"سایت سبد کالا" جایگزین بسیاری از خبرگزاری‌ها پربیننده ایرانی می‌شود، بارداری نامشروع زنان برای فرار از سربازی، خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای رانندگی، رقصی که 7 میلیارد دلار آب خورد، آمادگی "مارادونا" برای خدمت در ارتش ونزوئلا، اقدام غیر‌اخلاقی زن مصری برای جاسوسی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز سه‌شنبه 6 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

توافقات اتحادیه اروپا بر علیه جاسوسی آمریکا

خبرگزاری آلمان نوشت: در پی سفر "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل به بروکسل اتحادیه اروپا و برزیل درباره ایجاد شبکه ارتباطی زیر دریا، توافق کردند و اعلام کردند که چنین اقداماتی با هدف مقابله با  جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا صورت می‌گیرد.



به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، 2 طرف از پیشنهاد آلمان در زمینه ایجاد شبکه ارتباط اینترنتی اروپایی استقبال کردند و در نشست اخیر تضمین بی‌طرفی اینترنتی را خواستار شدند. کابل‌های اینترنتی از اقیانوس اطلس عبور خواهند کرد و از "لیسبون" پایتخت پرتغال به "فورتالزا" در شمال برزیل خواهند رسید.

 زنانی که در سربازی دچار بارداری نامشروع می‌شوند!

بر اساس آمار رسمی؛ بیش از 200 سرباز زن بریتانیایی به دلیل حاملگی ناخواسته مجبور به بازگشت از محل خدمت خود شده‌اند. 99 تن از این سربازان از افغانستان و مابقی از عراق به بریتانیا فراخوانده شده‌اند، زیرا طبق قوانین این کشور زنان باردار نمی‌توانند در جبهه‌های جنگ حضور یابند.



 به گزارش تدبیر به نقل از روزنامه دیلی میل، این سربازان با هواپیماهای مخصوص حمل مجروحان به بریتانیا بازگشته‌اند. بریتانیا نزدیک به 600 سرباز در افغانستان و همین مقدار هم در عراق دارد. افزایش زنان باردار در ارتش بریتانیا نگرانی فرماندهان از افزایش روابط نامشروع در میان واحدهای مختلف ارتش را بالا برده است، امری که به افزایش هزینه‌ها و آسیپ‌پذیری نیروها در خارج از مرزهای کشور منتهی می‌شود.

عکس منحصر به فرد از رهبر انقلاب

مشرق نوشت: این تصویر که در یکی از روزنامه‌های محلی مشهد منتشر شده است، نشان‌دهنده فضای شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و واگوکننده راه‌های انتقال پیام (ضبط صوت و کاست) در آن دوران است.




دلیلی برای غیبت خاتمی در راهپیمایی ۲۲بهمن


ایرنا نوشت: "نصرالله ترابی" نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در نشست آینده اصلاح‌طلبی، مطبوعات و اصلاحات که سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار آن را برگزار کرد، در پاسخ به این پرسش که چرا "سید محمد خاتمی" به رغم اعلام قبلی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۲ حاضر نشد، اظهار داشت: موضع‌گیری‌های برخی رسانه‌ها جای تاسف دارد، چرا به سمتی می‌رویم که حضور در بزرگداشت ۲۲ بهمن برای افرادی که سفیران انقلاب در داخل کشور هستند میسر نیست.

وی ادامه داد: دلیل این رفتارها محدود بودن فضای لازم است اما درباره علت آنچه "موضع‌گیری برخی رسانه‌ها" توصیف کرد، سخنی نگفته است.

تصویری که در آمریکا بایکوت شد

"کنت جارکی" kenneth jarecke'v، عکاس آمریکایی با گرفتن این عکس که نخستین بار در نشریه آبزرور (March ۱۰, ۱۹۹۱) منتشر شد شهرت جهانی یافت.

به گزارش عصرامروز، او در حاشیه عکس که یک سرباز عراقی سوخته شده در جنگ اول خلیج فارس را نشان می‌دهد، نوشته است: اگر من این عکس را نمی‌گرفتم، مردم، مانند مادر خودم، فکر می‌کردند که جنگ همان چیزی است که در تلویزیون می‌بینند. با این وجود، این عکس در بیشتر رسانه‌های آمریکایی بایکوت شد.



پلیس آلمان یک مُبلغ سلفی را دستگیر کرد


به گزارش تسنیم به نقل از پانوراما الشرق الاوسط خبر داد، پلیس آلمان اعلام کرد که یک مُبلغ سلفی را در شمال منطقه راین که اقدام به جمع ‌آوری کمک‌های مالی برای تروریست‌های سوریه می‌کرد، دستگیر کرده است.

پلیس آلمان با اعلام این خبر افزود: دادستانی کل آلمان این مُبلغ سلفی را به جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه مالی برای مبارزانی که علیه نظام بشار اسد در سوریه می‌جنگند و نیز ارسال آن به طرف‌های دیگر متهم کرده است. این در حالی است که این فرد سالها است که جزو مُبلغان بسیار با نفوذ در کشور آلمان به شمار می‌رود.

دیدار سفیر جوراب قرمز با روحانی



رسانه "اقتصاد مقاومتی" رونمایی شد


پایگاه خبری تحلیلی "اقتصاد مقاومتی" با هدف تولید ادبیات و گفتمان‌سازی در این عرصه رونمایی شد و این پایگاه اینترنتی با  توجه به دغدغه‌های "رهبر معظم انقلاب" درباره لزوم ایجاد گفتمان رایج و فراگیر برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

به گزارش رجا، این سایت قصد دارد علاوه بر پوشش جامع اخبار و گزارش‌های مرتبط با موضوع اقتصاد مقاومتی، محورهای اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با استدلال صحیح و منطقی برای مردم و نخبگان تبیین کند تا به تدریج در بخش‌های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود. این سایت که به همت جمعی از فعالان اطلاع‌رسانی و اقتصادی به نشانی https://reseconomy.ir  در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

اساتید، محققان، پژوهشگران، مدیران و همه علاقه‌ندان این عرصه می‌توانند مقالات و مطالب خود را برای انتشار به این سایت ارسال نمایند.

اوکراین / ادای احترام "کاترین اشتون" به کشته‌شدگان درگیری‌های اخیر کی یف



رقصی که 7 میلیارد دلار آب خورد!


یک روز پس از آن که "پرنس چارلز"، ولی‌عهد انگلستان، با پوشیدن لباس‌های سنتی عربی در "رقص شمشیر" شاهزادگان سعودی شرکت کرد، بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس از نهایی شدن قرارداد فروش 72 جنگنده تایفون به خاندان "آل سعود" خبر داد. "ایان کینگ"، رئیس شرکت بی. ای. ای انگلیس با اعلام این خبر گفت، قرار نیست مردم هرگز بدانند که عربستان چه مقدار پول برای این معامله پرداخت کرده است.



به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش‌های قبلی بنا بود عربستان با پرداخت 4.4 میلیارد پوند (نزدیک به 7 میلیارد دلار) جنگنده‌های انگلیسی را تحویل بگیرد، اما شرکت بی. ای. ای مبلغ بالاتری را درخواست کرده بود و معامله به همین علت به تاخیر افتاده بود و به گزارش العالم، بلافاصله پس از اعلام عمومی این معامله - که جزئیاتش برای افکار عمومی فاش نشد- "اندرو اسمیت"، سخنگوی جنبش مبارزه با تجارت اسلحه، گفت که "واضح است که پرنس چارلز از طرف دولت انگلستان و شرکت بی. ای. ای به عنوان یک تاجر اسلحه استفاده شده است".

این دهمین سفر رسمی چارلز، وارث تاج پادشاهی انگلیس، به عربستان بود. البته اطرافیان چارلز، صحت این گمان را انکار کردند و سخنگوی او اعلام کرد که معاملۀ سلاح در هیچ یک از مذاکرات سران آل سعود با شاهزادۀ انگلیسی مطرح نشده است.

تابناک/ مردان آسیب‌پذیر!



بیمارستان گاندی چرا "گاندی" نام گرفت؟


چندی پیش هتل بیمارستان گاندی به عنوان نخستین هتل بیمارستان کشور مجهز به بخش‌های مختلف تخصصی، با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و جمعی دیگر از مدیران حوزه سلامت و نمایندگان مجلس رسما در تهران افتتاح شد.

این بیمارستان شاید در حد خود یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور باشد که طبق برنامه قبلی از کشورهای دیگر نیز بیمار می‌پذیرد. نکته قابل توجه در این بیمارستان نام بیمارستان است؛ در حالی که بسیاری از خیابان‌ها و اماکن عمومی در حال تغییر نام هستند و نام‌های خارجی یا خارج از عرف آنها به نام‌های شهدا، ائمه و ارزشی تبدیل می‌شود، این بیمارستان نام خود را به یک الگوی هندی داده است.

به گزارش دانا، "مهاتما گاندی" فردی محترم برای جامعه جهانی است و تلاش‌های او برای مردم هند قابل تقدیر است؛ اما مگر کشور ما فاقد یک شخصیت بزرگ و تأثیرگذار است که مسئولین نام این بیمارستان را از یک الگوی بیگانه برمی‌دارند.
 
مرکل به زور عصا هم که شده به اسرائیل رفت

"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان شب گذشته در حالی با پای لنگان پلکان هواپیما را در فرودگاه بنگوریان در شهر تلاویو پایین ‌آمد در حالی که رسانه‌های این کشور مدعی هستند روابط آلمان و رژیم اسرائیل در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و در این رابطه نوشتند: این سفر در حالی انجام می‌شود که اختلافات جدی دو طرف درمورد ادامه سیاست شهرک‌سازی‌ها از سوی نتانیاهو همچنان ادامه دارد و از این ملاقات نمی‌توان جز انعقاد قراردادهایی در مورد مسائل کوچک، انتظار دیگری داشت.



به گزارش مشرق، نتانیاهو، روز یکشنبه، به اعضای کابینه‌اش گفته بود که آلمان و دیگر قدرت‌های بزرگ که با ایران مذاکره می‌کنند، بایستی موضع قاطعی را درقبال جمهوری اسلامی برای تضمین این موضوع که قدرت تولید و یا شلیک سلاح‌ هسته‌ای را ندارد، اتخاذ کنند". ادعایی که بارها تهران آن را رد و تأکید کرده است، این برنامه‌اش بعد مسالمت‌آمیز دارد.

رفتار نامتعارف ماموران کشف قاچاق

رفتار غلط مأموران کشف قاچاق کالا در استان هرمزگان در برخورد با کالاهای قاچاق کشف شده، به سوژه‌ای برای خارجی‌ها تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی نوشت: تصاویر ویدئویی منتشر شده از این مأموران نشان می‌دهد آنها پس از کشف مقدار زیادی گازوئیل قاچاق، اقدام به ریختن و هدر دادن آن می‌کنند. این تصاویر منتشر شده به سوژه‌ای کمدی برای خارجی‌ها تبدیل شده است.

چه اندازه باید به مردم خوبی کرد؟

اساسا دین اسلام دین خوبی‌ها و زیبایی‌های اخلاقی است و سفارش فراوان درباره خوبی کردن دارد، به طوری که در قرآن چنین آمده است که "آیا پاداش نیکی کردن جز نیکی کردن است؟". همچنین در آیات و روایات داریم که "هر کس شکر مخلوقات را به جا نیاورد شکر خالق را نیز به جا نمی‌آورد".

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر بنا به دستورات اسلام، باید در برابر بدی‌ها هم خوبی کرد. قرآن می‌گوید: "با رفتار بهتر، رفتار بدی را دفع کن. در این صورت می‌بینی که همان کس که میان تو و او دشمنی بود دوست صمیمی تو شده است".  پیامبر خدا(ص) در این خصوص، فرمودند که " شخص خیرخواه چهار نشانه دارد؛ به حقّ قضاوت می‏‌کند و از خود به دیگران حقّ می‏‌دهد، برای مردم همان می‏‌پسندد که برای خود می‏‌پسندد و به (حقّ) هیچ کس درازدستی نمی‏‌کند".

یکی از نکاتی که باید در انجام خوبی توجه کرد این است که ببینیم آیا خوبی کردن معیار و حد و حدودی دارد؟ امام علی(ع) در این باره که معیار خوبی کردن چیست؟ می‌فرمایند: "معیار خوبی کردن، منّت نگذاشتن برای آن است". پیامبر خدا(ص) نیز فرمودند: "هر یک از شما همان گونه که خیرخواه خود است، باید خیرخواه برادرش نیز باشد."

آیا تیموشنکو واقعا به ویلچر نیاز داشت؟!

"تیموشنکو" رهبرمخالفان اوکراین بعد از آزادی از زندان با ویلچر به میدان استقلال آمد در حالی که کفش پاشنه بلند پوشیده بود.




سفر محرمانه رئیس سازمان "سیا" به پاکستان

روزنامه "تریبون" پاکستان نوشت: "جان برنان" رئیس سرویس اطلاعاتی آمریکا (سیا)، جمعه هفته پیش به‌طور محرمانه وارد اسلام‌آباد شده و با مقامات ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کرده است و به گفته مقامات پاکستانی، وی در این سفر با ژنرال "راحیل شریف" فرمانده ارتش و ژنرال "ظهیرالاسلام" رئیس سرویس اطلاعاتی پاکستان دیدار و گفتگو کرده است.



به گزارش فارس، جنگ افغانستان و نیز عملیات ارتش پاکستان برضد شبه‌نظامیان در مناطق قبایلی این کشور از جمله محورهای این سفر عنوان شده است. این اولین سفر رئیس سرویس اطلاعاتی آمریکا به پاکستان از زمان تصدی این پست در سال 2013 می‌باشد.

دیدار معاون نخست وزیر بلژیک با "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی"



اقدام غیر‌اخلاقی زن مصری برای جاسوسی

دادگاه نظامی مصر "سحر ابراهیم" را به جرم همکاری با "موساد" و دستگاه اطلاعاتی انگلیس محاکمه می‌کند. طبق اعترافات اولیه، این جاسوس دستگیرشده در اظهارات خود بیان کرد که با اغفال جنسی حدود 200 شخصیت سیاسی و اداری مصری توانسته است اطلاعات مهمی را در اختیار موساد قرار دهد.



به گزارش جام، تجهیزات کشف شده از این زن چندین قبضه سلاح، لباس و ادکلن‌های جذب کننده جنسی بوده است. طبق تحقیقات اولیه، اداره اطلاعات مصر بیان کرد که درآمد روزانه این جاسوس 500 یورو بوده و حتی تا مرز 2500 یورو نیز بوده است.

آمادگی "مارادونا" برای خدمت در ارتش ونزوئلا !

به گزارش العالم، "دیه‌گومارادونا" با انتشار فیلمی در یوتیوب تأکید کرد که آماده است در ارتش ونزوئلا به عنوان سرباز خدمت کند، زیرا رفتار مخالفان "نیکولاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا برای او ناخوشایند است و اعلام کرده که آمادگی من برای خدمت در ارتش ونزوئلا پیام و واکنشی به همه دروغ های امپریالیستی است‌.

به گزارش تابناک، مارادونا همچنین از تصمیم خود برای همکاری با یک شبکه تلویزیونی ونزوئلا به عنوان کارشناس مسابقات جام جهانی فوتبال تابستان آینده برزیل خبر داد و افزود که من به قدرت ونزوئلا ایمان دارم. زنده باد هوگو چاوز و نیکولاس مادورو و من هم مانند هوگو چاوز به حمایت از ونزوئلا افتخار می‌کنم.

کتابخانه ملی چین در شهر پکن



عصر ایران
منتشر کرد، نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا در مسابقات رالی موتور سواری در کاراکاس که برای حمایت از دولت چپگرای ونزوئلا ترتیب داده شده است




تصویر گرفته شده از ایستگاه فضایی بین‌المللی از دو کشور کره شمالی و جنوبی



مراسم تشییع 21 نیروی ارتش افغانستان که در حمله طالبان کشته شده اند (کابل)




دستگیری مخالفان پوتین در مسکو





"سایت سبد کالا" جایگزین بسیاری از خبرگزاری‌ها پربیننده ایرانی می‌شود

تعداد بازدیدکنندگان سایت اطلاع‌رسانی سبد کالا که حدود یک ماه از عمر آن می‌گذرد افزايش چشمگيري يافته است. در حالی که حدود یک ماه از آغاز به کار سایت یارانه کالا نگذشته است، این سایت توانسته در رتبه‌بندی سایت "الکسا" به رتبه 65 برسد و از سایت‌های معروف جلو بزند.

به گزارش مشرق، سایت اطلاع‌رسانی سبد کالا رسما از 12 بهمن آغاز به کار کرد و تاکنون چندین بار به علت افزایش ترافیک مخاطبان، مختل شده است و پیش‌بینی می‌شود با اعلام شروع مرحله دوم پرداخت سبد کالا این سایت بتواند .




"رتبه 65 سایت یارانه کالا در الکسا




"نمای ظاهری سایت استعلام سبد کالا"

مدیر عامل واتس‌آپ عذرخواهی کرد

به گزارش جام، در شنبه هفته جاری (۳ بهمن – ۳۳ فوریه) واتس‌اپ بیش از سه ساعت از کار افتاد. "جان کوم" (Jan Koum) یکی از بنیانگذاران واتس‌اپ، با اشاره به این که اشکال مزبور بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین اختلال سرویس‌دهی واتس‌اپ در طی چند سال اخیر به شمار می‌رود، دلیل آن را "بروز اشکال در روتر شبکه" عنوان کرد.
 
آقای کوم روز یکشنبه نوشت: ما از این اختلال عذرخواهی می‌کنیم. ما با شرکت سرویس‌دهنده برای رفع مشکل و تاکید بر عدم تکرار اختلالات در آینده وارد عمل شده‌ایم.
گفتنی است، با این که فقط پنج سال از شروع به کار واتس‌اپ می‌گذرد، این برنامه توانسته ۴۵۰ میلیون کاربر را به خود جذب کند.
 
حفاظت قابل توجه این محافظ




خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای رانندگی

عوامل مختلف و متعددی در جهان وجود دارند که عامل مرگ و میر انسان‌ها می‌شوند و بررسی‌ از سوی دو کارشناس به نام‌های "میشل سیواک" و "براندون شوئتل" از موسسه تحقیقاتی حمل و نقل دانشگاه میشیگان انجام شد، با عنوان مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای که در 193 کشور انجام گرفت و مشخص شد جاده‌ها مهمترین عامل مرگ و میر مردم در جهان هستند.

به گزارش ایسنا، همچنین این دو محقق به بررسی نرخ مرگ و میر ناشی از انواع بیماری‌ها پرداخته و آن را با آمار تلفات جاده‌ای مقایسه کردند که مشاهده شد به طور مثال در کشور نامیبیا احتمال مرگ افراد بر اثر سوانح جاده‌ای 53 درصد بیشتر از فوت بر اثر ابتلا به سرطان است. همچنین در قطر احتمال مرگ بر اثر تصادف پنج برابر بیش از سکته مغزی است.

بر اساس این گزارش مرگبارترین کشورهای جهان به لحاظ سوانح جاده‌ای شامل نامیبیا، تایلند، ایران، سودان، سوازیلند، ونزوئلا، کنگو، مالاوی، جمهوری دومینیکن و عراق هستند. همچنین در این گزارش از کشورهای سوئیس، هلند، آنتیگوا و باربودا، تونگا، جزایر مارشال، فیجی، مالت، تاجیکستان و مالدیو به عنوان کشورهایی که پایین‌ترین آمار مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای را دارند، نام برده شده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، دیلما روسف ، جمهور برزیل ، اتحادیه اروپا ، جاسوسی ، آمریکا ، امنیت ملی ، ترابی ، سربازی ، نامشروع ، حاملگی ، باردار ، کنت جارکی ، سلفی ، آلمان ، کاست ، خاتمی ، ایان کینگ ، عربستان ، اندرو اسمیت ، اقتصاد مقاومتی ، رهبر انقلاب ، دانا ، بیمارستان ، علیرضا زالی ، تابناک ، آل سعود ، صدر اعظم ، سرائیل ، تلاویو ، فرودگاه ، بنگوریان ، مهاتما گاندی ، پیامبر خدا ، قرآن ، هرمزگان ، قاچاق ، آنگلا مرکل ، سوئیس ، هلند ، آنتیگوا ، باربودا ، تونگا ، جزایر مارشال ، فیجی ، مالت ، تاجیکستان ، مالدیو ، نامیبیا ، تایلند ، ایران ، سودان ، سوازیلند ، ونزوئلا ، کنگو ، مالاوی ، جمهوری دومینیکن ، عراق ، سیواک ، شوئتل ، کوچک زاده ، امام علی ، رسایی ، انتخاب ، ویلچر ، تیموشنکو ، اوکراین ، استقلال ، هاشمی ، بلژیک ، پاکستان ، جان برنان ، تریبون ، مصر ، موساد ، انگلیس ، سلاح ، جنسی ، یورو ، پکن ، نیکولاس مادورو ، کاراکاس ، مارادونا ، سحر ابراهیم ، مسکو ، طالبان ، کابل ، افغانستان ، کره شمالی ، چین ، یارانه ، سبد کالا ، شرق ، الکسا ، پوتین ، واتس آپ ، جان کوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
ممنونم از این بسته مفید و مختصر و خصوصا پر محتوا/خسته نباشید خبرنگاران جوان/
United States of America
مهدی90085
۱۰:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
این نام گذاری بیمارستان توسط چه کسانی انجام میشود واقعاًهیچ نامی زیباتر برای این پروژه ملی نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۲۱:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
نام گذاری بیمارستان گاندی واقعا خانواده ما رو ناراحت کرد به طوری که برادر کوچکم با سن کمش (چهارم ابتدائی) گفت مگه ما ابوعلی سینا ، رازی و ... نداریم ؟ یا گاندی پزش بیشتره؟
آخرین اخبار