خضری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت بهداشت، وزارتخانه‌ای غیر سیاسی است/ کشتی طوفان‌زده سلامت با سیاسی‌کاری به سر منزل مقصود نخواهد رسید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به انتقادات وارده از سوی جریان حامی دولت به وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت، وزارتخانه‌ای غیرسیاسی است که اگر بخواهیم با آن سیاسی برخورد کنیم، قطعاً وضع سلامت از وضع کنونی نیز بدتر خواهد شد.

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتقادات وارده از سوی جریان حامی دولت به وزیر بهداشت مبنی بر ابقای مدیران ارشد و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دولت دهم در این وزارتخانه، اظهار داشت: شعار دولت یازدهم ایجاب می‌کند که مدیران و مسئولان ارشد بر اساس اعتدال و تدبیر، فراجناحی عمل کرده و وارد جناح‌بندی‌های سیاسی نشوند، لذا این حق برای دولتمردان محفوظ است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، وزارتخانه‌ای غیرسیاسی است که اگر بخواهیم با آن سیاسی برخورد کنیم، قطعاً وضع سلامت از وضع کنونی نیز بدتر خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به شخصیت "قاضی‌زاده‌هاشمی" وزیر بهداشت و درمان، گفت: وی در سال 86 به عنوان کارآفرین برتر  کشور انتخاب شد و در حوزه کارآفرینی فردی خودساخته، قوی و توانمند است، ضمن آنکه می‌توان گفت وی جزء هسته‌های اصلی تشکیل جهاد سازندگی در کشور بود.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت فردی جهادی در حوزه بهداشت است که گمان می‌کنم خیلی در قید و بند جناح‌بندی‌های سیاسی نباشد، تصریح کرد: در حوزه سلامت اگر نقد منصفانه‌ای وارد باشد، قطعا وی، نقد را می‌پذیرد.

نماینده مردم پیرانشهر با تاکید بر اینکه حوزه سلامت، یکی از اولویت‌های کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت جزء وزارتخانه خیلی تخصصی است و با توجه شناختی که از وزیر بهداشت داریم، باید همه در جهت هم‌گرایی و هم‌افزایی در این وزارتخانه برای تقویت حوزه بهداست و درمان تلاش کنیم، تا ان‌شاءالله بتوانیم کشتی طوفان‌زده حوزه سلامت را که به دسته ناخدایی کارکشته افتاده به سر منزل مقصود برسانیم.

عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه وزارتخانه‌های کشور و امورخارجه وزارتخانه‌هایی مرتبط با حوزه سیاست هستند، گفت: در مقابل این وزارتخانه‌ها، وزارتخانه‌هایی مانند بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و صنعت، کارکردی خدماتی دارند که جناح بندی‌های سیاسی در آنها جایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه، انسان سالم محور توسعه پایدار است، خاطر نشان ساخت: باید حداقل در حوزه سلامت از مدیران سالم، با تجربه، کارآمد و باسواد استفاده کرد و همان‌طور که "اعتدال" شعار دولت یازدهم است، باید از افراد معتدل و با تجربه استفاده کرد، چراکه با اعتدال و تدبیر می‌توان امید را زنده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار