2014‌، خواننده رپ آلمانی، هنوز زنده است و در سوریه بسر می‌برد، لیست خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان و جوایز تعیین شده برای دستگیری آنها و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز دوشنبه 5 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

پیشگویی اندیشکده آمریکایی از نتیجه مذاکرات هسته‌ای

"موسسه واشنگتن" اندیشکده آمریکایی برای سیاست خاورنزدیک در گزارشی کوشیده تا چنین القاء کند که میان نخبگان ایران بر سر توافق هسته‌ای با غرب اختلاف وجود دارد و با این مقدمه‌چینی نتیجه‌گیری کرده که این اختلافات می‌تواند توافق هسته‌ای را به شکست بکشاند.

بازگو‌کننده سیاست‌های رژیم صهیونیستی در این گزارش 42 ‌صفحه‌ای افزوده است: هر چند ایران و گروه 1+5 اجرای توافق گام اول را آغاز کرده‌اند، باید منتظر ماند و دید که آیا طرح مشترک اقدام در مهلت شش ماهه اعلام شده آن می‌تواند به هدف اعلام شده خود مبنی بر "یک راه حل بلندمدت مورد توافق طرفین" درباره برنامه هسته‌ای ایران برسد یا نه.



به گزارش ایرنا،‌ به نوشته این اندیشکده آمریکایی، صرفنظر از بحث‌های دوجانبه بین ایران و آمریکا که بنا به گزارش‌ها در سالهای 2011 تا 2012 در جریان بود، مذاکرات هسته‌ای ظاهرا تنها پس از انتخاب غیرمنتظره "حسن روحانی" به ریاست جمهوری در ژوئن 2013 بود که جان و نیروی تازه‌ای گرفت.

اندیشکده واشنگتن افزوده است: اختلافات میان حامیان و میانه‌روهای هسته‌ای احتمالا خود را در درجه قدرت نهفته هسته‌ای که ایران پس از پایان مهلت طرح مشترک اقدام خواهد پذیرفت، نشان می‌دهد، توافقی با میانه‌روهای هسته‌ای ایران هر چند امیدوار کننده است اما این خطر را دارد که اجازه حفظ یک توانایی نهفته هسته‌ای را به ایران بدهد؛ امری که می‌تواند تلاش‌های بلندمدت برای کنارگذاشتن بلندپروازی‌های هسته‌ای تهران را دشوار سازد.

صفحه فیس بوکی متفاوت دو معلم آمریکایی!

به گزارش جام به نقل از سایت رادیو فرانسه؛ در حالی که مقامات آمریکایی در حال پز دادن با خبر خرید یک میلیارد دلار آیپد برای دانش‌آموزان لس‌آنجلسی هستند، معلمان مدارس آمریکا می‌گویند پیش از خرید آی پد، نیازهای اولیه مدارس این شهر باید برطرف شود و بعد به خرید آی پد برای دانش‌آموزان افتاد.



مدارس دولتی لس‌آنجلس کمپینی به راه انداخته‌اند و با انتشار تصاویری از کمبودهای جاری در مدارس لس‌آنجلس خواستار رسیدگی به این مشکلات شده‌اند. تصاویری از توالت‌های شکسته، موش‌های مرده در غذاخوری مدرسه و ... صفحه‌ای با عنوان ‌"تعمیرات نه آی پد" در صفحه فیسبوکی توسط دو معلم ساخته شده است. آنها عنوان کرده‌اند که می‌خواهند والدین و مردم که مالیات پرداخت می‌کنند بدانند مدارس در چه وضعیتی قرار دارند.





رجا
/ طلاب در میدان تیر








اندیشه "کشور جایگزین" برای فلسطینی‌ها، توهمی بیش نیست


الجزیره نوشت: "ملک عبدالله دوم"، پادشاه اردن در دیدار با نمایندگان و برخی مسئولان پارلمان این کشور اندیشه یافتن "کشور جایگزین" برای فلسطینی‌ها و حل مساله فلسطین را توهم خواند و اظهار داشت: کسانی که گهگاه چنین افکاری را ترویج می‌دهند دنبال فتنه‌افکنی هستند و اسامی کسانی را که دست به چنین اقداماتی می‌زنند را فاش خواهم کرد.



به گزارش ایسنا، ملک عبدالله دوم با اشاره به اینکه این سخنان تا کی ادامه خواهد داشت؟ گفت: بارها تاکید کرده‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که اردن همان اردن است و فلسطین همان فلسطین. در گذشته، امروز و در آینده نیز همین طور خواهد بود. من دوست داشتم پیش از سفرم به آمریکا در خصوص این موضوع صحبت کنم تا کسی نگوید که پس از سفرم به آمریکا همه چیز تغییر کرده و اتفاق جدیدی افتاده است.

پادشاه اردن با تاکید بر اینکه متاسفانه همانطور که ملاحظه می‌کنید هر زمان که صحبت از تلاش‌های جدی برای حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل می‌شد، همگان از مساله "کشور جایگزین" سخن به میان می‌آوردند، بیان داشت: اما باید بگویم موضع ما در این باره کاملا روشن است و جریان‌هایی که در داخل اردن به انتشار چنین افکاری مشغولند، اقدامی جز "فتنه‌گری" نیست.

پادشاه اردن عنوان داشت: اگر کسی بیاید و بگوید ما 100 میلیارد دلار به اردن می‌دهیم به وی خواهیم گفت برو ما حتی یک ریال را هم قبول نمی‌کنیم، اردن در جریان تمامی تحولات مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل قرار دارد.

ریاضت اقتصادی، ارتش آمریکا را کوچک کرد

روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" نوشت: "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا، احتمالاً در نظر دارد پیشنهاد کاهش اندازه ارتش آمریکا به کمترین اندازه از زمان قبل از جنگ جهانی دوم و از دور خارج کردن یک کلاس از جت‌های جنگی نیروی هوایی را مطرح کند.

به گزارش فارس، نیویورک‌تایمز گزارش کرد که این طرح با هدف کاهش هزینه‌های دفاعی در مقابل طرح ریاضتی‌ دولت آمریکا بعد از درخواست "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به مداخله در جنگ‌‌های عراق و افغانستان صورت می‌گیرد.

این طرح موجب می‌شود ارتش آمریکا قابلیت شکست دشمن را داشته باشد اما اندازه آن برای حضور طولانی‌مدت در کشورهای خارجی اندک است و همچنین موجب می‌شود نیروهای آمریکایی نتوانند در عملیات‌های نظامی همزمان در بعد وسیع شرکت‌کنند و نیویورک‌تایمز به نقل از یکی از مقامات ارشد پنتاگون گزارش کرد که شما احتمالاً ارتش آماده‌ای خواهید داشت اما نمی‌توانید یک جنگ زمینی گسترده داشته باشید.

لس‌آنجلس تحت فشار صهیونیست‌ها تحریم‌های ایران را تصویب کرد

تایمز‌آواسرائیل نوشت: شورای شهر لس‌آنجلس سرمایه‌گذاران در بخش انرژی ایران را از انعقاد قرارداد با ایالت کالیفرنیا و یا شهرهای آن بازداشت. بر اساس بیانیه‌ای که توسط شورای شهر منتشر شد لس‌آنجلس اولین شهر در کالیفرنیا است که به "قانون قرارداد ایران" (2010) که در این ایالت طرح شده است، عمل می‌کند.

به گزارش تسنیم، "باب بلومنفیلد" از اعضای شورای شهر و یکی از مؤلفین این قانون، گفت:‌ امروز شورای شهر لس‌آنجلس پیامی قوی به رژیم ایران فرستاد که به صورت مکرر قوانین بین‌المللی را برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای زیر پا گذاشته است. در همین حین خیال شهروندان‌مان را نیز راحت کردیم مبنی بر اینکه دلارهای مالیاتی ما از چنین اقداماتی (تلاش در جهت دستیابی به تسلیحات هسته‌ای) حمایت نخواهد کرد.

در میان کسانی که روز جمعه به نفع این قانون سخنرانی کردند می‌توان به این دو اسم اشاره کرد: "دیو رند"، رئیس کمیته روابط عمومی یهودی کالیفرنیا و نیز "سم یبری"، رئیس مؤسسه "30 سال بعد"(30 Years After) یک سازمان غیرانتفاعی که در جهت مشارکت و رهبری ایرانی-آمریکایی‌های یهودی در عرصه سیاسی، مدنی و یهودی آمریکا فعالیت می‌کند.

استقبال رسمی از دو پاندای چینی در بلژیک

به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، دو پاندای نر و ماده با نام‌های "شینگ هویی" (ستاره درخشان) و "هائو هائو" (دوستانه) که هر دو چهار ساله هستند و بیش از 110 کیلوگرم وزن دارند، از استان "سیچوان" در جنوب غربی چین به کشور "بلژیک" منتقل شده‌اند و "الیو دی روپو" نخست وزیر بلژیک و "لیائو لیکیانگ" سفیر چین در کشور بلژیک به همراه حدود یکصد خبرنگار و کودک برای استقبال از این دو پاندا به فرودگاه بروکسل رفتند.



به گزارش ایرنا، این دو پاندا که با یک فروند هواپیمای چارتر باری "دی.اچ.ال" با پروازی 15 ساعته به بلژیک منتقل شده‌اند، پس از مراسم استقبال در فرودگاه، با اسکورت پلیس عازم خانه جدیدشان در باغ وحش "پایری دایزا" در شهر "بروژلت" در 60 کیلومتری جنوب غربی بروکسل شدند که بنابر اعلام "مرکز محافظت و تحقیقات پانداهای عظیم‌الجثه" چین، این دو پاندای چهار ساله برای مدت 15 سال به کشور بلژیک اجاره داده شده‌اند و مبلغ اجاره بهای آنها سالی یک میلیون یورو است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که مقامات باغ وحش پایری دایزا حدود 10 میلیون یورو برای آماده کردن محیط مناسب زندگی این دو پاندا هزینه کرده‌اند. این پانداها پس از اتمام دوران قرنطینه و سازگاری با محیط از روز 5 آوریل (16 فروردین 93) در معرض بازدید همگانی قرار خواهند گرفت. بر اساس این گزارش، پانداها در سال‌های گذشته از ابزارهای ارزشمند دیپلماسی نرم و همچنین کسب درآمد مالی چین بوده‌اند.

میدان استقلال شهر کی یف



عصر ایران
منتشر کرد، عکس یادگاری کودکان دانش آموز سوری در مدرسه ای تخریب شده در شهر دیر الزور با تفنگ‌های اسباب بازی



اعتراضات خیابانی در شهر نانت در غرب فرانسه در اعتراض به ساخت یک فرودگاه جدید



گریه کودکان سوری در کنار جنازه مادرشان در منطقه‌ای در نزدیکی شهر حلب



لیست خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان و جوایز تعیین شده  برای دستگیری آنها


شبکه خبری سی ان ان در گزارشی لیست خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان را که تحت پیگرد دولت آمریکا هستند و پاداش‌های تعیین شده برای بازداشت آنها را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش پاداش‌هایی نیز برای بازداشت این تروریست‌ها تعیین شده که به ترتیب ذیل می‌باشد:

پاداش 25 میلیارد دلاری/ ایمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده.

پاداش 10 میلیون دلاری/  ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش

- ملا عمر، رهبر گروه طالبان. - حافظ محمد سعید که مسئولان هندی وی را به نقش داشتن در حملات تروریستی سال 2008 در بمبئی متهم کردند. - یاسین السوری، یکی از بزرگترین رهبران و حامیان القاعده

پاداش هفت میلیون دلاری/ - محمد الفاضلی که حامی مالی گروه "الزرقاوی" و القاعده بوده است. - احمد یا محمد عبدی، بنیانگذار جنبش "الشباب" سومالی که در دسامبر 2007 علنا اعلام شد وی امیر این جنبش شده است. - ابوبکر شیکاو، فرمانده گروه سنی معروف به جنبش "بوکوحرام" در نیجریه

پاداش پنج میلیون دلاری/ - عبدالله احمد عبدالله که شهروندان آمریکایی را در خارج از کشور کشته و برای ترور برخی از دیگر شهروندان آمریکایی توطئه چینی کرده بود.

- سیف العدل، از اعضای برجسته القاعده که به نقش داشتن در انفجارهای سفارت آمریکا در "دارالسلام"، تانزانیا و انفجار نایروبی در کنیا در هفتم اوت 1998 متهم است.

- عبدالباسط الحاج الحسن حاج محمد که یکی از شهروندان آمریکایی را کشته بود و به عنوان کارمند آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا فعالیت می‌کرد. - علی عطوة که در ربودن یک هواپیمای تجاری در 14 ژوئن 1985 دست داشت و طی این عملیات شماری از اعضای کادر پروازی هواپیمای مذکور و مسافران مورد حمله قرار گرفتند و یک شهروند آمریکایی کشته شد.
- جمال محمد البدوی که در انفجاری در شهرعدن یمن در 12 اکتبر سال 2000 دست داشت. این انفجار به کشته شدن 17 تن از دریانوردان آمریکایی انجامید.

پاداش سه میلیون دلاری/ - عمر ولد حماحة که پیشتر عضو گروه القاعده در مغرب اسلامی بود و در حال حاضر سخنگوی جنبش "وحدت و جهاد" در غرب آفریقاست. - زکریا اسماعیل احمد حرسی، رئیس سازمان اطلاعات جنبش "الشباب" سومالی. - عبدالله یاری، رئیس اطلاع‌رسانی جنبش "الشباب" سومالی.

پاداش دو میلیون دلاری/ - حافظ عبدالرحمن مکی، مرد شماره دو گروه "لشکر طیبة" که گروهی تندرو در بخشی از هند و پاکستان است.

پاداش یک میلیون دلاری /- آدم یحیی غدن که به اتهام خیانت و حمایت مالی از القاعده تحت تعقیب است. - رادولان ساهیرون، یکی از فرماندهان ارشد گروه "ابوسیاف" که مقرش در فیلیپین است. - عبد الباسط عثمان، کارشناس ساخت بمب که با گروه "ابوسیاف" و برخی گروه‌های تروریستی دیگر ارتباط دارد.

پاداش 500 هزار دلاری/ - خیر مندوس که مسئولیت‌های مهمی در فرماندهی و حمایت مالی گروه "ابوسیاف" را بر عهده دارد.



مردم هرمزگان برای رئیس‌جمهور نامه ننویسند


به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، "جاسم جادری" استاندار هرمزگان اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان روز سه‌شنبه انجام خواهد شد و از مردم می‌خواهم که در استادیوم "تختی" شهر بندرعباس منتظر حضور رئیس جمهور بمانند و از ازدحام در خیابان‌ها و مسیرهای دیگر بپرهیزند تا مشکل و زحمتی برایشان بوجود نیاید.

وی از مردم خواست تا از نوشتن نامه به رئیس جمهور خودداری کنند و مسائل و مشکلات را از طریق شماره 111 بیان و پیگیری کنند.

خواننده رپ آلمانی، هنوز زنده است و در سوریه بسر می‌برد

المانیتور گزارش داد: "ابو طلحه آلمانی"، نام دیگر دسوداگ، رپر بسیار مشهور آلمانی است که به جمع جهادگرایان پیوسته است، او تابستان گذشته به عنوان یک شاعر ـ مجاهد به سوریه رفت و در سرزمین شام آوازی (مطابق با شریعت) در ستایش و همراهی با جهاد و علیه رئیس جمهور "بشار اسد" خواند .تصور می‌شد دسوداگ، معروف به ابو طلحه آلمانی، در یک حمله هوایی کشته شده است، اما فیلم‌های اخیر نشان می‌دهد که او زنده است و در میان جهادگران در سوریه فعالیت می‌کند.



به گزارش بولتن، این تصاویر ابوطلحه، ابتدا در اواسط ماه نوامبر توسط وب سایت اسلامی ـ آلمانی توحید آلمان منتشر شده بود . این ویدئو دو ماه پس از آن ظاهر شد که ابو طلحه بنا به گزارش‌ها در حمله نیروی هوایی سوریه در بخش‌های تحت کنترل شورشیان در شمال سوریه زخمی شد، انتشار این ویدئو به سرعت موجب انتشار گزارش‌های فراوانی در رسانه‌های آلمان و بین‌المللی گردید مبنی بر این که رَپر سابق مرده است. به هر حال این فیلم، نشان می‌دهد که او هنوز زنده است .

شخصی که "محمدعلی کلی" را مسلمان کرد

اسفندماه 1343 هجري شمسي فوریه سال 1965 سالگرد شهادت مردی است که راه خود را از اعماق اشتباهاتی که در آن فرو رفته بود پیدا کرد. مردی که به جرم دزدی، استفاده از مواد مخدر دستگیر شد ولی به‌صورت انسانی جدید از زندان خارج شد. "مالکوم ایکس"، مبارز سیاهپوستی است که در ایالت اوهامای آمریکا به دنیا آمد. پدرش کشیش مذهبی و از جمله افرادی بود که برای حقوق مدنی سیاهپوستان فعالیت می‌کرد. در هشت سالگی جسد پدرش را کنار ریل راه‌آهن پیدا کردند و مادرش بیش از این تاب نیاورد و در بیمارستان روانی‌ها بستری شد.



به گزارش مشرق، مالکوم سرانجام روزی که برای فروختن یک ساعت دزدی به جواهرفروشی رفت، به دام پلیس گرفتار شد و به ده سال حبس محکوم شد دوران محکومیت، از مالکوم ایکس انسان دیگری ساخت. او به تدریج با سیاهپوستان مسلمانی آشنا شد که هم‌بندش بودند؛ افرادی از گروه "ملت مسلمان".

داستان به اسلام گرویدن "محمدعلی کلی" در نوع خود جالب توجه است. این ماجرا درست از زمانی شروع شد که او با مالکوم ایکس آشنا شد و در جلسات سخنرانی‌هایش شرکت می‌کرد. در همان سال های ۱۹۶۴-۱۹۶۵ بود که او با گروه‌های مسلمان سیاه پوست آشنا شد و به آنها پیوست سفر به سرزمین وحی و زیارت خانه خدا، برگ افتخار دیگری بود که در دفتر زندگی مالکوم ایکس جای گرفت.



مالکوم ایکس، پس از بازگشت از مناسک حج، نام "حاج ملک شبّاز" را برای خود برگزید ولی انحراف موجود در گروه "ملت مسلمان" بزرگترین مانع برسر راه او بود. مالکوم در آستانه راه بود که خانه‌اش را به آتش کشیدند و چون از این واقعه جان سالم به در برد، یک هفته بعد در 39 سالگی هنگام سخنرانی در سالن بالروم مانهاتان، با شلیک چند گلوله به زندگی پرفراز و نشیب او پایان دادند.

عصر امروز/ احمدشاه قاجار در اوايل سلطنت



مدرک تحصیلی "احمد جربا" جعلی از آب درآمد


منابع رسانه‌ای سندی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد "احمد جربا" رئیس ائتلاف معارضان سوری در رشته حقوق یا علوم سیاسی از دانشگاه عربی بیروت هیچ مدرک دانشگاهی دریافت نکرده است.



به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،بر اساس این سند، دانشگاه بیروت ادعای رئیس ائتلاف معارضان سوری مبنی بر این که از این دانشگاه مدرک اخذ کرده است را رد می‌کند و در بیانیه دانشگاه عربی بیروت آمده است: دانشگاه عربی بیروت در اسناد خود هیچ کارنامه‌ای برای دانشجویی به اسم "احمد جربا" نیافته است.

در صفحه رسمی ائتلاف معارضان سوری زیر اسم احمد جربا به عنوان رئیس این ائتلاف آمده است: شیخ احمد عوینان الجربا از شهر القامشلی واقع در استان الحسکه در سال 1969 به دنیا آمده و دارای مدرک حقوق از دانشگاه عربی بیروت است.



بیشترین داروهای مصرفی دانشجویان ایرانی

"حمید صرامی" مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به دنبال ضربه زدن به سیستم اجتماعی یعنی دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: میزان شیوع مصرف مواد در سال گذشته براساس نتایج مطالعه شیوع‌شناسی مصرف مواد در بین دانشجویان دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، معادل 2.6 درصد بوده و بیشترین شیوع مواد در گروه نمونه دانشجویان به ترتیب حشیش، تریاک، قرص اکس، شیشه بوده و در بین داروها بیشترین شیوع به ترتیب به کدئین، ‌ترامادول، دیازپام و ریتالین اختصاص داشته است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد بیان داشت: شیوع مصرف مواد در دانشجویان گروه نمونه در قشر پسر سه برابر دانشجویان دختر بوده ولی مصرف دارو در دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر بوده است. طبق این مطالعه، مصرف مواد در دانشجویان گروه نمونه که در منازل مجردی سکونت دارند بیشتر از دانشجویانی بوده که در خوابگاه یا همراه خانواده خود زندگی می‌کنند.

صرامی با اشاره به اینکه اکثریت دانشجویان گروه نمونه، اولین تجربه مصرف خود را قبل از ورود به دانشگاه عنوان کردند، گفت: 56 درصد دانشجویان گروه نمونه اعلام کردند که در مورد مواد مخدر اطلاعات کافی ندارند و این یک زنگ خطر جدی می‌باشد. با توجه به تغییر الگوی مصرف مواد در سطح جامعه، متاسفانه تغییر الگو مصرف در گروه نمونه دانشجویان رخ داده به طوری که مصرف متامفتامین‌ها می‌تواند یک نگرانی جدی را در این گروه رقم زند.

فاکس نیوز: خطر مد و فشن بیشتر از حمله نظامی به ایران

فاکس نیوز (foxnews) نوشت: حکومت ایران بیشتر از اینکه از سوی تحریم‌ها یا تهدید حمله نظامی در مضیقه باشد، تحت فشار افزایش مد، سبک غربی و تیپ‌های فشن قرار دارد. گرایش کم سابقه زنان ایرانی به مدها، لباس‌ها و آرایش‌های غربی را "تهدیدی جدی" برای این کشور دانسته است و بسیاری از این افراد، تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی غربی قرار گرفته‌اند.
 
 به گزارش جام، امروزه به وضوح شاهد آن هستیم که فرهنگ مبتذل و ضداسلامی غرب -که آثار ناگوار آن بر جامعه و خانواده غربی اثبات شده است- از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی به جامعه ایران پمپاژ شده و مبانی اعتقادی و اخلاقی مردم را نشانه گرفته است. این واقعیت، لزوم توجه بیشتر مسئولان مربوطه و همچنین رسانه‌های متعهد را به این چالش فرهنگی یادآور می‌شود.

بیت‌المقدس در ۱۷۲ سال پیش

انتخاب نوشت: "جوزف فیلبرت دو پرانجی" عکاس و محقق فرانسوی در سال ۱۸۴۱ تا ۱۸۴۴ به خاورمیانه سفر کرد و اولین تصاویر از شهرهایی از کشورهای سوریه، ترکیه، مصر و فلسطین را به روش "داگرئوتیپ" به ثبت رساند.



گاف دوباره روس‌ها در مراسم اختتامیه سوچی 2014

اعتدال نوشت: در حالی که در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی سوچی 2014 حلقه پنجم در یکی از تشریفات این مراسم بازنشد، در مراسم اختتامیه نیز همین مساله تکرار شد و حلقه پنجم باز هم تشکیل نشد تا المپیک سوچی با 4 حلقه شروع و با 4 حلقه پایان یابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار