وائل الحلقی: تروريسم عراق و سوريه را نشانه رفته است/ عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل را در راس حامیان تروریسم قرار دارند

"وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه با اشاره به حمایتهای رژیمهای عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا از تروریسم تاکید کرد تروریسم دو کشور سوریه و عراق را هدف قرار داده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، نخست وزیر سوریه در دیدار با هیاتی از وکلای عراقی با اشاره به حمایتهای رژیمهای عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا از تروریسم تاکید کرد تروریسم دو کشور سوریه و عراق را هدف قرار داده است .

 وائل الحلقی در دیدار با این هیات به ریاست محمد صالح المُهنّا تصریح کرد اندیشمندان عرب باید به مسئولیت خود در خصوص بیمه کردن و استحکام جامعه در برابر طرز تفکر جنایتکارانه وهابیت عمل کنند.

الحلقی گفت : امت عرب و تاریخ، فرهنگ و تمدن آن در صورتی که افراد شرافتمند و مسئول از آن دفاع نکنند، از بین خواهد رفت .

وی خطاب به هیات وکلای عراقی گفت: شما نماینده روحیه عربی و اصیل و مدافع آرمانهای عراق و امت عربی هستید و همه باید از اصول و مبانی ثابت و برحق خود دفاع کنیم .

وی بر ضرورت هماهنگ سازی تلاشها برای مجازات کشورها یا حتی افرادی که از تروریسم حمایت و هزینه های مالی اقدامات خرابکارانه آن را در عراق، سوریه و منطقه تامین می کنند، تاکید کرد .

وائل الحلقی عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل را در راس حامیان تروریسم قلمداد کرد و افزود : ملت سوریه همه طرفهایی را که ثروت این کشور را غارت و توان اقتصادی آنرا نابود کردند و در ریختن خون مردم این کشور نقش دارند، تحت پیگرد قرار خواهد داد .

وی ابراز امیدواری کرد که در عراق نیز امنیت و ثبات کامل برقرار شود .

محمد صالح المهنا رئیس هیات وکلای عراقی نیز تاکید کرد متاسفانه بسیاری از رسانه ها در راه دامن زدن به اقدامات تروریستی و ریختن خون افراد بیگناه از جمله کودکان گام بر می دارند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار