با انتشار بیانیه‌ای مطرح شد؛

ابراز نگرانی شدید وزارت خارجه آمریکا از تعیین "حمید ابوطالبی" به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل

وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای نسبت به تعیین "حمید ابوطالبی" به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه اسکای نیوز:وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای نسبت به تعیین "حمید ابوطالبی" به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل ابراز نگرانی شدید کرد.

"ماری هارف" معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن تعیین "ابوطالبی" را از نزدیک تحت نظر دارد مدعی شد:این انتخاب باعث بروز نارضایتی می شود.

وی با این وجود اذعان کرد:ما به عنوان میزبان سازمان ملل موظفیم نمایندگان انتخابی کشورها برای سازمان ملل را بپذیریم.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود با حمایت از اقدامات غیرقانونی دیپلمات های این کشور در اوایل انقلاب اسلامی ایران گفت:ما خدمات گروگانهای آمریکایی سفارت آمریکا در ایران در سال ۵۸ را عمیقا ارج می نهیم.

هارف همچنین تصریح کرد:گفتگوهای اتمی ایران و گروه 1+5 از این معرفی اخیر جدا است و ایران تا کنون به همه تعهداتش بر اساس برنامه اقدام مشترک عمل کرده است و این شیوه ای است که ما در مورد ایران قضاوت می کنیم. ما هفته آینده برای دور سوم گفتگوهای تخصصی بین ایران و گروه ۱+۵ به وین خواهیم رفت.

گفتنی است پیش از این در اقدامی خصمانه تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از دولت باراک اوباما خواستند تا از صدور ویزا برای حمید ابوطالبی سفیر تازه ایران در سازمان ملل خودداری کند.

"رابرت مِنِندِز" رئیس کمیته روابط خارجی سنا در گفت و گو با خبرگزاری رویترز احتمال صدور ویزا از سوی وزارت خارجه آمریکا برای ابوطالبی را نگران کننده خواند.

"جان مک کین" سناتور ارشد جمهوری خواه هم گفته است نباید برای ابوطالبی اجازه ورود به آمریکا صادر شود.

سناتور جمهوری خواه "تد کروز" نیز پیش نویس قانونی را به سنا ارائه داده که بر اساس آن افرادی که در اقدامات خصمانه علیه آمریکا دخالت داشته‌اند از ورود به این کشور منع می‌شوند.

لازم به ذکر است دولت آمریکا تاکنون از اظهارنظر درباره احتمال صدور ویزا برای حمید ابوطالبی خودداری کرده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: کاخ ، سفید ، ایران ، حمید ، ابوطالبی ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار