استفاده از این مواد در خانه تکانی ممنوع

بیشتر مواد شوینده شامل اسید هستند که در لکه بری، تمیز کنندگی و از بین بردن چربی‌ها نقش دارد و تماس زیاد با این مواد اول به خشکی پوست، ترک و خارش و بعد هم اگزما می‌شود.

دکتر مریم ملکی، متخصص پوست مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در صورت استفاده مکرر از شوینده‌ها، پوست دچار چروک و خشکی و در ‌‌نهایت پیری زودرس در زنان می‌شود، اغلب حساسیت‌های شوینده‌ها از نوع تماسی است و در اثر تماس با شوینده‌هایی که مواد اولیه آن زیادی است فرد دچار حساسیت می‌شود. 

وی افزود: مواد شوینده‌ای که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است قدرت تخریبی بیشتری روی پوست دارند، همچنین مخلوط کردن مواد شوینده با هم که خیلی از خانم‌ها برای افزایش قدرت پاک کنندگی به آن متوسل می‌شوند سلامت پوست را به طور جدی تهدید می‌کنند، همچنین استفاده از سرکه به عنوان شوینده می‌تواند در دراز مدت به پوست دست آسیب برساند. 

دکتر ملکی خاطرنشان کرد: به صورت مادرزادی، استعداد اگزما دارند و هرزگاهی دچار خشکی و ترک سرانگشتان یا قسمت‌های دیگر دست می‌شوند، مطمئن باشند با استفاده از مواد شوینده بروز این عارضه درآن‌ها بیشتر می‌شود، همچنین افرادی که دارای پوست معمولی بوده، اما مدت و تعداد دفعات تماس آن‌ها با این مواد زیاد است نیز در معرض آسیب قرار می‌ گیرند و باید نسبت به مراقبت هر چه بیشتر از پوست خود اقدام کنند. 

وی تصریح کرد: استفاده از مواد شوینده باید به تعداد کم بوده و از آن برای تمیز کردن ظروف بلوری  وتزئینی که با یک دستمال کشیدن ساده پاک می‌شود، خودداری شود. 

استفاده زیاد از مواد شوینده نه تنها موجب آسیب به پوست شده بلکه با آلوده کردن آب موجب تخریب محیط زیست نیز خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار